Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra! :duskedame: gratulerer med vell gjennomført løp! :danse:

 

 

Imponerende!!! :klappe:

 

 

 

Takk, dere! :nigo: 

 

Jeg sliter dessverre med kneet enda. :( Har jo kjent det både i bekken og knær etter hver joggetur, faktisk såpass at jeg har måttet ta meg en uke treningsfri på grunn av det, men jeg har hele tiden tenkt at det er uvant belastning for meg å jogge og blablabla. Men nå ser det ut til at det kanskje kan være noe mer? Synes det er rart at jeg får vondt i det kneet som liksom skal være skadefritt og fint. :klo: Jeg må prøve å ta meg en ny joggetur snart (lørdag kanskje), for å teste. Og om det er like ille da, så må jeg få det sjekket tror jeg. Hvor går man for å sjekke knær mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt i dag. :nigo:

Hadde planer om å teste joggekneet igjen, men jeg hadde sting fra før jeg begynte, pluss at jeg kjente knevondt med én gang. Så da ble det bare med 10 minutter oppvarming og styrketrening;

Beinpress: 2 sett 92,5 kg, 1 sett 95 kg

Low row: 3 sett 40 kg

Pull down: 3 sett 26 kg

Supersett triceps/skuldre/biceps: 7,5 kg/2*5 kg/2*5 kg

Supersett situps i -45 grader/rygghev: 3*15/3*15 med 10 kg

Hip thrust i slynge: 2 halvhjertede sett

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

:vinke: Jeg er her altså, jeg har bare vært fraværende fordi blodgiving (som resulterte i en veldig blodfattig og slapp meg), sykdom og en crazy jobbhverdag. Men i går kom jeg meg endelig på trening igjen! :nigo: Det var hardt, men jeg holdt meg fremdeles på samme nivå som før pausen. Dessuten gjorde jeg kjedelige knebøy og markløft med lav vekt kun for å fokusere på teknikken. :P På resept fra naprapaten min, for å styrke opp kneet. Kjedelig, med nødvendig!

Low row (eh...tror jeg): 2 sett 33 kg, 1 sett 40 kg

Pull down: 3 sett 26kg. Det var på denne jeg sleit mest!

Beinpress: 3 sett 92,5 kg

Markløft: 3 sett 35 kg

Knebøy: 3 sett 20 kg

Situps og rygghev, supersett. Jeg holdt på å daue!

Omega slyngeøvelse, 2*15 stk.

 

Nå: én stk megastiv meg. Det verste er at det kommer til å være enda verre i morgen. :daane: Men åh så deilig det var å komme ii gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny økt i går. :nigo: Gah, november 2015 må være min travleste måned noensinne. :bond: Det ble en kort økt, men alt er bedre enn ingenting. :jepp: 

Low row: 3 sett 40 kg

Markløft: 3 sett 35 kg

Beinpress: 3 sett 95 kg :skya: 

Situps: 3 x 20 stk.

 

Haha, det ser så innmari lite ut når jeg lister det opp sånn! :hoho: Vi fikk ikke gjort alt vi ville, for det var så himla mye folk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny styrkeøkt i dag. :trene: 

Varmet opp på spinningsykkelen for første gang, og altså...spinning er som dop for meg! :hoho: Jeg kjenner jeg blir høy der jeg sitter. Jeg bestemte meg raskt for at beste økt må bli garasjespinning. :nigo: 

Beinpress: 3 sett 95 kg

Low row: 1 sett 40 kg, 2 sett 33 kg

Pull down: 3 sett 26 kg

Bulgarske utfall: 3 sett 5 kg (jeg fokuserer på teknikk over kg. Kjedelig, men nødvendig!)

Supersett triceps og skuldre: 3 sett 5 kg

-45 grader situps: 3 sett 20 stk

Omega: 15 stk

Var godsliten etterpå. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er ikke lett å få presset inn trening i travel hverdag, november og desember pleier å være et mareritt sånn. Man får være glad for de øktene man får tatt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er ikke lett å få presset inn trening i travel hverdag, november og desember pleier å være et mareritt sånn. Man får være glad for de øktene man får tatt.:)

Takk for det!

