Gå til innhold

- Viktig å være sexy, selv om man er Mamma....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mange som lar seg selv forfalle noe vanvittig da, også er det noen damer som ikke føler seg sexy i det hele tatt etterpå. Poenget er vel bare at du skal ta vare på deg selv også.

Den viktigste måten å ta vare på seg selv på, selv om man er blitt mamma, er å følge med på hva som skjer i verden, engasjere seg, lese nyheter, kronikker.

Personlig mener jeg det er viktigere å holde hjernen oppdatert, enn å holde ræva veltrent.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest daisydaisy

Er mange som lar seg selv forfalle noe vanvittig da, også er det noen damer som ikke føler seg sexy i det hele tatt etterpå. Poenget er vel bare at du skal ta vare på deg selv også.

Enig. Jeg er ingen Tone-fan, så dette er ikke noe forsøk på å beskytte henne, men synes folk drar dette ut av proporsjon. Alle kvinner vil vel føle seg bra? Som Prestekragen skreiv, poenget er vel bare å ta vare på seg selv når man har blitt mor.

Endret av daisydaisy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg var ikke spesielt sexy før jeg ble mamma og er ikke blitt det nå etterpå heller. Å være sexy er heller ikke noe jeg streber etter.

Det var derimot viktig for meg og ikke miste meg selv helt. Ja, jeg er mamma, men jeg er meg også. Litt alenetid innimellom, pynte meg litt når jeg skulle ut, stelle negler, ansiktsmaske og sånne småting gjorde at jeg følte meg vel, selv om jeg var sliten og overveldet av den nye tilværelsen.

Og det er sikkert ikke lov å si, men den dagen jeg sluttet å amme var en velsignelse. Da følte jeg at jeg fikk kroppen min tilbake og jeg følte meg komfortabel igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det at en dame er mamma skal jo ikke ha noe med saken å gjøre.

Vet du hva milf er?

Anonymous poster hash: d36f8...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kvinne som henter en øl pga hun ser mannen sin er genuint opptatt med noe er sexy.

En mann som står og skrubber dassen uten å ha blitt pushet til å gjøre det er sexy.

etc.

Som sagt, sexy trenger ikke handle om klær og utseende i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man forfalle bare fordi man har fått barn? Bare fordi man er mamma slutter man da ikke å være seg selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer det en "vennlig" påminnelse om at mannen må passe på å fortsette å holde seg attraktiv og sexy selvom det er kommet en baby i huset?

Nå er det meg bekjent ikke mannens kropp som forandrer seg under en graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man forfalle bare fordi man har fått barn? Bare fordi man er mamma slutter man da ikke å være seg selv...

Du har et godt poeng men det er ikke til å stikke under en stol at mange kvinner blir overvektige etter fødsel og blir værende slik i mange år etterpå.

Det er neimen ikke uvanlig at damer 2 år etterpå klager over at de samler den gamle fine kroppen de hadde før fødselen.

Men som alt annet så trengs det litt innsats på treningsstudio eller ute i naturen i form av joggeturer for å få tilbake den fine figuren. Ikke alle som har viljestyrken til det derfor klager det istedet og drømmer om gamle og finere tider.

For meg personlig hadde det ikke gjort noe om ei eventuel kone / mor til mine barn la på seg litt ekstra etter fødsel. Jeg er ikke så overfladisk at det skulle hatt noe å si, personlighet er viktigst. Såfremt det ikke er snakk om veldig stor overvekt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste måten å ta vare på seg selv på, selv om man er blitt mamma, er å følge med på hva som skjer i verden, engasjere seg, lese nyheter, kronikker.

Personlig mener jeg det er viktigere å holde hjernen oppdatert, enn å holde ræva veltrent.

Hvorfor ikke si som Ole Brumm "Ja takk, begge deler" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Hvorfor skal man forfalle bare fordi man har fått barn? Bare fordi man er mamma slutter man da ikke å være seg selv...

Jeg lurer mer på hvor denne oppfatningen kommer fra.

Hvorfor denne trangen til å anse kvinner og deres kroppslige(ganske så fantastiske) muligheter for "forfall"?

