Gå til innhold

Sukker-problem: Hvordan få til treff med nettdate?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et problem og trenger hjelp fra dere. Jeg har snakket med en gutt på Sukker i snart to måneder, og vi har skrevet masse til hverandre. Lange remser med tekst. Det er tydelig at vi har mye i felles, interesser, preferanser, holdninger til livet osv. Jeg føler at jeg har blitt riktig godt kjent med han, og kan ikke skjønne annet enn at den kjemien også vil være tilstede i virkeligheten og. For en måned siden spurte jeg imidlertid om hvordan uka hans kom til å bli, om han ville ta en kaffe/øl en dag, noe han beklaget og sa han ikke kunne. Han kom ikke med forslag til annet tidspunkt, og har siden den gang flere ganger "unnskyldt" seg mot hver ny uke, med "uff, enda en travel uke foran meg. Blir ikke mye tid til overs, gitt!" og lign, akkurat som han prøver å si til meg at vi ikke kan treffes denne uken heller. Det føles som han bevisst utsetter et evnt treff, og jeg bare lurer på hvorfor, om det er noe jeg kan gjøre med det? Hvordan kan jeg skrive det til han? At det hadde vært hyggelig å treffe han snart? Han skriver fortsatt langt til meg, og spør masse, så han bør jo være fortsatt interessert. Kan det være at han er nervøs, og han frykter at det ikke kjemien vil være tilstede irl? Hvordan kan jeg betrygge han på at det vil gå bra?



Anonymous poster hash: d5139...78a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første reaksjon var at han må ha noe han vil skjule. Har du pratet med han i telefonen eller er det kun meldinger/Mail?

Anonymous poster hash: 7ee17...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har et problem og trenger hjelp fra dere. Jeg har snakket med en gutt på Sukker i snart to måneder, og vi har skrevet masse til hverandre. Lange remser med tekst. Det er tydelig at vi har mye i felles, interesser, preferanser, holdninger til livet osv. Jeg føler at jeg har blitt riktig godt kjent med han, og kan ikke skjønne annet enn at den kjemien også vil være tilstede i virkeligheten og. For en måned siden spurte jeg imidlertid om hvordan uka hans kom til å bli, om han ville ta en kaffe/øl en dag, noe han beklaget og sa han ikke kunne. Han kom ikke med forslag til annet tidspunkt, og har siden den gang flere ganger "unnskyldt" seg mot hver ny uke, med "uff, enda en travel uke foran meg. Blir ikke mye tid til overs, gitt!" og lign, akkurat som han prøver å si til meg at vi ikke kan treffes denne uken heller. Det føles som han bevisst utsetter et evnt treff, og jeg bare lurer på hvorfor, om det er noe jeg kan gjøre med det? Hvordan kan jeg skrive det til han? At det hadde vært hyggelig å treffe han snart? Han skriver fortsatt langt til meg, og spør masse, så han bør jo være fortsatt interessert. Kan det være at han er nervøs, og han frykter at det ikke kjemien vil være tilstede irl? Hvordan kan jeg betrygge han på at det vil gå bra? Anonymous poster hash: d5139...78a

Jeg syns også det er noe rart her.

Mest sannsynlig tror jeg han dater ei annen, men har deg litt på vent, for å se hvordan det utvikler seg med hun andre.

Og det er det egentlig ikke noe galt i. Det er hvertfall i boka mi bedre enn at han treffer flere jenter samtidig.

Anonymous poster hash: c5658...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres ut som du blir holdt på gress. Kan hende han dater en annen, eller kanskje han bare vil se om noe bedre dukker opp først. Eller kanskje han har issues. Kjip situasjon. Det at dere skriver så mye er vel for så vidt positivt da. Tror jeg ville tatt en grundig runde med meg selv på om dette er noe jeg vil være med på. Men du kan vel bare høre om dere ikke skal treffes snart? Kanskje prøve å være litt konkret og foreslå noe litt løst og 'ufarlig' som å gå en liten tur el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ingen grunn til å skrive frem og tilbake i to måneder på sukker. Noen meldinger og så tar man en kaffe.



Anonymous poster hash: 0128d...7e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt tenkes at han har villedet deg med tanke på høyde/vekt. Eller forskjønnet andre deler av livet sitt. Tror ikke nødvendigvis han holder på med en annen.

Anonymous poster hash: 9dff3...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt om han har tid til å sakke litt på telefonen en kveld f.eks.. kjenner litt på kjemi da og :)



Anonymous poster hash: b290e...8f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, ta telefonen i bruk. Vil han ikke snakke på telefon?



