Gå til innhold

Jolenes notatblokk


Jolene

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen hit!
 
Tenkte det kunne være greit å skrive litt her inne også egentlig. Har en blogg der jeg pleier å skrive av meg det som trengs, men følte for en liten pause med blogg. Det ble rett og slett litt for mye av en vane, og for lite av hobby. Jaja.
 
Egentlig så har jeg mest lyst til at denne dagboken skal handle om små glimt fra hverdagen og musikk.
 
Dermed så kan vi jo åpne denne dagboken med sangen som er grunnen til mitt brukernavn:

 

Endret av Jolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig dag i dag egentlig. Har vasket klær og sjekket ut noen jobber. Livet som jobbsøker er neimen ikke mye glamorøst. Bedre skal det bli!

 

Ellers har jeg hatt en fin blanding av migrene og forkjølelse den siste uken, hater dette regnværet som har herjet.

 

Dagens sang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp til sol og fint vær i dag, endelig! Sola kom ikke for å bli, men det er i hvertfall enn så lenge relativt sett pent vær her! Sånne små ting gjør meg glad i hverdagen. Dessuten er det fredag og min kjære skal ikke jobbe sent i dag, det er hyggelig :)

 

Lørdagen skal vi en tur til hjembyen vår, har noen ærender der, men blir sikkert fint.

 

Denne lille kroken av KG er sikkert ikke så spennende for så mange, men det får bare være. Dagens sang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til livet som jobbsøker. Den perioden jeg gikk arbeidsledig var en av de kjedeligste i hele mitt liv. God helg og tvitvi med jobbjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til livet som jobbsøker. Den perioden jeg gikk arbeidsledig var en av de kjedeligste i hele mitt liv. God helg og tvitvi med jobbjakt.

Godt noen kjenner seg igjen! Takk for koselige ord forresten! :blomst: En riktig god helg til deg også.

 

__________________________________________________________________

Her er det ikke så mye å melde egentlig, livet går liksom sin vante gang, dag etter dag. Er mye som stormer om dagen, men på ett vis skal også dette passere. Jeg har troen på at alt ordner seg, så lenge man er villig til å la det passere og kjempe seg gjennom ting. Ellers så ser jeg litt lysere på ting om dagen. Har muligens fått meg jobb. Ikke noe som er i relevans med utdannelsen min, men en jobb er jobb. Bare det å kunne fylle dagene med noe av innhold skal bli litt deilig egentlig! Vet ikke noe med sikkerhet enda, men hadde vært fint.

 

Her er dagens sang, merker jeg er litt i det sentimentale hjørnet i kveld. Carrie Underwood - See you again:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Jolene! 

 

Jeg sniker meg inn her og titter meg litt rundt, er det greit? 

Hei. hei! Det er selvsagt helt i orden! :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Lørdager synes jeg egentlig er så koselige. Å sove lenge, slappe av, kose seg og sånne ting. Hjemme hos oss er det ikke sånn, bortsett fra å sove lenge. Mannfolket gikk ut tidligere i dag for å jobbe med et prosjekt han har (vi pusser opp litt ute), jeg derimot, har ryddet og vasket klær i dag. Å rydde er det verste jeg vet, fordi det er så innmari kjedelig. Det er jo deilig når man er ferdig, men ikke når det står på som bare det, med ting overalt. Jeg har vært litt slapp på ryddefronten over en tid nå, fordi jeg sliter sånn med det ene benet. Da blir det ikke mye som blir gjort! Spesielt når jeg er sammen med et mannfolk med 1000 baller i luften.

 

Dagens sang, Guns N' Roses - Sweet Child of Mine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite i dag at jeg har fått meg jobb! Som ringevikar riktignok, innen helsevesenet. Det er jo ikke dette jeg vil, men per nå tar jeg imot alt jeg får. Så får jeg heller fortsette å søke underveis. For å gå over lengre tid uten inntekt eller jobb, det orker jeg rett og slett ikke lengre. Da er litt jobb bedre enn ingen jobb. Så får tiden vise, om dette kan lønne seg eller ikke. Per nå er jeg egentlig veldig optimistisk i grunn.

 

For det er det som er, du må ha erfaring for å få erfaring. Det er innmari frustrerende for en som er relativt nyutdannet! Jeg vil bare bidra jeg, gjøre det jeg kan. Ikke sitte hjemme med avslag på avslag fordi jeg mangler erfaring. Kanskje dette kan bli starten på noe bra? Jeg håper egentlig det, for det hadde både vært fint og etterlengtet!

