Gå til innhold

Tips til oppskrift på strikkegenser


Mystery Woman

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke meg en funksjonell ullgenser, men som så klart skal se fin ut også. Og siden jeg blir fort lei når jeg strikker, så må det være noe med tykke pinner.

 

Genseren skal brukes under skalljakke når jeg står på ski.

 

Og jeg glaner og ser på bilder hele dagen lang, men trenger litt hjelp til nettsider med oppskrifter hvor jeg kan søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Jeg skal strikke meg en funksjonell ullgenser, men som så klart skal se fin ut også. Og siden jeg blir fort lei når jeg strikker, så må det være noe med tykke pinner.

 

Genseren skal brukes under skalljakke når jeg står på ski.

 

Og jeg glaner og ser på bilder hele dagen lang, men trenger litt hjelp til nettsider med oppskrifter hvor jeg kan søke.

 

Her kan du kanskje finne noe:

www.ravelry.com (strikkeforum med hovedsaklig engelske oppskrifter)

www.purlbee.com (bare engelsk, men veldig godt forklart, jeg tenker hovesaklig på denne)

www.lionbrand.com (kun engelsk)

www.knitrowan.com (kun engelsk)

www.garnstudio.com

www.sandnesgarn.no

www.raumaull.no

www.pickles.no

 

I tillegg finnes det ei bok som heter "Gøy å strikke med tykke pinner" av Gunn Birgirsdottir. Og til slutt: Kjærestegenseren av Dorthe Skappel i boka "Skappelstrikk".

 

Håper du finner noe som faller i smak og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Nå fikk jeg mye å sjekke ut. Så får vi se om jeg rekker å få genseren ferdig før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget en Mariusgenser, i ensfarget litt tykt garn, Smart for eksempel. I stedenfor å strikke den i to eller tre farger som normalt, så har jeg sett den strikket i mønsterstrikk. Der hvor det skulle vært en farge to eller farge tre, har alle maskene blitt strikket vrangt på retten.

Der er bilde av den i den siste Mariusboken. Ganske fin, etter min smak. (Dette kan nok gjøres med de aller fleste oppskrifter.)

Anonymous poster hash: 75f06...100

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om den er særlig funksjonell eller på tjukke pinner, men syns den Charlott Pettersen har på seg på forsida av "strikk til mamma og mini" er veldig pen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget en Mariusgenser, i ensfarget litt tykt garn, Smart for eksempel. I stedenfor å strikke den i to eller tre farger som normalt, så har jeg sett den strikket i mønsterstrikk. Der hvor det skulle vært en farge to eller farge tre, har alle maskene blitt strikket vrangt på retten.

Der er bilde av den i den siste Mariusboken. Ganske fin, etter min smak. (Dette kan nok gjøres med de aller fleste oppskrifter.)

Anonymous poster hash: 75f06...100

Det hørtes veldig kult ut :) Alle har jo Mariusgensere. Har tenkt litt på den selv, da den er fin. Men vanskelig å finne en variant som ikke alle andre har også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...