Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Fjotteri skrev:

Jeg må alltid tvinge meg selv :fnise:

Og merkelig nok er knebøy noen av de få tingene jeg "liker".....eller......det var overdrivelse. 

Jeg liker egentlig ingenting om en skal dømme utfra språket som utvikles inni hodet mitt. Mye banneord av verste sort :ler:

:ler: Jeg er nok heldig, der! Altså, jeg må av og til tenke ''sjerp deg, dette er jo egentlig gøy!'' når hjernen min bare ''NEEEEI! Jeg vil være hjemme og ligge i sengen og fråtse i popcorn og saltstenger!'', men det er faktisk ganske sjeldent. Så jippi for det!

Bæsj altså. Det er bare noen få ting jeg hater som pesten, og knebøy er en av de tingene. Sideplanke er en annen. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjotteri

Sideplanke er faenskap. Det er derfor jeg bare gjør det stående med kettlebells eller vektskiver på sånn... dings en ligger halvveis på. Så jeg slipper irritere meg over konseptet sideplanke 😛

Alt blir gøyere om en ikke gjør det på den mest normale måten :ler:

Har tilgang på hjemmetrening hos Elixia siden jeg er sånn premium(?)medlem, men bruker jeg det? Nei. Testa yoga, men det er liksom så varmt å trene hjemme, har tydeligvis ikke samme aircondition. Overhodet vil det si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Endelig, endelig, ENDELIG kom jeg meg på trening igjen. :skya: 

Oppvarming

Beinbress: 105 kg :5: 

Low row: 33 kg

Markløft: 37,5 kg

Knebøy: 25 kg (blæ. Trener teknikk, og kneet mitt klarer bare ikke mer. GØRR! :dry: )

Triceps: 10 kg

Pull down: 35 kg

Situps: ...til krampa tok meg :fnise: 

Omega (i slynge): merker at kjernen min er sterk nå, ass. Denne pleier å være TORTUR, men i går var den bare meh. Selv med tre sett à 15 reps var den ikke noe spess. Hipp hurra for det!

Apropos...merker jeg begynner å såvidt få synlige magemuskler nå. :hoppe: Har tatt av en del, og når fettet er borte bygger jeg visstnok abs så det holder. :ler: Bare så synd at jeg er så uproporsjonert. Skulle så gjerne tatt av enda mer på rumpe og lår, men nå begynner jeg å se radmager ut på overkroppen. Sukk. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uproporsjonert? Vet du, det er ingenting i veien med lår og rumpe hos deg - dessuten er det mulig å bygge opp masse muskler der hvis det er det du er ute etter!! Men da må du spise litt mer, så ikke du fortsetter å ta av :kose: For du er tynn nok nå :regler: 

Semisnart skal jeg være med deg på trening igjen, det blir skikkelig demotiverende for meg ser jeg - her har musklene visnet bort etter å ikke ha blitt brukt siden før jul :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fjotteri skrev:

Hva er omega i slynge? *dumt spørsmål*

Det er et lite helvete :hoho: 

Utføres sånn:

Begynn i planken. Trekk knærne inn mot magen. Hold ett sekund før du rolig returnere til planken. 

Tips til utførelse: Når du blir sliten kan korsryggen synke ned. Konsetrer deg derfor om å holde ryggen i midtstilling. 

Variasjon: Gjør øvelsen med en fot i slyngene. Pass på at kroppen ikke vrir seg under øvelsen. Du skal klare å holde foten som er løs i samme høyde som den i slyngene igjennom hele øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotteri
6 minutter siden, Diddles skrev:

Det er et lite helvete :hoho: 

Utføres sånn:

Begynn i planken. Trekk knærne inn mot magen. Hold ett sekund før du rolig returnere til planken. 

Tips til utførelse: Når du blir sliten kan korsryggen synke ned. Konsetrer deg derfor om å holde ryggen i midtstilling. 

Variasjon: Gjør øvelsen med en fot i slyngene. Pass på at kroppen ikke vrir seg under øvelsen. Du skal klare å holde foten som er løs i samme høyde som den i slyngene igjennom hele øvelsen.

HAH!!!!!!! DEN RULER JEG!