Nei, det er jammen ikke lett. :daane: Legg til at jeg har hatt noen ekstremt travle måneder på jobb også, så er travelheten komplett. :ler: 

 

----

Apropos travel...fikk skvist inn en hjemmeøkt på mandag. :hoppe: Det er lenge siden jeg har trent hjemme, men når man først kommer i gang er det gøy synes jeg! Digger videoene til xhitdaily på youtube. Der finner jeg alltid noe gøy. :nigo: Det beste med mandagens trening var at jeg så enorm framgang fra sist jeg trente hjemme. Det er sikkert et halvt år siden eller noe, men dæven så mye som har skjedd på et halvt år! Jeg cruiset gjennom øvelsene, jukset ikke på en eneste en, og klarte 2 magevideoer uten store problemer. Spesielt den siste der var enormt viktig for meg, for etter to tette graviditeter har ikke akkurat kjerne- og magemuskulaturen vært noe å skryte av.

Oppvarming:

https://youtu.be/1yoUYxrwzKM?list=PL_HXmCjuI_dxI0OfScAO2HSNRFR21-Sml

Mage:

 

Bein (My Butt's On Fire, helt på skikkelig :daane: ):

 

Og en armvideo, men den var ikke veldig spesiell. Jeg trenger tyngre ''manualer'' en to halvannenliters flasker med brus. :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny økt i går. :trene: 

Testet joggeformen, og den var overraskende god! Har ikke jogget siden løpet i oktober, men jammen føles jeg lett i kropp og pust. Gidda ikke å jogge i mer enn 15 minutt, for å jogge på mølla er bare zzzz, så nå gleder jeg meg egentlig til været blir litt lysere sånn at jeg har mulighet til å jogge ute. Hadde aldri trodd at jeg kom til å ha de ordene i min munn noen gang. :hoho: 

Styrkeøkten:

Beinpress: 2 sett 95 kg, 1 sett 97,5 kg. Iiiik, nå er det ikke lenge til jeg kan øke til 100 kg, dere! :skya: 

Low row: 2 sett 40 kg, 1 sett 33 kg

Knebøy: 1 sett 20 kg, 2 sett 25 kg. Arg. Patetisk, men kneet mitt vil ikke være med på noe tyngre. Jeg sleit nok med den lille vekten som jeg hadde!

Markløft: 3 sett 30 kg. Teknikken er bankers her tror jeg, så nå gjelder det bare å fokusere på kneet!

Supersett biceps og skuldre: 3 sett 5 kg

Triceps: 3 sett 7,5 kg

-45 grader situps: 3 sett 20 stk

Ligge-på-golvet-og-senke-utstrakte-bein-ned-mot-golvet-nedre-magemuskler-øvelse: 3 sett 10 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har hatt to økter siden sist. Helle pelle, det er ikke mye å skryte av, gitt. :fnise: På en positiv side; jeg merker muskelfremgang. Og nå kan jeg SE magemusklene med det blotte øyet når jeg spenner dem. :nigo: 

I går var jeg på spinning for første gang siden...september-isj. :daane: På høsten i fjor fokuserte jeg jo kun på joggingen, og så har jeg nesten bare trent styrke etter det. Men oi, så godt det var å komme i gang! Ny instruktør som jeg ikke heeelt klikket med - hverken med musikk eller det jeg ser på som masing :P - men mulig det er en oppstartsgreie. Denne timen kommer jeg uansett ikke til å gå fast på. Spinn 1 klokken 17:30 er ikke akkurat forenlig med mye kvalitetstid med ungene mine de få våkentimene vi har tilgjengelig etter jobb og barnehage.

Men ja, det var allikevel godt å komme seg på sykkelen igjen! Kondisen er ikke helt der den var da den var på topp, for joggekondis er virkelig ikke det samme som syklekondis, ass. :lol: 

Maxpuls: 90%

Gjennomsnitt: 80%

Kalorier: 444

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instruktøren har mye å si på spinning altså. Eller på alle slike gruppetreninger egentlig... Merker stor forskjell jeg også. Dessverre har min favoritt sluttet nå.:icon_frown: Han hadde bare sååå bra musikk, og fine timer som passet meg. Må teste ut noen av de andre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 9.11, Engel skrev:

Instruktøren har mye å si på spinning altså. Eller på alle slike gruppetreninger egentlig... Merker stor forskjell jeg også. Dessverre har min favoritt sluttet nå.:icon_frown: Han hadde bare sååå bra musikk, og fine timer som passet meg. Må teste ut noen av de andre nå.

