Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

På femte dagen med diaré nå. Dvs, hun hadde ikke diaré på onsdag. Kom tilbake litt i går. Og i dag vurderer jeg å bare kaste pysjen hennes :glare: Og hun var sår på hele rompa opp til der bleia slutter. Formen hennes er fortsatt god da, men tror hun kjeder vettet av seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere også? :sur: Vi har den runden nå som har vart i godt over en uke. Rumpa er så sår at den sprekker opp og blør.  :tristbla: Og så er jeg temmelig lei etter å ha skiftet 30 bleier denne helgen. :roll: Og da tror jeg at jeg runder nedover. Går bedre med den såre stumpen nå altså, men på det verste hylte han hver gang han bæsjet. 

God bedring til M! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akkurat nå er det fire år siden vi var på vei til sykehuset, fire timer senere lå jeg med en varm liten bylt på brystet for første gang. Det har vært mange opp- og nedturer. Den mest legendariske nedturen må være sommerferien på Mallorca for snart to år siden :ler: Men jr er blitt en utrolig flott fyr som blir mer og mer glad i lillesøsteren sin for hver dag som går. Det er så fint å se de to sammen, lillesøster vil gjøre akkurat det samme som storebror og han tar henne med i leken. I går satt vi tre og tegnet, og nå har han begynt å tegne ting i stedet for kruseduller (selv om mor uheldigvis kom til å tro at beinet var et hode på hornsvinet han tegnet :rolleyes: ). I dag får han kaptein Sabeltann-hatt og sverd (eller, det er kårde men jeg tror ikke han vet forskjellen), og i går var det feiring med familien. Mor orker snart ikke mer kake. Neida, joda, neida.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Jr :nordvesta:

Hva skjedde på ferieturen til Mallorca? :fnise: Vi skal snart på ferie til varmere strøk med to barn og svigers, så vet egentlig ikke om jeg vil høre om den turen deres likevel :hoho: Best å stille med godt mot tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mumsy skrev:

Gratulerer så mye til Jr :nordvesta:

Hva skjedde på ferieturen til Mallorca? :fnise: Vi skal snart på ferie til varmere strøk med to barn og svigers, så vet egentlig ikke om jeg vil høre om den turen deres likevel :hoho: Best å stille med godt mot tenker jeg :P

Om du går til side 56 hadde jeg liveoppdateringer da. Kan kanskje være greit å vente til etter dere har vært på ferie :ler: (vi var to uker på Mallorca da jr var 6 mnd og det var helt supert altså! Men å reise med en på 2-2,5 anbefales IKKE :daane:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo egentlig snikleser :ninja:, men nå måtte jeg nesten bare gi lyd. Vi skal nemlig på sydenferie om litt over en måned, og etter å ha lest side 56 fikk jeg litt panikkangst! Minien her her 11 måneder da, så håper jo det går fint, men forventningene er kanskje skrudd ned noen (realistiske) hakk :hoho:

Og gratulerer til jr 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den Mallorca-ferien :fnise: Hvis det er noen trøst til de som skal på ferie snart, var vi på sydentur med snuppa da hun var akkurat to. Det gikk veldig fint - så det MÅ ikke bli katastrofe :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire år, det nekter jeg faktisk å tro på. Men gratulerer likevel! :nigo:

Og den turen husker jeg godt! Vi var på ferie på likt, og jeg prøvde å "trøste" deg med at det var meltdowns oss hos oss også, selv med eldre unger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 7.47, _marielle_ skrev:

Jeg er jo egentlig snikleser :ninja:, men nå måtte jeg nesten bare gi lyd. Vi skal nemlig på sydenferie om litt over en måned, og etter å ha lest side 56 fikk jeg litt panikkangst! Minien her her 11 måneder da, så håper jo det går fint, men forventningene er kanskje skrudd ned noen (realistiske) hakk :hoho:

Og gratulerer til jr 😊

 

Jeg har skrevet om to ting her inne som har skremt alle andre; fødselen og den Mallorca-turen :hoho: Om dere unngår et par nestendrukninger rett før dere drar har dere hvertfall et bedre utgangspunkt enn vi hadde :fnise: Hadde heller reist med en på 11 mnd enn en på nesten 2,5. Mye lettere å distrahere (og bære med seg :ler:).