Kvinner i arbeid er "mandige og mister evnen til omsorg". Kvinner som har født "forfaller helt sikkert".

Hvorfor denne nedsettende holdningen ovenfor kvinner? (jeg har svaret, er bare overrasket over den manglende refleksjonen til åpenbart et større antall mennesker her inne).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer mer på hvor denne oppfatningen kommer fra.

Hvorfor denne trangen til å anse kvinner og deres kroppslige(ganske så fantastiske) muligheter for "forfall"?

Kvinner i arbeid er "mandige og mister evnen til omsorg". Kvinner som har født "forfaller helt sikkert".

Hvorfor denne nedsettende holdningen ovenfor kvinner? (jeg har svaret, er bare overrasket over den manglende refleksjonen til åpenbart et større antall mennesker her inne).

Er oppvokst med en mor som tok vare på utseende sitt, også etter å ha fått barn. Hjemme hos oss var grunnen så enkel at babykiloene burde være borte rundt 1 år etter fødsel. Personlig hadde jeg ønsket å føle meg som meg igjen, om det gjør at jeg ser bra ut er ikke det feil det heller. For mange kvinner driter i eget utseende bare fordi de får barn. Jeg skjønner ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Du har et godt poeng men det er ikke til å stikke under en stol at mange kvinner blir overvektige etter fødsel og blir værende slik i mange år etterpå.

Det er neimen ikke uvanlig at damer 2 år etterpå klager over at de samler den gamle fine kroppen de hadde før fødselen.

Men som alt annet så trengs det litt innsats på treningsstudio eller ute i naturen i form av joggeturer for å få tilbake den fine figuren. Ikke alle som har viljestyrken til det derfor klager det istedet og drømmer om gamle og finere tider.

For meg personlig hadde det ikke gjort noe om ei eventuel kone / mor til mine barn la på seg litt ekstra etter fødsel. Jeg er ikke så overfladisk at det skulle hatt noe å si, personlighet er viktigst. Såfremt det ikke er snakk om veldig stor overvekt da :)

De timene jeg før brukte på treningssenteret bruker jeg nå på å leke med min 9 mnd gamle baby etter jeg kommer hjem fra fulltidsjobb, inkludert minimalt med søvn og fortsatt en kropp som ikke er kommet seg helsemessig etter alt det graviditet kostet.

Og nei, det er ikke ekstra kilo eller hengemage/pupper, men jernmangel/diverse andre helsemessige forhold som gir dårlig form. Ting ingen ser.

De timene jeg prioriterer hjemme med det viktigste som har skjedd i livet mitt kan aldri erstattes av å ha bittelitt mer sprett i rumpa.

Livet består av prioriteringer, og i perioder er det ikke rom for mer.

For all del, jeg liker å trene- men nå er de to tilgjengelige timene om ettermiddagen mer verdifullt å bruke sammen med barn enn noe annet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det meg bekjent ikke mannens kropp som forandrer seg under en graviditet :)

Både jeg og mannen har fått mye mindre tid til trening og matlaging etter vi fikk barn. Forskjellen er at jeg hele tiden blir bombardert med "nyhetsartikler" og KG-tråder om at jeg må se bra ut og ikke la meg forfalle (hva nå det er), mens han ikke blir det.

Anonymous poster hash: 913f7...020

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng men det er ikke til å stikke under en stol at mange kvinner blir overvektige etter fødsel og blir værende slik i mange år etterpå.

Det er neimen ikke uvanlig at damer 2 år etterpå klager over at de samler den gamle fine kroppen de hadde før fødselen.

Men som alt annet så trengs det litt innsats på treningsstudio eller ute i naturen i form av joggeturer for å få tilbake den fine figuren. Ikke alle som har viljestyrken til det derfor klager det istedet og drømmer om gamle og finere tider.

