Gå til innhold

Trump leder på meningsmålingene


waco

Anbefalte innlegg

Det er fult mulig at folk er så skuffet over alle at de støtter ham for moro skyld. Han opptrer jo useriøst og lager masse show, så jeg tror han høster for det meste protest-sympatier. :) Også tror jeg at han egentlig ikke har lyst å bli president, men ser på hele kampanjen som PR og reklame for seg og forretningene sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ser på han som en klovn.

 

Når man oppfører seg som en klovn, så blir man oppfattet som en klovn. Jeg håper amerikanske velgere innser at det som driver ham, er et enormt oppmerksomhetsbehov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig at folk er så skuffet over alle at de støtter ham for moro skyld. Han opptrer jo useriøst og lager masse show, så jeg tror han høster for det meste protest-sympatier. :) Også tror jeg at han egentlig ikke har lyst å bli president, men ser på hele kampanjen som PR og reklame for seg og forretningene sine. 

 

Jeg tror du har rett.

 

Trump tror ikke at han blir valgt til president. Han er ikke dum. Han vet at sjansen er minimal for at det skal skje. Han har kastet seg ut i valgkampen fordi han elsker oppmerksomheten det gir ham. Han liker å skjelle ut de seriøse politikerne og alle andre som han misliker, i full offentlighet. Det gir ham et enormt kick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig at folk er så skuffet over alle at de støtter ham for moro skyld. Han opptrer jo useriøst og lager masse show, så jeg tror han høster for det meste protest-sympatier. :) Også tror jeg at han egentlig ikke har lyst å bli president, men ser på hele kampanjen som PR og reklame for seg og forretningene sine. 

For moro skyld? Det blir vel dumt å påstå.  Hva er det som er så useriøst med Trump? Hva er galt med litt show?  Jeg tror folk er dritt lei av blodfattige politikere som juger uten å blunke og måten han opptrer på gjør at folk interesserer seg mer for politikk.  Jeg tror han har lyst til å bli president og kampanjen hans blir jo oppfattet som useriøs kun av den etablerte politiske krets i USA og venstresiden her i Europa. Så langt har han mistet rundt 10 større forretningsavtaler, bl.a sparket fra The Apprentice som var det mest populære TV-showet i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en link du kan lese,  http://www.theage.com.au/articles/2004/07/13/1089484339401.html   og i etterpåklokskapens navn; ville du ha valgt Trump eller Bush

Obama har vært en katastrofe for USA. USA er nå i bunnløs gjeld, blitt en politistat og blitt en spøk i utenrikspolitikk. Putin ler av Obama.

Obama fortsetter å likvidere uskyldige pakistanere med droner.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er langt fra sikkert at han hadde gjort en dårligere jobb. Obama ble til sammenligning tatt ekstremt godt i mot, og gikk til valg på å kutte krigsinnsats utenlands, minske arbeidsledighet og både innelandsk og utenlansk gjeld. Ingenting av dette har blitt innfridd.

 

Obama har kuttet krigsinnsatsen utenlands. Han har trukket mesteparten av de amerikanske soldatene ut av både Irak og Afghanistan. Arbeidsledigheten har også begynt å gå nedover.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du en link du kan lese,  http://www.theage.com.au/articles/2004/07/13/1089484339401.html   og i etterpåklokskapens navn; ville du ha valgt Trump eller Bush

 

Når det gjelder Trump, så kan man jo ikke være etterpåklok siden han ikke har vært president ett eneste sekund. Dermed blir sammenligningen umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at den amerikanske valgkampen nå er en kamp om å være mest mulig kjent fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obama har vært en katastrofe for USA. USA er nå i bunnløs gjeld, blitt en politistat og blitt en spøk i utenrikspolitikk. Putin ler av Obama.

Obama fortsetter å likvidere uskyldige pakistanere med droner.

 

Gjelden er det Bush som har skylden for, for det var han som invaderte Irak og Afghanistan og som reduserte skattene. USA er langt fra noen politistat selv om landet har gått i feil retning etter 2000, men det var ikke Obama, men Bush som innførte lovene som hjemler en utstrakt overvåking av landets innbyggere. Det var heller ikke Obama, men Bush som kom på kollisjonskurs med USAs europeiske allierte i utenrikspolitikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelden er det Bush som har skylden for, for det var han som invaderte Irak og Afghanistan og som reduserte skattene. USA er langt fra noen politistat selv om landet har gått i feil retning etter 2000, men det var ikke Obama, men Bush som innførte lovene som hjemler en utstrakt overvåking av landets innbyggere. Det var heller ikke Obama, men Bush som kom på kollisjonskurs med USAs europeiske allierte i utenrikspolitikken.

Ergo har Trump rett, Bush burde ha blitt "sparket" i 2004. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergo har Trump rett, Bush burde ha blitt "sparket" i 2004. 

 

Bush burde ikke ha blitt valgt i 2000. Al Gore hadde blitt en bedre president

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For moro skyld? Det blir vel dumt å påstå.  Hva er det som er så useriøst med Trump? Hva er galt med litt show?  Jeg tror folk er dritt lei av blodfattige politikere som juger uten å blunke og måten han opptrer på gjør at folk interesserer seg mer for politikk.  Jeg tror han har lyst til å bli president og kampanjen hans blir jo oppfattet som useriøs kun av den etablerte politiske krets i USA og venstresiden her i Europa. Så langt har han mistet rundt 10 større forretningsavtaler, bl.a sparket fra The Apprentice som var det mest populære TV-showet i USA.

 

 

Tja, jeg tilhører hverken den etablerte politiske krets i USA eller venstresiden i Europa, så du tar åpenbart feil her.

