Gå til innhold

kontaktlinser erfaringer


Majeanh

Anbefalte innlegg

Har du erfaring med kontaktlinser? Hvilket merke bruker du og hva syns du om de du bruker? Blir du ofte tørr på øynene?

Jeg har prøvd diverse linser, men det finnes jo så fryktelig mange på markedet, så jeg kan ikke prøve alle. Vil derfor gjerne høre andres erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker toriske linser, Biofinity. Er veldig fornøyd, blir aldri tørr på øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best dailies aquacomfort, men optikeren min anbefaler acuvue moist pga jeg blir lett tørr på øynene.

Veksler litt på disse. Har alltid brukt dailies så vanskelig å venne seg til noe annet, de er lette å ta på, føles ikke som jeg bruker linser, men blir tørr når jeg bruker de lenge.

Acuvue er et herk å ta på, men lett å ta av siden de er litt mer fuktige. Merker mer at man bruker linser.

Anonymous poster hash: b1d0b...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også toriske linser. Jeg bruker Focus Dailies. Jeg liker linsene veldig godt, de har ikke bydd på noen store problemer, men jeg merker at denne typen gjør meg bittelitt tørrere på øynene enn den typen jeg brukte før. Jeg kommer til å prøve Aquacomfort-versjonen neste gang, og de tror jeg kommer til å fungere veldig bra. Ellers blir jeg ikke tørr på øynene så sant jeg ikke er veldig sliten, men det er jeg ganske ofte om dagen, så noen kvelder er det nesten som sandpapir :sjokkert: Sånn tror jeg nok det hadde vært også uten linser akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker billigmerket Daily Disposable , dagslinser, bestiller fra Lensit, og har prøvd alle de dyreste merkene også (fra brillebutikken og optiker) - men mest fornøyd med disse!

Acevue er blandt de jeg likte minst, de er veldig tykke og lar ikke øyet puste så de blir raskt tørre, dessuten er de vanskelige og VONDE å ta ut, pga tykkelsen/kantene. Og mer enn dobbelt så dyre som Daily disposable...



Anonymous poster hash: 7e61f...078
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Tror det er veldig individuelt hva man liker og hva som passer ditt øye. AB over meg liker ikke Acuvue, det er det eneste som fungerer ordentlig for meg. Har brukt linser siden jeg gikk i 5.klasse, er nå 22. De jeg har vært mest fornøyd med og bruker nå er 1 Day Acuvue TruEye. De eneste som jeg ikke blir tørr i øynene av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig dårlige erfaringer med linser jeg :(
Eller...Linsene er sikkert gode de, men med en gang jeg tok de på, fikk jeg allergisk reaksjon, viser seg at jeg er allergisk tiltross for at jeg har prøvd mye :fnise:

Jeg har prøvd meg på diverse dagslinser og månedslinser, slik du bare skifter ca 1 gang i måneden av..Fikk beskjed av optiker at jeg bare skulle prøve så godt jeg kunne, ta allergi tabletter, så ville ubehaget forsvinne..Vel det ble verre ._.

Vurderer laser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker toriske linser, Biofinity. Er veldig fornøyd, blir aldri tørr på øynene.

Samme her. Blir lett tørr om ettermiddagen med andre linser, men med disse blir jeg aldri tørr. Har forresten funnet de veldig billig på nett også.

Anonymous poster hash: 1bdee...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Focus Dailies, Dailies Toric og Dailies AquaComfort, og det er sistnevnte jeg bruker nå.

Hadde skjeve hornhinner for lenge siden, det er derfor jeg har brukt Toric, og det var de aller beste linsene jeg har brukt. Nå har hornhinnene mine blitt skjevere igjen, men de er ikke skjeve *nok* til at jeg kan gå over på Toric, så mens jeg venter på at de skal bli skjeve nok, er jeg fornøyd nok med AquaComfort :P

Kan bruke linser fra morgen til langt ut på ettermiddagen, men foretrekker å enten bytte linser eller gå over på briller etter ca tolv timer med linser på. De blir ikke så fort tørre, men øynene blir slitne av å bruke linser hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Bruker dailies aquacomfort, og er veldig fornøyd med dem. Dailies total 1 er også veldig gode, men de er litt dyrere.

Blir ikke tørr på øynene med noen av dem. Tidligere brukte jeg dailies, de billigste, men ble tørr på øyene av dem etter noen år med linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker biofinity og er fornøyd med det har brukt det nå i 1 år. De første jeg fikk av optiker var purevision og øynene rant i strie strømmer tror rett og slett jeg ikke tålte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker FreshLook Oneday. Prøvde først noen andre linser, men de ble for tykke. FreshLook er ganske tynne linser. Ble litt tørr de første dagene, men har ikke vært plaget siden. Har brukt den typen i 7-8 år og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...