På 20.3.2018 den 9.32, miore skrev:

Haha, den Mallorca-ferien :fnise: Hvis det er noen trøst til de som skal på ferie snart, var vi på sydentur med snuppa da hun var akkurat to. Det gikk veldig fint - så det MÅ ikke bli katastrofe :ler: 

Vi hadde sannsynligvis den verst tenkelige ferien noensinne. Hadde vi reist noen mnd før eller etter tror jeg det hadde gått mye bedre, i stedet fikk vi... Ja, en møkkatur :fnise: 

På 20.3.2018 den 10.35, Marimba skrev:

:skratte: 

 

Uff, ja, men uansett: gratulerer til jr :nigo: 

Takk! :nigo: 

På 20.3.2018 den 10.36, Weebs skrev:

Fire år, det nekter jeg faktisk å tro på. Men gratulerer likevel! :nigo:

Og den turen husker jeg godt! Vi var på ferie på likt, og jeg prøvde å "trøste" deg med at det var meltdowns oss hos oss også, selv med eldre unger :fnise:

Haha, stemmer det. Kan ikke unger bare være fornuftige liksom? :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sa M endelig mamma :strix: Følte det var på tide, fra før av sier hun hei, der, hadet, natta, nei, ja, æsj, tomt, bæsj, m-m (mens hun nikker) og ca en million dyre-og billyder :glare: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my, tenk at det er to år siden den Mallorca-turen! Husker den godt jeg også, vi var vel på ferie med vår eldste omtrent på samme tid. (Og for vår del gikk det veldig bra altså, for de som fikk skrekken av A4s ferie :ler:) Dere får satse på at neste ferietur går litt bedre :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, live-oppdateringene fra Mallorca var legendariske! På godt og vondt! :fnise: Huff, ble så trist på deres vegne over at turen gikk i dass, men likevel var det jo nesten tragikomisk med alt som skjedde underveis. Og du skriver jo så bra, så sånn sett var det rent underholdende :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 10.27, sitronkake skrev:

Oh my, tenk at det er to år siden den Mallorca-turen! Husker den godt jeg også, vi var vel på ferie med vår eldste omtrent på samme tid. (Og for vår del gikk det veldig bra altså, for de som fikk skrekken av A4s ferie :ler:) Dere får satse på at neste ferietur går litt bedre :fnise: 

Altså, den kan jo ikke gå noe dårligere :ler: 

På 24.3.2018 den 19.49, Carouselle skrev:

Altså, live-oppdateringene fra Mallorca var legendariske! På godt og vondt! :fnise: Huff, ble så trist på deres vegne over at turen gikk i dass, men likevel var det jo nesten tragikomisk med alt som skjedde underveis. Og du skriver jo så bra, så sånn sett var det rent underholdende :Knegg:

Vi lo mye av den ferien selv. Etter at den var ferdig :fnise: 

 

I morgen flytter naboene vegg i vegg :grine: De var innom for å si hadet i stad og jeg var et millisekund fra å stortute. Vi har hatt det så fint med de, ungene har løpt mellom hagene og vi voksne har hatt det kjempehyggelig sammen. De nye er i følge de som flytter veldig hyggelige, og de har en baby på 8-9 mnd, så det blir jo sikkert fint det også. Men altså, om vi får sagt hadet før de drar i morgen også åpnes krana her altså. Vi skal besøke de da, gjerne i sommer for min del!

Ellers har helgen vært fin. Skulle kjøpe ny vårdress til jr. På Name It hadde de en med dinosaur. Som de ikke hadde i jr sin str. Så vi holdt av en i hjembyen min og kjørte dit. Kjøpte en dinosaurbok også. Det var stas, så den fikk være med både på Biltema og på matbutikken på vei hjem :fnise: Og i dag fikk jr se på kaptein Sabeltann, opptak fra dyreparken i 1993. Med Terje og Janne Formoe. Stor stas! Ligger på NRK om noen vil vise til ungene. Det er stort sett det det får i her. Jeg er bittelitt lei av kaptein Sabeltann allerede :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den sammen med mini :) Jeg så forestillingen in person omtrent på den tiden (mulig det var 1992, for jeg tror ikke Pinky hadde kommet i stemmeskiftet ennå da jeg så den), så det var litt nostalgi for min del!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte lese sydenturoppdateringene igjen, og herrefred. Jeg visste at det var en grunn til at vi valgte å leie en enebolig (for oss selv) i Rogaland via Airbnb i år, og ikke sydentur eller hotelltur. Vi hadde lignende opplevelser i fjor, da var vi på danmarkstur og hotellopplegg. Det er virkelig ikke ferie å dra på klassisk ferie med små barn altså ... 

 

God bedring til minien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjedelig med gode naboer som flytter :( 

 

 

At ingen har kommet på ideen med å kombinere dinosaurer og sjørøvere :klo: synes absolutt Dinosaursjørøverene høres ut som en kassasuksess! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har gått skikkelig inn i feriemodus, i dag våknet hun halv ti! :nori:Det som er igjen av dagene bruker vi på å hjelpe våren i gang, dvs hakke is og spa vekk snø fra hekken, og surre rundt hjemme. I dag skal vi en tur til svigerfar og på lørdag reiser vi på hytta. Ellers lite som foregår bortsett fra at jeg har tatt opp brødbakinga igjen. Sånn grytebrød, det er farlig godt :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, sånne grytebrød ja! Takk for påminnelsen!

 

Deilig med barn i feriemodus da. Det kan vi se langt etter her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...