 

Det er ingenting galt med litt show når målet er å underholde publikum, men å kalle dette for seriøs opptreden ... Faktisk er det ikke helt utelukket at han er en klovn også når han ikke står foran kamera, det vet jeg ikke. 

 

Selvfølgelig har han råd å miste litt forretninger nå når gevinsten i det lange løp er PR og enda mer oppmerksomhet og gratis reklame. Jeg er ganske sikker på at han gjør dette for å teste hvor langt ting kan gå før folk blir lei showet hans :) Men president blir han neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obama har kuttet krigsinnsatsen utenlands. Han har trukket mesteparten av de amerikanske soldatene ut av både Irak og Afghanistan. Arbeidsledigheten har også begynt å gå nedover.  

 

Nei. Han gikk til valg på å få alle soldatene ut samtidig som at han skulle avvikle de enormt kostbare avtalene med private kontraktører, det tok ham over en presidentperiode før noe skjedde. I tillegg lovte han eksplisitt å legge ned Guatanamo-basen, noe som ikke skjedde. Basen er i drift i dag. At arbeidsledigheten begynner å gå nedover kan like gjerne være på grunn av forhold som Obama ikke råder over. I sin første periode gikk arbeidsledigheten opp, sammen med utenlandsgjelden. Antallet nullskatteytere og nye millionærer har heller ikke gått ned under Obamas styre, å utjevne sosiale forskjeller var også noe han gikk til valg på.

 

I tillegg har man opptrappingen av dronekrigføringen, som er et kapittel for seg selv.

Anonymous poster hash: 22a75...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, jeg tilhører hverken den etablerte politiske krets i USA eller venstresiden i Europa, så du tar åpenbart feil her.

 

Det er ingenting galt med litt show når målet er å underholde publikum, men å kalle dette for seriøs opptreden ... Faktisk er det ikke helt utelukket at han er en klovn også når han ikke står foran kamera, det vet jeg ikke. 

 

Selvfølgelig har han råd å miste litt forretninger nå når gevinsten i det lange løp er PR og enda mer oppmerksomhet og gratis reklame. Jeg er ganske sikker på at han gjør dette for å teste hvor langt ting kan gå før folk blir lei showet hans :) Men president blir han neppe.

Jeg har ikke påstått at hans opptreden er seriøs, det jeg sier er at han er seriøs m.h.t. å satse på å bli valgt til USAs neste president; og ja, han er god til å underholde og det er ikke noe galt i det.

Jeg synes imidlertid at det å kalle mannen en klovn er useriøst, ja forresten synes jeg det er useriøst å kalle folk for klovner så lenge de ikke har dette som jobb.

Trump er god for ca. 72 milliarder kroner og har absolutt intet behov for å tilegne seg gratis reklame som noen ser ut til å tro, så langt har han tapt noen hundre millioner på å involvere seg offentlig i politikken.

Når det gjelder hans privatliv så er det slik i USA at; ønsker du å stille til valg som presidentkandidat så må du tåle å få din fortid endevendt og kommentert både fra seriøst og useriøst hold. Så langt kan jeg ikke se at noen "har noe på ham" som kan oppfattes som et hinder for å ta ham seriøst. Tvert imot, han har to eller tre ganger benyttet seg av "chapter 11" og sørget for at ingen har tapt en cent på å ha forretninger gående med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Morsomt med The Onion, men regner med at du også la opp til en faktisk vurdering av sjansene hans. For han har ikke sjans på nominasjonen. Hvis man tror noe annet kan man bli rik hos alle større bettingselskaper, og det er det en grunn til.

Han er fortsatt mislikt av det store flertallet, og han topper bare målingene fordi feltet er så utrolig stort. I prosent scorer han tross alt ikke særlig bedre enn Bernie Sanders gjør på demokratisk side. Det handler bare om at det er så helvetes mange kandidater som ligner på hverandre, slik at han som er elsket (av noen) og hatet (av langt flere) skiller seg ut nå. Både før primærvalgene og underveis vil folk droppe ut en etter en, og da samler de seg om en etablert kandidat - sannsynligvis Bush, Rubio eller Walker - som vinner.

Men Trump kan nok slumpe til å få noen delegater, dersom han står løpet ut. Han har en del støtte fra en del desillusjonerte republikanere som er misfornøyde med Washington. Han har gjort det skarpere på målingene enn ventet, men jeg frykter overhodet ikke at han blir republikanernes kandidat. Ikke at han ville hatt sjans mot Hillary uansett, men han kommer ikke dit.

Og ja, jeg må innrømme at jeg også har lyst til å se hvor langt dette kan gå. Jeg er ikke bekymret for at det går hele veien, og det er fantastisk underholdende så lenge det varer :)

Anonymous poster hash: a194a...b3c

 

En liten oppdatering på denne tråden. I følge CNN er Donald Trump nå avansert fra klovn og til en man tar seriøst. Mange som kan tape penger på "bettingen" her?

 

PS!  Hillary Clinton er nå klovnen og under etterforskning av FBI, hakke sjans i havet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

En liten oppdatering på denne tråden. I følge CNN er Donald Trump nå avansert fra klovn og til en man tar seriøst. Mange som kan tape penger på "bettingen" her?

 

PS!  Hillary Clinton er nå klovnen og under etterforskning av FBI, hakke sjans i havet

Hillary er ikke klovnen, det er Donald (Duck) Trump som er ;)

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hillary er ikke klovnen, det er Donald (Duck) Trump som er ;)

Tørr du satse penger på det? Hillary er som sagt under etterforskning av FBI og foss ror alt hun kan nå. Hvorfor mener du Trump er en klovn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...