Gå til innhold

Fortell dine spøkelsesopplevelser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan vet du det? Tror du er ganske under-sensitiv jeg. Er ofte veldig mye energier og ta i, i slike hus, bare man kan se litt nærmere...

Heter ikke undersensitiv.... Det heter våken og ikke godtroende ;-)

Anonymous poster hash: 864fe...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette har skjedd når jeg ennå vodde hjemme hos foreldrene mine.

Jeg lette en gang i flere dager etter lommeboken min. Jeg ble til sutt sikker på at jeg måtte ha mistet den ute et sted. Når jeg var på soverommet mitt noen dager senere var det noe som kastet lommeboken ut av øverste hylle i klesskapet mitt og rett i hodet mitt. Jeg sto over 1 meter borte og hadde ikke brukt den hyllen på mange måneder da den ble brukt til lagring.

Jeg har flere ganger sett et annet annsikt en mitt eget i speilet hjemme hos foreldrene mine. Fryktelig ubehagelig å se annsiktet til en fremmed jente der.

Jeg har opplevd å bli holdt fast i sengen. Begge hendene mine ble trykket ned og jeg kjente klart og tydelig at noen holdt dem fast.

Jeg var ikke på vei til å sovne, så det var ingen søvnparalyse.

Flere ganger har jeg sett en mann stå/gå gjennom soverommet mitt. Han er høy og litt krokrygget, har hatt og ut i fra inntrykket og følelsen jeg har fått så er han i 60-70 årene. Han har i perioder vert veldig innpåsliten ved å stå med sengen min eller bak tv slik at jeg skulle se han. Denne mannen opplevde også en venninne av meg flere ganger.

Hørte ofte mennesker gå i stuen og i trappen når det ikke var noen andre en meg selv hjemme.

Needles to say, jeg sover ikke på det rommet lenger når jeg er hjemme hos foreldrene mine på besøk.

Anonymous poster hash: 7c3cf...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Jeg har mange. Dette er en av dem:

Var med kjæresten min en natt på Lier psykiatrisk. Vi gikk i ett av byggene og det er veldig mørkt der inne. Plutselig ser jeg meg til siden og ser at kjæresten min ikke er med meg. Jeg blir redd og sier navnet hans flere ganger. Så ser jeg til venstre og ser konturene av han, at han står i åpningen til et rom. Jeg puster lettet ut og sier: "Åh, der er du jo!" Og går mot han.

Plutselig hører jeg kjæresten min si: "Hvem snakker du til" og kommer ut av et rom på høyre side! Jeg kikker forskrekket på rommet til venstre igjen hvor jeg så han først og går inn for å se, der var det jo ingen. Jeg VET jeg så noen stod der og hadde blikket festet på sykkelsen helt til kjæresten min duger opp.

Elsker den plassen!

Endret av Chloe87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen opplevd noe skummelt?

Anonymous poster hash: b5eea...237

Ja, både på jobb og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både på jobb og privat.

Fortell da!

Anonymous poster hash: 24aea...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen som stryker meg over hodet når jeg sitter i sofaen, jeg tror det er min mor for det er akkurat på samme måten som hun brukte å stryke meg over hodet.



Anonymous poster hash: f3561...2af
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Foreldrene mine har pusset opp og flyttet inn i huset til min oldemor. Det er et kjempekoselig lite hus og vi har aldri opplevd noe uforklarlig der. For noen måneder siden hadde moren min invitert med seg hjem noen kollegaer som jobber i en annen kant av landet, men som var i byen på et kurs. Da de skulle dra dro en dame som hadde vært der moren min til side og sa at hun ikke sa dette for å skremme henne, men at det hun kan se at det sitter en tysk soldat i offisers-uniform i gyngestolen i finstua. Hun fikk beskjed om at han ikke var farlig, men at han bare var der. 

 

Jeg syntes dette var superekkelt og fikk frysninger da jeg hørte det. Det damen ikke viste var at familien til oldemoren min måtte flytte ut av huset mot slutten av krigen, da huset ble brukt til offisersbolig av noen av tyskerne som var stasjonert på plassen. Så nå går vi alle og kikker oss litt over skulderen... Når det er sagt var det ingen dramatiske hendelser her under krigen og ingen offiserer (eller soldater) ble drept i nærheten.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Den 5/16/2015 at 14.43, Chibi skrev:

Nei, gjør nok ikke det :)

Jo, du gjør nok det. Det er veldig vanlig. 

Anonymkode: e6c5d...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du gjør nok det. Det er veldig vanlig. 

Anonymkode: e6c5d...8b3

Nei, gjør faktisk ikke det ^_^

Er bestemte hus hvor jeg har opplevd dette, uten å vite historen bak hvem som har bodd der før, og hva som har skjedd på   området.

Men det er greit, du får tro hva du vil :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Chibi skrev:

Nei, gjør faktisk ikke det ^_^

Er bestemte hus hvor jeg har opplevd dette, uten å vite historen bak hvem som har bodd der før, og hva som har skjedd på   området.

Men det er greit, du får tro hva du vil :) 

 

Jo, søvnparalyse er ikke en sykdom, men en tilstand alle kan oppleve. Hvis du er åpen for det overnaturlige, bør du jo også være åpen for en naturlig forklaring. Jeg har selv opplevd det samme, våknet og gispet etter luft og sett de rareste ting, men bare når jeg har vært trøtt. Det har ikke dødd noen i mitt hus.

Anonymkode: e6c5d...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, søvnparalyse er ikke en sykdom, men en tilstand alle kan oppleve. Hvis du er åpen for det overnaturlige, bør du jo også være åpen for en naturlig forklaring. Jeg har selv opplevd det samme, våknet og gispet etter luft og sett de rareste ting, men bare når jeg har vært trøtt. Det har ikke dødd noen i mitt hus.

Anonymkode: e6c5d...8b3

Jo, jeg er åpen for en naturlig forklaring, men det forklarer ikke hvorfor jeg opplever dette i enkelte hus og aldri ellers :) 

Så er ganske sikker på at det ikke er det :) 

Endret av Chibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/2/2016 at 16.36, Chibi skrev:

Jo, jeg er åpen for en naturlig forklaring, men det forklarer ikke hvorfor jeg opplever dette i enkelte hus og aldri ellers :) 

Så er ganske sikker på at det ikke er det :) 

Det kan forklares med at man ofte sover mer urolig når man sover borte.

Men skal ikke være en buzzkill. Elsker denne tråden, selv om jeg egentlig ikke tror på spøkelser.

Anonymkode: 55bb8...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan forklares med at man ofte sover mer urolig når man sover borte.

Men skal ikke være en buzzkill. Elsker denne tråden, selv om jeg egentlig ikke tror på spøkelser.

Anonymkode: 55bb8...ff4

......

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.10.2014 at 23.10, AnonymBruker skrev:

Har noen opplevd noe skummelt?

 

Anonymous poster hash: b5eea...237

Jeg opplevde noe i et eldre hus jeg bodde i!

Den ene gangen opplevde jeg følelsen av at en mann stod ved sengen og stirret på meg.... 

Den andre gangen opplevde jeg at et barn eller en kortvokst krøp over sengen! 

en annen gang hørte jeg en eldre kvinne synge! 

Spooky! 

 

Anonymkode: a854b...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En gang hadde vi en pasient som røykte, vi var 4 stk på seinvakt og så h*n gikk forbi vaktrommet. Pas brukte oksygen og en av de jeg jobbet med gikk inn på rommet for å sjekke at h*n hadde slått av konsentratoren. Der lå pas død i sengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...