Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Engel skrev:

Så bra!:) Gode og motiverende instruktører liker vi!

Jeg var på spinning på mandag, men hadde glemt pulsklokka hjemme (fikk på meg beltet, men glemte klokka i laderen). Nedtur! Vurderer sterkt å kjøpe pulsbelte som kan kobles opp mot skjermen der, men jeg syns det er litt dyrt siden jeg bare spinner av og til. Men nå har det jo blitt noen økter, og det er litt kronglete å følge med på klokka underveis. Så kanskje jeg bare skal hoppe i det...

Jeg sier hopp i det! :jepp: Det er SÅ motiverende og gøy å følge med på pulsen underveis. Dvs, når jeg spinner hjemme har jeg jo vanlig pulsklokke, men det er slett ikke det samme altså. Jeg opplever dessuten at beltet som kobles opp til spinningsalen er mye mer ømfintlig enn pulsklokken min, og jeg får med meg alle de små variasjonene veldig lett. Hjemme pusher og pusher jeg for å komme opp i 90%, før den plutselig hopper til 92%. Eller omvendt, at jeg får et kunstig høyt gjennomsnitt fordi klokka er så...grov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trente i går også, jeg. :nigo: Hjemmetrening. :trene: Det er gøy altså, når jeg først kommer igang. Varmer opp med en kort kickboxing-økt, før jeg tar type ''my ass is on fire'' eller ''*kjendisnavns* butt training'', så over på nedre magedel, og til slutt ''get *kjendissnavns* thighs''. :fnise: 

I morgen skal jeg ta et langt pilatesprogram. Tror det er det som funker best for min del, for nå er målet å bli skikkelig sterk i kjernen. Det går på frem altså (graviditet er virkelig DØDEN for alt som heter kjernemuskulatur), magemusklene begynner til og med å synes nå. :5: Målet i første omgang er å klare en intermediate pilates-økt. Prøvde meg på første øvelse der i går, og bare :daane: . Jeg får begynne rolig med nybegynnerøkter og jobbe meg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilates på stuegolvet, som planlagt. :trene: 

Og altså...huttetu for en hard økt! :overrasket: Da jeg skummet gjennom videoen så den helt grei ut, men det er første gang noen som helst trening har klart å gi meg krampe både i rumpa og bakside lår. Den ser definitivt enklere ut enn den er! :daane: Her har jeg et stort forbedringspotensiale altså, og det ser ut som om pilates er tingen. Øvelsene var veldig greie, men selve filmen likte jeg ikke noe særlig. Dama smiler absolutt HELE tiden, og jeg føler meg sååå utrent der jeg stønner og sukker og gjør mitt beste bare for å puste meg gjennom krampene. :hoho: 

 

 

 

 

 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt i går igjen. Ny runde med pilates. Jeg tror jeg liker det skikkelig godt! Kjernen blir trent på en helt usannsynlig god måte! I går var det mage og armer som stod for tur. La oss bare si at jeg har vært sånn godsliten helt inn til margen i natt. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Kult, nå ble jeg litt inspirert til å prøve pilates, lagret linken til videoen, og tenker å prøve det hjemme en dag :) Kanskje det er noe for meg, å bytte ut en av dagene på treningssenteret med en dag i uken med pialtes hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.1.2016 at 17.49, willma skrev:

Hei :vinke: Kult, nå ble jeg litt inspirert til å prøve pilates, lagret linken til videoen, og tenker å prøve det hjemme en dag :) Kanskje det er noe for meg, å bytte ut en av dagene på treningssenteret med en dag i uken med pialtes hjemme. 

Har du fått prøvd? Jeg liker det kjempegodt altså! Liker at jeg blir så godt trent i musklene med bare små øvelser. Eller, små og små. Jeg trener jo til krampa tar meg, så. :fnise: 

 

---

Ny økt i går igjen. Jeg skulket tirsdagstreningen, fordi barneselskap to dager på rad og jeg var stuptrøtt. Synes grunnen er legitim. :ler: I går kombinerte jeg magedelen i denne videoen:

 

 

 

Med rumpe- og beindelen i denne videoen:

 

 

 

 

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Styrketrening i dag. :trene: Har hatt en mildt sagt travel jobbuke, men er stolt over å ha klart å skvist inn én pilatesøkt også. :jepp:

I dag er jeg sinnsykt sliten i beina - tror jeg har funnet min max beinpress enn så lenge, og som jeg må jobbe mye med for å øke. Føler jo jeg har økt hver trening nå i det siste. I dag gruer jeg meg bare til i morgen og mandag. Regner med jeg blir ganske støl, ja. :haar:

Beinpress: 3 sett 102,5 kg

Low row: 3 lengre sett 33 kg

Markløft: 3 sett 35 kg

Triceps: 3 lengre sett 12 kg 

Biceps: 3 sett 10 kg

Situps -45 grader: 3 sett

Leg raises (beina opp i været og ned 90+ grader): jess! Pilates har gjort underverker. Nå klarte jeg 3 sett med mer enn 90 grader uten særlige problemer. :5:

