Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville nå tusen ganger heller være alene med en baby, enn å være dammen med en mann som var en 'sosial taper'. Heller alenemor en. Sammen med en mann jeg ikke følte var verd det...

Anonymous poster hash: df294...bb4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Statestikk? Hvis 9 av 10 kvinner får barn, mens kun 3 av 4 menn, så er det jo åpenbart at venninnene dine har funnet mennene sine? Altså går du til en tilfeldig kvinne så vil hennes venninner med større sannsynlighet ha kjærester/barn, enn hvis du går og stiller det samme spørsmålet til en tilfeldig mann med hans kamerater.

Hvilke damer velger bort hvilke menn? Hæ?

Tingen er jo at mannen som idag ser normal ut men som jobber på "bunnen" hadde fått seg dame for 100 år siden, mens han idag forblir singel og barnløs, rent statistisk sett ettersom nivået for å være "god nok" er hevet idag.

Dette er dine påstander, men jeg klarer fortsatt ikke å se noe som helst belegg for det.

Anonymous poster hash: 560c2...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå tusen ganger heller være alene med en baby, enn å være dammen med en mann som var en 'sosial taper'. Heller alenemor en. Sammen med en mann jeg ikke følte var verd det...Anonymous poster hash: df294...bb4

Jeg tror du er en mann.

Anonymous poster hash: 560c2...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes sikkert mye forskning på det. Men det denne personen sier forklarer det jo greit. Menn som tidligere ble jaktet etter er blitt visket bort av et stort mangfold av kvinner fordi de idag ikke ser på dem som økonomisk sikre lengre, og dermed står vi igjen med menn som idag ofte har barn med flere kvinner av de som først får barn.

Ta en kikk på en hvilken som helst datingnettside og se på kvalitetene menn leter etter hos kvinner og det motsatte. Det er mye, mye oftere at man finner kvinner som søker etter "menn med stabile jobber" enn det motsatte. Menn nevner som oftest ikke engang at jobbsituasjonen til jenta er noe de egentlig tenker over eller setter fokus imot.

Gold-diggers er vell også et uttrykk som stort sett omhandler kvinner som finner seg rike menn. Hvor ofte ser man det motsatte?

Og det hele kan jo forklares gjennom vår egen evolusjon. For menn så har det vært viktig å finne seg kvinner med gode gener. Dette har som oftest handlet om hennes utseende, hennes mulighet for å føde unger, samt ta vare på familien. Mens for kvinner så har det handlet om trygghet, der økonomi, goder, status osv telles.

Menn på datingsider ønsker ofte kun å få seg noe. Du trekker slutninger for fort. Det er viktig måse på alle muligheter før du bestemmer deg. Kvinner på datingsider ønsker muligens oftere forhold.

Anonymous poster hash: 560c2...f77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er en mann.

Anonymous poster hash: 560c2...f77

Nope,100% dame. jeg kommer aldri til å 'fire på krava',om det betyr at jeg må ende opp som alenemor fordi det ikke finnes flere menn som møter min standard so be it!

Anonymous poster hash: df294...bb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope,100% dame. jeg kommer aldri til å 'fire på krava',om det betyr at jeg må ende opp som alenemor fordi det ikke finnes flere menn som møter min standard so be it!

Anonymous poster hash: df294...bb4

Noe som igjen vil bety at de mennene som du sikter deg etter ikke har deg innenfor sin standard igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke kvinner må slutte være kresne, vel i noen tilfeller ja, men synes også menn kan starte gjøre mer ut av seg og faktisk forbedre seg selv. De forventer jo at det bare skal være så lett som å sjekke opp ei dame, og så har man dama. Hvis man ikke har noen ambisjoner, er en sofagris, kjedelig og dårlige holdninger kommer man ingen vei. Kvinner kan sikkert være litt mer åpne de også, men det betyr ikke at menn ikke skal forbedre seg. Dessuten vil jeg helt klart heller leve alene, enn å slå meg med noen som ikke interesserer meg det fnugg. Bare for å slutte være "kresen" så flere mannfolk slipper dra til Thailand. Rett og slett en patetisk tråd.

Kvinner bruker mye tid på sminke, hår, hud, bleking av tenner, fin klesstil, trener mye og fint undertøy osv osv. De jobber stadig med personligheten og de jobber seg oppover på arbeidsplassen. Hvorfor skal kvinner som virkelig gjør en innsats, slå seg ned med en lubben, uattraktiv boms? Kvinner må da få forvente å få innsats tilbake. For å si det slik, ingen gir alt de har på arbeidsplassen hvis lønnen er latterlig lav. Så ja, jeg synes begge kjønn har lov til å være kresne.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente den andre delen. Det at menn oftere er barnløse har sannsynligvis noe med at de venter for lenge. Dette er det forsket på.

http://forskning.no/kjonn-og-samfunn-psykologi-samliv-sosiologi/2013/06/faerre-menn-blir-fedre

Anonymous poster hash: 560c2...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, det er kvinner som må senke kravene når differansen i alder blir større og større for hver ny partner når det gjelder menn...

