Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Marillia

Vasker hovedetasjen hver uke, i tillegg taes kjøkken, bad og gang midt i uka i tillegg. Mopper i tillegg et par gang i uka. 

Kjelleretasjen taes sjeldnere, der skal ungene vaske selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støvsuger og vasker bad en gang i uka. Vasker gulvet annen hver uke. Vi er 2 voksne så det blir ikke så fort skittent. Ellers så rydder jeg og tørker støv ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 0.49, Mortem skrev:

Vasker omtrent aldri gulv. Støvsuger ca en gang i uka.

Godt det ikke bare er meg :D Badet tar jeg en gang i uken, det er så lite så jeg spyler det med dusjen mens balsamen virker :D 

Støvsugeren står alltid fremme, mest fordi jeg ikke har funnet noe OK sted å ha den, og fordi jeg har fugler som griser litt. Har vel vasket alle gulvene en gang på et år....

Anonymkode: e2e7c...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre mennesker, en katt og en hund: støvsuger annenhver dag og vasker to ganger i uken. Badet og doen en gang i uken. Vindusvask: særs sjeldent :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker så lite som mulig :)

Spiser av tallerken, ikke av gulvet :) 

 

PS: Gulvene jeg mente. Bad og kjøkken tas jo bit for bit hver dag på et vis..

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hunder. Tre katter. Ja vi støvsuger nesten daglig. Vasker gulvene en dag I uka men hvis hundene drar inn skitt vaskes det oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar hele huset 1 gang i uka, ikke vindusvask. Støvsuger i tillegg ved behov. 

Anonymkode: af939...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker oftest ved behov, samme med støvsuging. Vasker over benker og bord på kjøkken daglig, samt tar over på badet daglig. Vinduer pusses når de er skitne stort sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ta husvasken hver torsdag, men ikke alltid det blir 100%, med husvasken mener jeg støvsuge og vaske gulv, sofaen, tørkestøv og generell rydding i oppholdsrom. Vaske bad og do. Doen drar jeg over titt og ofte ellers og. Nå har vi katt som røyter så støvsuger x 2 i uken, mannen har blitt flink til å hjepe til med det. Skifter på seng x 2 i mnd på vinter og x 1 på sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ett enslig menneske, uten kjæledyr av noe slag. 

Jeg støvsuger og tørker støv over hele kåken hver uke. Gulv på kjøkken, bad og i gang vaskes hver uke, de øvrige rommene kanskje en gang i kvartalet (men tar det etter behov, er det skittent vaskes det selv om det bare er en uke siden sist). 

Badet vaskes hver uke, med unntak av dusjen. Den passer jeg på å spyle hver gang jeg dusjer, så da kan det gå opp til tre uker før den trenger vaskes igjen. 

Ellers er jeg flink til å vaske opp søl i det det søles. 

Anonymkode: 42de8...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to mennesker og en katt på 150 kvm. Vasker stuer 1 gang i uka. Støvsuger 2 ganger. Kjøkkenbenker osv blir vasket etter matlaging. Bad litt for sjelden,men tørker over do og vask en gang i uka. Soverom støvsuger jeg 2 ganger i uka for det støver så jævlig der. Vasker der kanskje annahver uke. Gjesterom blir vaska før noen skal bruke det, er aldri der ellers.

Vaska ikke like ofte før vi fikk katt, men han er en liten møkkfrans. Får også barn om en måneds tid, regner med at det blir med å vaske da.

Pleier å ha en sånn fast vaskedag på fredag(eventuelt før ved behov) også vasker jeg klær på søndager.

Anonymkode: 3010a...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vasker badet 1 gang i uken, vi er 2 personer et barn 

jeg støvsuger 1 gang i uka 2 etasjer.

jeg vasker gulv og tørker støv hver 14 dag. 

jeg vasker vinduer 2 ganger i året. Vår og sen høst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke, det tar min mann seg av mens jeg er på jobb.

Anonymkode: 96ed2...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vasker gulvet hver uke... Er det lov å spørre om hvorfor?

Og - vasker dere da alle rom? Eks. under senga, inne alle hjørner etc ?

Dersom jeg skulle vasket alle gulv i huset hver uke så kunne jeg solgt TV`en og droppet utflukter i helgene... ;) 

Anonymkode: 1332d...848

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tar hele leiligheten én gang i uken. Da støvsuger jeg, tørker støv og vasker gulv, samt do, vask og dusjkabinett.

Tar ovn, kjøleskap, inni skuffer og skap, vinduer etc. hver 3. måned.

Dette holder når vi er to personer☺

Anonymkode: 72ced...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger når hybelkaninene blir store nok til å jakte på kattene, vasker gulvene når de blir skitne nok til at jeg ser det trengs. Badekaret får seg en vask når jeg ser det ikke lenger er hvitt, doen får seg en gnikk når den ser møkkete nok ut.
Vinduene måtte jeg gi opp etter første forsøket da jeg flyttet inn til HrMinya for noen år siden. De er punkterte og utløste tidenes OCD-anfall helt til HrMinya kom hjem og fikk meg ut av det ved å forklare at vinduene var punkterte. De blir aldri rene fordi de er skitne INNI. :murvegg: Etter det har jeg ikke engang gjort et forsøk fordi jeg vet at jeg ikke klarer å legge fra meg kluten og bare blir frustrert. HrMinya har dog tatt vinduene både innvendig og utvendig minst to ganger siden den gang. :P

Skippertaksrengjøring? Neida, ikke i det hele tatt. :fnise:

Er en dævel på å vaske og rengjøre når jeg får besøk da, så ofte inviterer jeg folk på middag i helga mest for å få rengjort hushelvetet :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...