Anonymous poster hash: ee154...e13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg synes du skal ta den kaffen med en av de andre du tror du har litt kjemi med.

Nå bruker du all tiden din på en som kar som av en eller annen grunn tilkjennegir at han ikke har funnet tid til å møte deg.

Det blir tull å starte spekulasjoner om hvorfor han ikke har funnet tid, forhold deg til det faktum at han ikke har presset inn en time til å møte deg.

Så du tar det rolig med ham nå. Jeg ville latt være å henge på mailer og meldinger med ham, jeg ville lagt fokus på å etablere tilsvarende kontakt med en av de andre, og tatt en helt rolig kaffe med ham.

Man må ikke være dødsforelsket eller helt fortapt for å møte andre mennesker. Jeg synes det er litt viktig å påpeke at er kjemien der så er det veldig hyggelig å 'bare ta en kaffe' og snakke litt. Det trenger ikke bli noe mer utav det heller, men du kommer deg ut og møter noen som har både lyst og som har prioritert tiden sin til å møte deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Det går jo også an å si rett ut at du synes det er på tide dere treffes og at du ikke vil bruke tiden din på å skrive lange meldinger på nett med noen det ikke blir noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Ett av to, holder på den første;

1) Han har jugd. Kanskje ikke om noe stort og viktig, men viktig nok til at han ikke vil utsette seg for muligheten til å bli avslørt. Hvis så er tilfelle, er det mulig han er en av dem som liker jakten, det å komme seg innpå noen - og som strekker seg for langt for å få det til.

2) Han liker deg, men det er noe med deg han ikke liker godt nok. Han kan f.eks kanskje synes personligheten din er knall, men at du ikke passer utseendekriteriene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Ett av to, holder på den første;

1) Han har jugd. Kanskje ikke om noe stort og viktig, men viktig nok til at han ikke vil utsette seg for muligheten til å bli avslørt. Hvis så er tilfelle, er det mulig han er en av dem som liker jakten, det å komme seg innpå noen - og som strekker seg for langt for å få det til.

2) Han liker deg, men det er noe med deg han ikke liker godt nok. Han kan f.eks kanskje synes personligheten din er knall, men at du ikke passer utseendekriteriene hans.

Det er sikkert en irktig nok oppsummering det, men bør TS bruke tiden på å spekulere rundt årsaksforholdene?

For henne vil jeg mene det er mer enn nok å kunne konstatere at tross initiativ så prioriterer han ikke, eller finner han ikke, tid til å møte henne.

Jeg synes det er nok til å ikke bruke all hennes energi på enten å spekulere eller å stadig forsøke å legge til rette for en mann som ikke prioriterer å finne tid til å møte henne.

- mulig andre ser helt annerledes på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det er sikkert en irktig nok oppsummering det, men bør TS bruke tiden på å spekulere rundt årsaksforholdene?

For henne vil jeg mene det er mer enn nok å kunne konstatere at tross initiativ så prioriterer han ikke, eller finner han ikke, tid til å møte henne.

Jeg synes det er nok til å ikke bruke all hennes energi på enten å spekulere eller å stadig forsøke å legge til rette for en mann som ikke prioriterer å finne tid til å møte henne.

- mulig andre ser helt annerledes på det.

I grunn helt enig. Det er ikke mer å bruke tid på her, eventuell lærdom bør kanskje være å ta initiativ til å treffes tidligere neste gang god kontakt oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler sikkert om noe han er usikker på. Om bildene ikke viser han i helfigur f.eks så er han nok lubben/stor osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller bildene er ikke av ham i det hele tatt....

Snakket med en som hadde vært på date, og dama så ikke i nærheten av slik bildene så ut (usikker på om de var veldig photoshoppet, eller ikke av henne i det hele tatt). Enden på visa var at han avsluttet daten etter 20 min. Enkelte tror visst at hvis de bare får en date så skal de blende mannen/kvinnen med sin fantastiske personlighet (kan kanskje fungere hvis man faktisk har en fantastisk personlighet, men ofte er det jo andre ting enn utseendet som er galt på folk som gjør dette).

Kan til en viss grad fungere på jobbintervju, ha en supebra, kanskje litt overdrevet, CV så man kommer seg på intervju og så snakker man seg inn derfra, men på date - not so much.

Jeg har selv opplevd å klikke veldig per mail, for så å møte opp på date og ikke klikke i det hele tatt (inrømmer at jeg kan være overfladisk når det kommer til utseende), har fått et par venner i det minste :)



Anonymous poster hash: b975a...db6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...