 

Dagens sang, Dolly Parton 9 to 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb. Enig med deg - all jobb er bedre enn ingen jobb, og de fleste jobber kan lede til en annen (og forhåpentlig bedre) jobb etterhvert. Å gå hjemme er gørr kjedelig når man er frisk og rask og har en utdannelse man gjerne vil bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb. Enig med deg - all jobb er bedre enn ingen jobb, og de fleste jobber kan lede til en annen (og forhåpentlig bedre) jobb etterhvert. Å gå hjemme er gørr kjedelig når man er frisk og rask og har en utdannelse man gjerne vil bruke. 

Tusen takk! :blomst:  Får ikke spesielt bruk for utdannelsen min i den jobben det gjelder, men all jobb er bedre enn ingen for min del! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Er en stund siden jeg har skrevet her inne nå, tenkte det var på tide nå i natten. Ikke mye som har skjedd siden sist egentlig, har hatt bursdag, vært i Oslo, jobbet litt og i hjembyen min. Egentlig ganske så greit. Trives godt i jobben jeg har, men det er ikke nok til å leve av. Heldigvis for meg har jeg samboeren min. Så vi fordeler husarbeid og utgifter, det er fint.

Så filmen Burlesque for litt siden, så følte denne sangen passet god inn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå! Jeg jobber og står på i den nye jobben. Det er ikke 100%, men det er i hvertfall noe. Egentlig er jeg veldig fornøyd. Det er en jobb som gir meg mye personlig mening, jeg føler meg rett og slett nyttig på jobb og at jobben gir meg noe. Det er en veldig god følelse å ha synes jeg. Jobben gir meg mer emning enn en jobb i butikk ville gjort. Det er ingenting feil å jobbe i butikk altså, har selv gjort det. Samtidig så gir denne jobben meg så utrolig mye. Jobber forresten innen helsevesenet. I morgen, onsdag og torsdag skal jeg på jobb igjen, gleder meg egentlig! Det er en god følelse å ha.

Samtidig så gir denne tiden av året meg litt blandede følelser. Fordi jeg mistet noen jeg var glad i rundt denne tiden for noen år siden. Så da føler jeg meg litt revet mellom å glede meg til jul, og savn etter denne personen. Alt som personen ikke fikk oppleve, at personen ikke er her mer. Det smerter meg så inderlig. Dermed blir gleden over julen delt for min delt. Sorg blir lettere å bære med årene, men savnet går ikke bort. På den måten kan de døde leve med oss videre, i våre hjerter:hjerte:

Føler denne sangen (Testament - Return to serenity) passer godt inn med hvordan jeg føler det om dagen. Dette er riktignok den akustiske versjonen, men gitaren og bassen var så vakker i denne versjonen. Det er den også i den originale versjonen, men det passet bedre med den rolige versjonen denne gangen. Velger også å legge ved deler av teksten til den, for den er så nydelig og beskrivende:

"Now that I've taken you
To a place far from here
I really must go back
Close your eyes and we'll disappear
Won't you come with me
Salvation we share

Inside of my head now
There's room for us there"

 

Endret av Jolene
glemte et mellomrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg skrev noe her nå. Ikke mye som har skjedd siden sist. Jobber og søker etter jobb. Det eneste jeg vil ha nå, er en fast 100%-jobb. Slitsomt når du må ha erfaring for å få erfaring. Lei av å måtte prøve å finne opp kruttet på nytt for hver ny søknad jeg sender ut, det blir slitsomt i lengden. Derimot så klager jeg egentlig ikke, for jeg har jo en jobb. Det er det ikke noe selvfølge for i våre dager. Nedgangstiden slår alle bransjer om dagen. Så, jeg har i det minste jobb. En jobb hvor jeg føler jeg faktisk er til nytte og det jeg gjør blir satt pris på. Jobben min får meg til å tenke over ting jeg ikke før har tenkt over. Nettopp fordi det er de små tingene jeg gjør som gjør en forskjell. Det er et aspekt vi har lett for å glemme i hverdagen.

Føler denne sangen passer godt med det jeg skrev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 24.9.2015 den 17.05, Jolene skrev:

Kjedelig dag i dag egentlig. Har vasket klær og sjekket ut noen jobber. Livet som jobbsøker er neimen ikke mye glamorøst. Bedre skal det bli!

 

Ellers har jeg hatt en fin blanding av migrene og forkjølelse den siste uken, hater dette regnværet som har herjet.

 

Dagens sang:

hvordan får du sånn "så lenge har vi vært sammen" ting du har under innleggene?? Hehe... har helt glemt hvordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Byjenta! skrev:

hvordan får du sånn "så lenge har vi vært sammen" ting du har under innleggene?? Hehe... har helt glemt hvordan

Her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...