Selv om vi vet at det handler om mer enn ungdommelig skjønnhet siden disse er lettere å dominere og en kan opprettholde sin maktposisjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften her skulle heller vært: Noen menn må bli mer attraktive! :smilorange:



Anonymous poster hash: 560d8...2a1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner litt mer om årsaken til at de ikke får sjangs på damene. Har bare egen erfaring fra by og nettdating, hvor guttene kun gir oppmerksomhet på utseende. Tror veldig mange hadde fått dame om de så litt forbi blondt hår og lav høyde. Har ei venninne som drukner i oppmerksomhet fra gutter, og bare leker med de og er kjip. Vi andre får hverken svar på tinder-meldinger eller kontakt ute på byen. Og synes jo vi er akkurat passe pene, men er morsomme og fine jenter!

Anonymous poster hash: ca1fb...821

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskning som viser at høyt utdannede og suksessrike kvinner, aller helst ønsker menn som er ennå mer utdannet og suksessfulle enn dem selv?

Jeg tenker at det er mest logisk at de ønsker en likeverdig parter, og ikke nødvendigvis en som er ennå bedre enn dem selv?

jeg syns det er vanlig å ta stilling til slike artikler, for man kan ikke pålegge det ene kjønnet å gjøre slik og slik.

Vil kvinner ha en viss type menn, så kan ikke samfunnet påtvinge de en annen type, eller overtale på grunnlag av at det vil være fornuftig for samfunnet og fint for de som ikke får seg en kvinne/mann.

Ja visst kan det være problematisk om alle kvinner kun vil ha feks rødhårede menn, men å faktisk gjøre noe med det er ikke enkelt. Å bebreide eller legge skylden over på det ene kjønnet er i hvert fall ikke veien å gå. Overtale tror jeg heller ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror like gjerne det er menn som må senke kravene, jeg. Det er mange menn som klager over at de ikke får seg dame, som kun går etter de unge og vakre. Det mangler litt på selvinnsikten, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 5d9a6...dec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste vel 50 årene har kvinner som gruppe utviklet seg enormt. Før var de fleste kvinner helt avhengige av å ha en mann for å få livet til å gå rundt på alle vis og samfunnet bygde opp under at det var sånn det skulle være. Kvinnene hadde derfor ganske lave krav til den de giftet seg med annet enn at mannen kunne forsørge dem. Så endret samfunnet seg til at kvinner utdannet seg og fikk jobber som gjorde at de ikke lenger var avhengige av menn på samme måte. De fleste ønsker seg likevel en livspartner for å ha noen å dele oppturer og nedturer, barn og opplevelser med. Det bør være åpenbart at kvinner derfor ser etter en helt annen type mann og et helt annet sett kvalifikasjoner enn tidligere. At mange menn ikke har hengt med i disse ganske krappe utviklingssvingene er ikke så rart og at enkelte samfunnsstrukturer bidrar negativt er det vel ingen som er i tvil om.

Det er ingen menneskerett å ha en kjæreste. De fleste ønsker seg en og de fleste får seg en også, men de har ikke på noen måte krav på det. Derfor synes jeg sånne diskusjoner som dette blir veldig rare.



Anonymous poster hash: 052fc...248
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror like gjerne det er menn som må senke kravene, jeg. Det er mange menn som klager over at de ikke får seg dame, som kun går etter de unge og vakre. Det mangler litt på selvinnsikten, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 5d9a6...dec

Ja, ekkelt med 50 år gamle menn som prøver å sjekke opp meg og venninnene mine på 20-25 år :-/

Anonymous poster hash: 560d8...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som igjen vil bety at de mennene som du sikter deg etter ikke har deg innenfor sin standard igjen.

Greit nok, men som sagt blir jeg heller alenemor, å fire på kravene fordi det er synd på menn som ikke greier å få seg norsk dame er latterlig.

Anonymous poster hash: df294...bb4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på en hvilken som helst datingnettside og se på kvalitetene menn leter etter hos kvinner og det motsatte. Det er mye, mye oftere at man finner kvinner som søker etter "menn med stabile jobber" enn det motsatte. Menn nevner som oftest ikke engang at jobbsituasjonen til jenta er noe de egentlig tenker over eller setter fokus imot.

Selv "tapermenn" vil ha ei pen ei, noe de ikke har draget på, så kanskje de burde skjerpe seg og gå litt for den "mindre pene og ti år eldre", sånn at de får sjansen til å bli pappa de også?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv "tapermenn" vil ha ei pen ei, noe de ikke har draget på, så kanskje de burde skjerpe seg og gå litt for den "mindre pene og ti år eldre", sånn at de får sjansen til å bli pappa de også?

Ikke sant ;)

Jeg fikk i løpet av ungdomsskolen daglig beskjed fra guttene i klassen om hvor stygg jeg var.

I dag er jeg gift med en flott mann, mens de sitter på pub og grynter om at kvinner er for kresne.

Anonymous poster hash: 5d9a6...dec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...