Sideplanke med dips: 3 sett

Og uuuuutstrekking etterpå. Begynner å bli relativt myk nå, noe som føles godt for tømmerstokkene jeg har til føtter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lite trening den siste halvannen uken! Har hatt megakink i nakken/ryggen, pluss supertravelt på jobb med mye overtid. Fikk endelig skvist inn en økt på mandag. :nigo:

Beinpress: 1 sett 102,5 kg, 2 sett 103,75 kg

Markløft: 3 sett 35 kg

Low row: 3 sett 33 kg

Triceps: 3 sett 12,5 kg

Sit-ups -45 grader: 3 sett à 20isj stk

Leg raises: 3 sett à 10-15isj stk :hoppendeglad:

 

Hadde planer om omega i slynge også, men prioriterte de siste 5 minuttene før jeg skulle gå til å skravle med en bekjent. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tre økter siden sist. :nigo: Én pilatesøkt på stuegulvet og to styrkeøkter.

Lørdag:

Beinpress: 3 sett 102,5 kg

Low row: 3 sett 33 kg

Triceps: 3 sett 10 kg

Super sett biceps og skuldre: 3 sett 10 kg

Hip thrust/glute bridge (hva er forskjellen?) på bosuball: 3 sett

Leg raises med bosuball mellom beina: 3 sett

Omega: 2 sett 15 stk

Pluss litt div pilatesøvelser

 

Mandag:

Tre korte joggeintervaller

Beinpress: 2 sett 102,5 kg, 1 sett 105 kg

Low row: 1 sett 33 kg, 2 sett 40 kg

Triceps: 3 sett 10 kg

Leg raises: 3 sett à 10-15isj stk 

Bulgarske utfall: 3 sett 5 kg

 

:trene:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første økt etter påsken, og jeg er offisielt ødelagt. :daane: Hadde en lang økt i dag, og da jeg skulle løpe om kapp med eldstemann etterpå funket rett og slett ikke beina. :ler:

Joggeoppvarmning

Beinpress: 3 sett 105 kg

Low row: 3 sett 40 kg

Markløft: 3 sett 35 kg (her kunne jeg ha økt til 40, kneet mitt spiller endelig på lag!)

Triceps: 3 sett 12,5 kg

Utsiden av armen: 3 sett 2,5 kg ( :hoho: serr. Jeg har "musearm"  med påfølgende skuldervondt og driver å trener den opp)

Skuldre i samme maskin: 3 sett 7,5 kg

Biceps: 3 sett 12,5 kg

Bulgarske utfall: 3 sett 5 kg

Leg raises: 3 sett 15 stk

Glute bridge med strikk: supersett til krampa tok meg

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎02‎.‎04‎.‎2016 at 20.37, ^^Belle^^ skrev:

Første økt etter påsken, og jeg er offisielt ødelagt. :daane: Hadde en lang økt i dag, og da jeg skulle løpe om kapp med eldstemann etterpå funket rett og slett ikke beina. :ler:

Joggeoppvarmning

Beinpress: 3 sett 105 kg

Low row: 3 sett 40 kg

Markløft: 3 sett 35 kg (her kunne jeg ha økt til 40, kneet mitt spiller endelig på lag!)

Triceps: 3 sett 12,5 kg

Utsiden av armen: 3 sett 2,5 kg ( :hoho: serr. Jeg har "musearm"  med påfølgende skuldervondt og driver å trener den opp)

Skuldre i samme maskin: 3 sett 7,5 kg

Biceps: 3 sett 12,5 kg

Bulgarske utfall: 3 sett 5 kg

Leg raises: 3 sett 15 stk

Glute bridge med strikk: supersett til krampa tok meg

:trene:

Wow, du begynner virkelig å bli sterk! Banker meg i flere av øvelsene ser jeg. Hvor mange repitisjoner kjører du i et sett forresten? 10? Jeg får en utfordring nå utover for å klare å vedlikeholde styrketreningen når jeg begynner å trene mest utendørs. Prøver å trene litt styrke etter løpeturer, men det blir jo ikke like effektivt og tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Engel skrev:

Wow, du begynner virkelig å bli sterk! Banker meg i flere av øvelsene ser jeg. Hvor mange repitisjoner kjører du i et sett forresten? 10? Jeg får en utfordring nå utover for å klare å vedlikeholde styrketreningen når jeg begynner å trene mest utendørs. Prøver å trene litt styrke etter løpeturer, men det blir jo ikke like effektivt og tungt.