Ja, utrolig mye! Jeg liker best å trene gruppetimer, men pga tidsklemma har det blitt mye styrketrening på egenhånd i det siste. Det er ikke like lett å motivere seg selv, og ikke minst pushe seg selv når man er alene! 

Min yndlingsinstruktør er heldigvis eieren av treningssenteret, så han legger sikkert ikke opp før han blir for gammel til å kjøre de insane intervallspinningene sine. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny trening i går. En skikkelig blah trening. Var slapp og fikk ikke opp treningslysten i det hele tatt. Det er første gang det har skjedd altså. Når jeg først har kommet meg på senteret, har jeg lyst til å flytte inn dit. :fnise: I går slutta jeg før programmet var ferdig. Følte jeg bare svirret rundt uten mål og mening. :P 

- Beinpress - 2 sett 100 kg og 1 sett 102,5 kg. :hoppendeglad: Tror egentlig jeg kan øke litt til, for jeg føler ikke jeg har funnet maksen min enda. Var bittelitt stiv i bekkenet etter det siste settet, så jeg holder meg nok på dette nivået et par ganger til ihvertfall.

- Low row - 1 sett 33 kg og 2 sett 40 kg.

- Triceps i maskin (sånn som du stiller inn etter høyde, og bytter ut håndtak etter ønske): 3 sett 7,5 kg. ENDELIG fikk jeg skikkelig kontakt med tricepsen min! :5: 

- Skuldre i maskin - 3 sett 5 kg (tror jeg? Eller muligens 7,5 der også).

- Arm vri utover i maskin - for å bygge opp den svake skulderen min - 3 sett 5 kg

- Biceps i maskin (samme som over) - 3 sett 10 kg. Ugh. Men nå kan jeg faktisk SE musklene mine da, så noe skjer på den fronten også! :nigo: 

- Eselspark i maskin (ikke samme som over) - 3 sett 30 kg. Her sleit jeg en del med å finne teknikken, men om jeg skal gjøre denne flere ganger må jeg ha en del mer kg på.

- Situps i -45 grader - 3 sett 15-20 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Plaskebrus skrev:

Imponerende treningsprogram:)

 

Nå vet jeg ikke om du er ironisk eller ei. :hoho: Men takk? :fnise: Jeg prøver ihvertfall, og har kommet veldig langt siden den spede begynnelse med 70 kg beinpress og 12 kg low row. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spiderman
1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Nå vet jeg ikke om du er ironisk eller ei. :hoho: Men takk? :fnise: Jeg prøver ihvertfall, og har kommet veldig langt siden den spede begynnelse med 70 kg beinpress og 12 kg low row. :5: 

Null ironi;)

Hadde aldri klart disiplinere meg til et sånt treningsprogram selv.  Finner tråden inspirerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 15.47, Plaskebrus skrev:

Null ironi;)

Hadde aldri klart disiplinere meg til et sånt treningsprogram selv.  Finner tråden inspirerende :)

Så gøy å høre. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening på onsdag. :hoppe: Har ikke fått tid til å oppdatere her, men det skjedde. Æresord. :ler: 

Denne gangen var det duket for favorittspinn med favorittinstruktøren. Åh, altså. :rodmer: Fantastisk bra musikk, og når jeg tror jeg har gitt alt, setter han øynene i meg og bare ''KOM IGJEN NÅ! LITT TIL!'' og så har jeg jammen litt å gi. :5: Skal forhåpentligvis fikse meg barnevakt til neste time også, det er altfor lenge siden jeg har trent spinning regelmessig.

Max: 90%

Kalorier: 450

 

:trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!:) Gode og motiverende instruktører liker vi!

Jeg var på spinning på mandag, men hadde glemt pulsklokka hjemme (fikk på meg beltet, men glemte klokka i laderen). Nedtur! Vurderer sterkt å kjøpe pulsbelte som kan kobles opp mot skjermen der, men jeg syns det er litt dyrt siden jeg bare spinner av og til. Men nå har det jo blitt noen økter, og det er litt kronglete å følge med på klokka underveis. Så kanskje jeg bare skal hoppe i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...