Gå til innhold

Har du erfaring med antabus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du erfaring med antabus? Kan du fortelle din opplevelse av dette, og om du hadde alkoholinntak, hvordan reagerte kroppen din på det?

Jeg skal begynne med det nå, selvfølgelig uten planer om å drikke alkohol, bare nyskjerrig.



Anonymous poster hash: 5660c...4de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på det en uke nå. 3 tabl daglig de første 3 dager, nå tar jeg en om dagen. Jeg tar den om kvelden, for man blir trøtt av den. Jeg har hatt det ganske ille denne uka. Er deprimert i utgangspunktet, og med abstinenser på toppen av det hele har det vært utrolig tøft å stå imot alkohol. Men jeg har ikke turt å prøve å drikke en liten dråpe engang. Har hørt at antabusreaksjonen er grusom, dessuten er jeg motivert for å slutte drikkingen.

En plagsom bivirkning har jeg fått forresten. Jeg har fått masse eksem rundt på kroppen. Jeg har nikkelallergi, og da kan man få en allergisk reaksjon på antabus siden det er stoffer i den som dannes til nikkel i kroppen (eller noe sånt). Inntil videre bruker jeg allergitabletter for å roe det ned.



Anonymous poster hash: 1ddfa...827
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har fått resept på dette nå. Noen flere som har erfaringer?

Anonymkode: e4d48...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen? Jeg tok noen piller natt til tirsdag, og jeg drikker fortsatt (men mye mindre). Pulsen min er 130, jeg sover annenhver time og ansiktet mitt brenner opp. Og masse rødt utslett på kroppen

Anonymkode: e4d48...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det periodevis. Jeg har drukket noen dager etter inntak og det var ikke så altfor ille, ble bare rød i ansiktet. Men det anbefales å vente en uke før man drikker alkohol for å unngå reaksjoner.

Antabus er helt ok, jeg merker ingen bivirkninger annet enn lett kvalme innimellom. Jeg blir ikke trøtt eller noe slikt.

Anonymkode: 62c02...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok en del piller natt til lørdag. Og jeg sover døgnet rundt i intervaller. 2 timer våken 3 timer våken,døgnet rundt. Høy puls og varm i ansiktet.Ingen apetitt. Tar ikke flere piller. Er dette normalt? Drikker fortsatt

Anonymkode: e4d48...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Jeg har god erfaring med antabus. Da slutter jeg å drikke. Problemet er bare at jeg går over til narkotika når jeg ikke kan drikke. Har prøvd flere ganger i år. Hvis man ikke har den type problemer så er antabus en god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...