Takk for det! Begynner å komme seg ihvertfall. Har jo hatt et slarkete kne, så jeg tør enda ikke prøve meg på knebøy, men ellers er jeg veldig fornøyd. :jepp: 

Jeg kjører 8 repetisjoner om jeg klarer å få ''akkurat passe'' vekt på. Men for eksempel på low row så ligger jeg nå mellom 33 og 40 kg et sted, og klarer nå kun 6 eller 7 reps på 40 kg, eller mer enn 8 på 33 kg. Men hovedregelen min er 8 stk som sagt. Og så velger jeg stort sett alltid det tyngste alternativet og færre reps. Fikk oppgitt det da jeg hadde gjennomgang av styrkeprogram med instruktør. 

Ugh. Egen styrketrening sånn etter andre ting får jeg bare ikke til. Du er flink om du klarer det altså! :Nikke: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lørdagsøkten:

Joggeoppvarmning

Low row: 3 sett 40 kg

Bulgarske utfall: 3 sett 7,5 kg

Triceps: 3 sett 12,5 kg

Utsiden av armen: 3 sett 2,5 kg ( :hoho: serr. Jeg har "musearm"  med påfølgende skuldervondt og driver å trener den opp)

Innsiden av armen (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare denne, men motsatt altså av den over): 3 sett 5 kg

Biceps: 3 sett 10 kg

Sit-ups: 3 sett

Leg raises: 3 sett 15 stk

 

Gårsdagens hjemmetrening:

Kickboxing intervalltrening, 25 min

My ass is on fire styrkevideo

Lower abs styrkevideo

 

Kroppen spilte sååå lite med på laget i går. Var sur og stiv etter lørdagens økt, og brygger nok på ett eller annet. Men, all trening er bedre enn ingen trening! :5:

 

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilates i går, og :daane: . Det merkes at det er over en måned siden sist pilates-økt. Milde moses så hardt det var! Krampe både i magemuskler og rumpa, og det bare etter en økt på 35 minutt. :hoho: 

 

Har fått klemt inn totalt 3 økter den siste uka, og det er jeg kjempefornøyd med! Har vært slakk i pelsen og trøtt, pluss alene med ungene, så klapp på skulderen til meg selv. :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herreguuuud, kjørte weight loss pilates-videoen i går og bare :daane: . Der er det noen øvelser som kroppen min bare nekter å gjøre, ass. :hoho: Men jeg fikk til det meste, og ble både andpusten og svett! :trene: Likte videoen kjempegodt, og kommer nok til å gjøre den flere ganger.

Det anbefales forresten å være litt kjent med pilatesøvelser før man gjør dette, for tempoet er ganske høyt på øvelsene, samt at man tar få repetisjoner. Man får mer ut av det av å vite hvordan øvelsene skal gjøres. :jepp: Vanligvis gjøres jo øvelsene saaaaakte, med mange repetisjoner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

To økter siden sist.

På mandag var det pilates på stuegulvet. Prøvde en ny video denne gangen, men denne likte jeg ikke! Instruktøren byttet øvelse så snart jeg følte jeg fikk effekt av den, og det ble bare veldig mye surr. Slettet fra youtube treningslisten min. Men det ble nå en god time ut av det allikevel altså. :jepp:

I går var jeg på MRL på treningssenteret. Det er en evighet siden jeg har hatt lyst til å gå på gruppetime på senteret (og like lenge siden jeg har vært på en gruppetime der!), men i går fikk jeg akutt lyst. Og det er jo så gøy, sånn egentlig. Instruktøren er en mildt sagt gal dame, så beina mine er fremdeles gele i dag. Hadde problemer med å komme meg ned trappa etter treningen i går. :fnise: Men det lover godt. Liker denne fasen hvor man bare er godsliten i kroppen, samtidig som jeg gruer meg litt til å bli superstøl om en dag og to. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Woohoo, første trening på to uker unnagjort i går. :nigo: Har vært nede i en liten funk, hvor jeg ikke har hatt lyst til å trene. Jeg har nesten alltid lyst til å trene, så jeg går kun når jeg har lyst. Det har funket bra for motivasjonen, det å slippe å tvinge meg selv. Og jeg har vært ekstra flink med kostholdet disse ukene, føler meg veldig bikiniklar. :fnise: For første gang i hele mitt liv omtrent.

I går ble det en liten styrkeøkt.

Beinpress: 100 kg

Low row: 33 kg

Triceps, nedtrekk i maskin: 10 kg

Knebøy: 25 kg (guriland som jeg hater knebøy! :spy: Men jeg vet at kneet mitt har godt av det, så jeg må jo bare pushe meg. Har vondt i dag da, så jeg pushet meg nok litt for langt med de usle kiloene der. :hoho: )

Markløft: 35 kg

Situps i -45 grader

Leg raises

 

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Jeg må alltid tvinge meg selv :fnise:

Og merkelig nok er knebøy noen av de få tingene jeg "liker".....eller......det var overdrivelse. 

Jeg liker egentlig ingenting om en skal dømme utfra språket som utvikles inni hodet mitt. Mye banneord av verste sort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...