Eller; jeg rulte, men er ikke så aller verst nå heller sånn sammenlinket med etter fødsel :P

Den kjipeste med den øvelsen er når man har gjort grunnøvelsen, og så trekker en bakover istedet strakt. Aktiverer alle muskler jeg ikke orker aktivere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har blitt noen treninger siden sist, har bare ikke orket å komme innom her hos meg. Ynnsjyll.

I dag, derimot...jeg bare MÅTTE trene. Fikk en jobbmail som var langt under beltestedet etter arbeidstid i dag og klarte søren ikke riste den av meg. Så da ble det sinnajogging og masssse vekter nå i kveld. Deilig. Og det funket faktisk! Nå er jeg sindig og rolig, og klar til å takle morgendagen.

Situps i -45 grader: 3 sett

Beinpress: 105 kg :hoppe:

Low row: 33 kg

Triceps: 10 kg

Bulgarske utfall: 10 kg

Pull down: 40 kg

Markløft: 35 kg

Omega i slynge: 2 sett

Glute bridge i slynge: 3 usle sett. Jobber med denne, ass! :fnise:

 

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, gjest- silje skrev:

*Følger* Så flink du er !! 

Takk for det! Prøver ihvertfall! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagens økt:

Jogg 10 min

Beinpress: 106 eller 107 kg. Heiv på noen små, små vekter, men vet ikke om de var 0,5 eller 1 kg hver. :P

Low row: 40 kg, korte sett

Knebøy: 37,5 kg :5: Her går det framover! :hoppe:

Markløft: 40 kg

Triceps: 11? kg (en liten vekt her også)

Pull down: 37,5 kg

Situps: 2 lange sett

Leg raises: 2 sett

Glute bridge i slynge: 3 sett

 

I dag var jeg sterk, dere! :fnise: Gav gass på alt, og klarte jo så mye følte jeg! :trene: Er særlig stolt over knebøyen, selv om tallet ikke akkurat er særlig imponerende. Har jo et vondt kne, men nå ser det ut til at jeg har funnet linksen som gjør at jeg klarer å ta knebøy uten å jukse (ufrivillig altså) - som igjen gir meg enda flere vondter. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flinka! Synes du er sterk jeg :danse:

Godt du har funnet en bedre teknikk på bøyen, det er forferdelig kjedelig å få feil teknikk (på grunn av skade) og så baller det på seg, slik at en får andre små skader på toppen.

Hvilken skade er det du har  da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, gjest- silje skrev:

Flinka! Synes du er sterk jeg :danse:

Godt du har funnet en bedre teknikk på bøyen, det er forferdelig kjedelig å få feil teknikk (på grunn av skade) og så baller det på seg, slik at en får andre små skader på toppen.

Hvilken skade er det du har  da?

Ja, det er herlig! :jepp: 

Det er en gammel fotballskade i kneet. Uvisst akkurat hva det er (hverken MR eller kikkhullsoperasjon viste noen ting), men jeg har slitt med dårlig kne siden den gang. Utrolig kjedelig å ikke kunne spille fotball ihvertfall - det er en av få sportslige ting jeg har vært skikkelig flink i. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blaeaeaerg. Treningssenteret mitt har endelig fått elektronisk påmelding til gruppetimer, og i kampens hete meldte jeg meg på quick spin + slynge i går kveld. Vel, i dag er jeg så støl at jeg får vondt når jeg setter meg ned på do. Har ikke lyst i det hele tatt! :fnise:  Det er favorittinstruktøren som har de timene, og jeg frykter jeg er aaaaltfor svak til slyngetreningen. :daane: Ønsk meg lykke til'a, dere! :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at det bare er å grue seg?! :hoho: Støl på hans slyngetime?! Lykke til *moahaha* Neida, du er mye mye sterkere i kjernen enn jeg noen gang har vært - så dette tror jeg du klarer!! Tung time - ja!! Men skikkelig gøy også :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på trening! Du er flink!:duskedame:

Og jeg er litt misunnelig på treningstilbudet, her er det helt elendig utvalg i timer nå på sommeren, til stor frustrasjon da jeg er litt løpelei for tiden.:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Diddles skrev:

Er det nå jeg skal si at det bare er å grue seg?! :hoho: Støl på hans slyngetime?! Lykke til *moahaha* Neida, du er mye mye sterkere i kjernen enn jeg noen gang har vært - så dette tror jeg du klarer!! Tung time - ja!! Men skikkelig gøy også :hoppe: 

:ler: Det gjør jeg allerede! :lol: Egentlig gruer jeg meg mest til spinningen, for kondisen min har dalt uante mengder, og jeg klarer jo bare ikke å ta det rolig i hans timer. Men, men. Kjernen min er sterk, ja, så jeg håper jeg klarer litt ihvertfall. Blir gøy å prøve noe nytt! :jepp: 

43 minutter siden, Engel skrev:

Lykke til på trening! Du er flink!:duskedame:

Og jeg er litt misunnelig på treningstilbudet, her er det helt elendig utvalg i timer nå på sommeren, til stor frustrasjon da jeg er litt løpelei for tiden.:icon_frown:

Takk! :nigo: 

Treningssenteret mitt er forholdsvis lite, men vi har alltid gode treningstilbud innenfor de faste tingene uansett om det er ferie eller ei. Og det liker jeg skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo, jeg overlevde gårsdagens trening. Og det gikk jo SÅ BRA! Og var så gøy! Spinning vet jeg jo er gøy, men slyngetrening var jo helt supert. Supertungt, men jeg kjenner det godt i kjernen i dag, ja. Den siste øvelsen vi hadde var en kombo av først planke hvor man skyver seg bakover, så rett i en omega. Dette skulle vi gjøre 10 ganger, og avslutte med 30 sekunder planke. Og så rett på'n igjen! UTEN PAUSE! 4 SETT! Jeg dauer. Kjernen min klarte til slutt ikke å holde seg oppe i planke engang. :ler: Nei, denne timen må jeg gå på oftere. :hjerte: 

Spinningen gikk over all forventning! Jeg tør ikke tenke på hvor lenge siden det er siden sist spinningtime, men det var som om jeg alltid hadde vært der. :rodmer: Jeg klarte å holde meg overraskende stabil i puls (dette var ikke intervalltime), og kom opp på de toppene jeg skulle opp på. :5: 

Gjennomsnittspuls: 82%

Maxpuls: 92%

Kalorier forbrent: 360 

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Første skikkelige trening etter ferie unnagjort. :5: Hadde et par joggeturer på reisen, men de er mer symbolske enn noe annet - en mulighet til å nyte solnedgangen på stranden og svette ut et hav med grums. På grunn av varmen er det (for meg) ikke mulighet for å holde oppe noen særlig fart, men jogging i daffetempo er bedre enn ingenting.

I dag var det styrke som stod på planen.

Beinpress: 2 sett 110 kg, 1 sett 112,5 kg :hoppe:

Knebøy: 3 kjipe sett med 35 kg. Følte ikke jeg fikk til teknikken i dag = knevondt

Markløft: 42,5 kg, 3 sett 

Triceps: 12 kg

Øvelser for vond skulder: 2,5 kg :hoho:

Pull down: 40 kg, 3 sett

Sit-ups i -45 grader: 3 sett

 

Merker god fremgang nå, ass. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny trening i går. Fikk akutt behov for å yoga'e meg litt, så da ble det det. :nigo: Hadde først en halvtime tung beinøkt, noe som i ettertid kanskje ikke var helt det lureste jeg har gjort. :fnise: Jeg har vært på mang en yogatime i min karriere, men denne økten var beinhard! Jeg måtte faktisk tørke ansiktet mitt flere ganger, for svetten piplet frem og rant ned i øynene. :sexy: I dag er jeg støl i muskler jeg ikke visste jeg hadde. Så jotakk yoga, du duger skikkelig. :hjerte: 

Men først, styrke:

Knebøy: 3 greie sett med 35 kg. Ikke noe å rope hurra for akkurat, men med det teite kneet mitt er jeg fornøyd allikevel.

Markløft: 3 sett med 40 kg. Denne gangen gjorde det vondt i korsryggen på slutten av det siste settet. Gjorde jeg feil? Var det for tungt? Mulig jeg må bytte over til markløft med (aktiv) bøy i knærne?

Beinpress: 3 sett med 112,5 kg, gelebein og hele pakka. :ler: 

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...