Gå til innhold

Fra MUK til delikatesse


J_9

Anbefalte innlegg

Hei, ja, jo nå har jeg bestemt meg for å lage en treningsdagbok! 
Her kommer jeg til å skrive om alt fra matoppskrifter til svette, så det er bare å følge med om dere vil!

Kroppen min den dag i dag kan, som i overskriften, beskrives som mekanisk ubenet kjøtt (flesk i mitt tilfelle) og jeg håper at jeg en dag vil få en litt penere definisjon! 

Jeg er veldig selvironisk og har en veldig stor trang til å slutte en hver setning med et utropstegn - så da er dere forberedt på det!

Nå skal det skrives!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt hektet på spinning for for tiden! 
Slik ser treningsuken min ut nå:
tirsdag: spinning 45min
onsdag: spinning 45min
torsdag: spinning 45min

I dag kjentes kroppen ekstremt tung da jeg var på spinning, så tror jeg tar meg fri i morgen og på lørdag før vi ser om det blir søndagstrening!

I morgen skal jeg lage chili con carne og kommer til å poste oppskriften her etterpå  :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Oooo, en spinning sjelefrende! :nigo: Jeg elsker også spinning. Hvilken type spinning er det? Jeg liker best intervall selv. Med puls selvsagt. :jepp:

 

Måtte le litt av ''mekanisk ubenet kjøtt''. :fnise:

 

Chili con carne er så godt! Jeg lagde det faktisk selv her om dagen. I langtidskokeren min. My preciousss. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Oooo, en spinning sjelefrende! :nigo: Jeg elsker også spinning. Hvilken type spinning er det? Jeg liker best intervall selv. Med puls selvsagt. :jepp:

 

Måtte le litt av ''mekanisk ubenet kjøtt''. :fnise:

 

Chili con carne er så godt! Jeg lagde det faktisk selv her om dagen. I langtidskokeren min. My preciousss. :rodmer:

Hei spinning sjelefrende!  :kose: 

Jeg trener spinning i intervaller 4x4 i 45minutter (4min med puls i 90% og 4min aktiv pause i ca 75% i puls) kan virkelig anbefales, selv om det er den mest "normale og kjedeligste" måten og kjøre en spinningtime på! Hvilken er din favoritt?  :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredagen var jeg så sliten at jeg så og si bare sov hele dagen, før kjæresten min kom på besøk for helgen! Ble da ikke noe trening, men jeg håper at jeg klarer å ta det igjen denne uken!

Jeg har en veldig hektisk uke foran meg, med bl.a sykehusbesøk (bare en liten sjekk på noe), tre kveldsvakter og over 200sider å ta igjen i studiene! Gud hjelpe meg!  :sjokkert:  :snurt: 

I det siste har jeg reagert noe grusomt på gluten og har da bestemt meg for å kutte det ut i en lengre periode, men fyyyy hvor dyrt det er å kjøpe glutenfrie produkter på matbutikken :sjokk:  Jeg som student blir jo blakk av å bare se på prisene , TO TACOLEFSER FOR 45KR LIKSOM?!??! :sjokkbla: 

Vel, da får jeg leve på glutenfrie knekkebrød med avokado og tomat for en stund, for om jeg skal ha noe annet glutenfritt så må jeg vel ta opp et forbrukslån.....

Men, over til noe langt billigere og supersunt - chili con carne! Denne er faktisk suuupersunn, og kjempegod! 

Du trenger (til 2personer): 

  • En klatt smør
  • 1stk stor løk
  • 2-3 båter med hvitløk
  • 2 bokser "go green" hakkede tomater
  • 1-2 bokser kidneybønner fra "go green"
  • 1stk grønn paprika
  • 1stk rød paprika
  • 1 ts med spisskummin

 

​1. Smelt smøret og hiv finhakket løk og hvitløk oppi. Rør dette godt sammen i ca 5min
2. Tøm oppi boksene med hakkede tomater, rør dette til det blir varmt
3. Skyll bønnene og hiv dette så i gryta
4. Skjær opp alt av paprika og rør dette inn, smak til med spisskummin
5. DONE! på max 20min!

Edit; leste gjennom innlegget med briller og måtte rette i endel feil  :fnise:

Endret av J_9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei spinning sjelefrende!  :kose: 

Jeg trener spinning i intervaller 4x4 i 45minutter (4min med puls i 90% og 4min aktiv pause i ca 75% i puls) kan virkelig anbefales, selv om det er den mest "normale og kjedeligste" måten og kjøre en spinningtime på! Hvilken er din favoritt?  :jepp:  

 

Jeg liker også best intervall. :nigo: Og halloooo, kjedelig du! :ler: Det er jo det som er gøy. Elsker å kunne gi max på hvert intervall, i stedet for å spare på kreftene. :trene: Favorittimen min har 5 intervaller, derav én topp på 88%, to på 90% og to på 92%. :daane:

 

Mmmm, chili er så godt! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...