For meg personlig hadde det ikke gjort noe om ei eventuel kone / mor til mine barn la på seg litt ekstra etter fødsel. Jeg er ikke så overfladisk at det skulle hatt noe å si, personlighet er viktigst. Såfremt det ikke er snakk om veldig stor overvekt da :)

Men ikke alle kan få den figuren tilbake, det er jo det som er poenget. Selvfølgelig savner man den gamle kroppen fordi vi vet vi mest sannsynlig aldri vil få den tilbake. Det er ikke bare å melde seg på treningstudio og forvente at man går den gamle kroppen tilbake. Det kommer for det første ann på hvor gammel man er, er man litt opp i årene er det vanskeligere for huden å trekke seg tilbake. Kroppen ødelegges rett og slett av en fødsel, hoftene blir større, man har overflødig hud, man får fett rundt magen som er jækla vanskelig å få bort osv. Dessuten, har man nettopp satt et lite liv til verden og det er det som kommer til å være i fokus ganske så lenge.

Jeg må bare forklare dette fordi de fleste menn skjønner faktisk ikke hva som skjer med vår kropp etter en fødsel. Det er ikke bare å jogge litt i skogen og forvente at alt er tilbake der det satt for 2 år siden.

La kvinnfolka få være i fred sier jeg.

Anonymous poster hash: ccb62...c87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg er ingen Tone-fan, så dette er ikke noe forsøk på å beskytte henne, men synes folk drar dette ut av proporsjon. Alle kvinner vil vel føle seg bra? Som Prestekragen skreiv, poenget er vel bare å ta vare på seg selv når man har blitt mor.

Nettopp, det var dette jeg mente. Ikke at alle damer automatisk forfaller når de har blitt mamma. Men som jeg sa, noen LAR seg forfalle og driter i det. Hver sin smak, men jeg tenker at man må ta vare på seg selv, uavhengig av hva man legger i det. For noen er det å beholde en veltrent rumpe, for andre er andre ting viktigere. Jeg mente ikke noe vondt med det jeg skrev. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De timene jeg før brukte på treningssenteret bruker jeg nå på å leke med min 9 mnd gamle baby etter jeg kommer hjem fra fulltidsjobb, inkludert minimalt med søvn og fortsatt en kropp som ikke er kommet seg helsemessig etter alt det graviditet kostet.

Og nei, det er ikke ekstra kilo eller hengemage/pupper, men jernmangel/diverse andre helsemessige forhold som gir dårlig form. Ting ingen ser.

De timene jeg prioriterer hjemme med det viktigste som har skjedd i livet mitt kan aldri erstattes av å ha bittelitt mer sprett i rumpa.

Livet består av prioriteringer, og i perioder er det ikke rom for mer.

For all del, jeg liker å trene- men nå er de to tilgjengelige timene om ettermiddagen mer verdifullt å bruke sammen med barn enn noe annet.

Alle har tid til å holde seg i form uansett om man har barn eller ikke. Dette er bare en dårlig unnskyldning for å rettferdiggjøre den dårlige formen.

Jeg ser ikke logikken i at bare fordi man får barn så skal man la helsa og formen bli dårligere. Faktisk mener jeg det burde være det stikk motsatte, når man får barn bør man leve ekstra sunt så man har overskudd til barnet og holde seg i form så man lever lengre for barnet sin skyld.

Trene kan du gjøre hjemme i stua di mens bebien sover. 30 min trening hver dag holder i lange baner. du mener i blodig alvor at du ikke har 30 min til å sette av ?

Man kan kjøpe seg kettlebell, disse er ikke dyre og de er ekstremt fine til å trene hele kroppen inkludert kjernemusklaturen. 30 min med den hver dag så vil man få tilbake den fine formen på ikke lang tid og i tillegg får energi overskudd. Eller så kan du jogge deg turer, eller kjøpe en body pump vektsett til 500 kr på xlife. Med den trener du rumpe, lår, brystkassa, rygg, biceps, triceps,

Så ja, dette med at "jeg har barn så jeg har ikke tid til trening" biter jeg ikke på. Men greit, om du velger la helsa di forvitre hen så er det ditt valg og jeg skal ikke henge meg opp i det , men da syntes jeg du burde si det som det er istedetfor å smøre på med enkle unnskyldninger.

Jern tilskudd fås kjøpt hos kostholds butikker så dette er også en dårlig unnskyldning.

Tror du at hoved målet med trening er sprett rompe forresten? Jesus christ. Trening er til for å komme i bra form så man lever lengre, får mer energi, er sterkere og mer robust.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...