Gå til innhold

Greit at barnehageansatte går i bikini?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?

Anonymous poster hash: e4511...f91

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Shorts og t skjorte, singlet/bluse går bra, men bikini kan man holde hjemme. Man er tross alt på jobb, med andre menneskers barn.



Anonymous poster hash: 619a6...b83
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med det?



Anonymous poster hash: 84211...5e5
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt ok, så fremst det ikke er en pitteliten trekantbikini med mål om å være sexy, og en shorts så kort at rumpeballene henger uttfor.



Anonymous poster hash: ca762...e70
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet. Hun er vel like skikket til å passe barn i bikinitopp som i singlet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?

Anonymous poster hash: e4511...f91

Jeg reagerer, og tenker mer på dette med anstendig bekledning, enn "det at man er på jobb for å jobbe og ikke for å sole seg"

Anonymous poster hash: b67ff...25b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert i det hele tatt. Verken at de var kledt slik eller at de var kledt slik foran barn. Bikini og shorts når det er varmt er ikke et uvant syn. De er heldige som ikke har uniformer eller annet å forholde seg til, og får være ute i godværet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kan ikke se at det skal være feil å la barn få et naturlig forhold til kropp.

Endret av Yulia
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker når jeg gikk i barnehage, så gikk bhg tantene i bh om sommeren. Stoooore, posete slappe bher. Jeg syns det var sært, spennende og morro å se på, men jeg hadde allerede da svært dårlig selvbilde- så jeg tror faktisk at jeg i ettertid har hatt litt godt av slike syn i barndommen.



Anonymous poster hash: ca762...e70
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje tenkt at det var litt uvanlig, siden jeg ikke har sett det i en barnehage før, men det gjør jo over hodet ingenting.

Man gjør jo ikke en dårligere jobb selv om man går i en bikinitopp. Hadde det vært på en annen arbeidsplass hadde jeg kanskje syntes det var litt drøyt, men i en barnehage har det jo ikke noe å si.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av de tingene jeg synes var bra med å vokse opp i Norge er at man får et naturlig forhold til kropp... Når jeg var 2-3 år var jeg nå på frisvømming sammen med pappa og måtte da være med i dusjen i guttegarderoben... var ingenting unaturlig med det... mamma og venninnene lå å solet seg i bare trusa, uten BH og det var ingen av barna som reagerte noe på det.. Synes at nå i disse tider begynner det å bli litt vel ekstremt å skal ha det sånn som i USA der det er helt katastrofe hvis en pupp ser dagens lys! Synes det er greit å ha et avslappet forhold til kropp og barna lærer da også at kropper kommer i alle fasonger! Har sett utallige artikler om at skoleelever dropper å dusje etter gymen fordi de ikke vil være naken forran andre.., vel det er sånn som skjer når man skal skjærmes så til de grader... Slik det blir mobbing av også, mennesker som ikke er komfortabel med menneskekroppen og med at den kommer i alle fasonger blir "sjokkert" når de ser en kropp som ikke er etter deres normer og det som vi ser i media er en akseptabel kropp, så begynner de å mobbe kroppsfasong og utseende....

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg ville reagert hvis politiet gikk rundt i gatene i bikini, eller jeg fikk solgt mat av en person i bikini, det er simpelthen et fritidsantrekk, ikke et arbeidsantrekk. Det handler om å vise profesjonalitet.

Anonymous poster hash: e4511...f91

Ja, og en del av det de profesjonelle i barnehagen har som oppgave er å gi barna trygge rammer i forhold til verden rundt. Der i blant forhold til kropp. Med andre ord, en shorts og en helt vanlig bikini-topp bidrar til å se på kropp som noe naturlig som kommer i alle varianter og som alle har. I stede for motkulturen der alt skal dekkes hele tiden der kropp er fy, skam og noe ekkelt.

Jeg reagerer mest på at folk reagerer.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok reagert, men ikke fordi jeg kunne se litt mer mage enn vanlig. Men det må da være lite praktisk å skulle herje med masse unger i bare bikinitopp?

Og det er vel ikke noe verre at disse passer barn i bikinitopp enn om mor/tante/mormor har på seg bikini?



Anonymous poster hash: 0f409...abc
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?

Anonymous poster hash: e4511...f91

Jobber i barnehage, Vi får ikke gå med korte shortser, må gå ned til knærne. Og vi får ikke gå med singlet som er litt utringet. For vi er ikke på jobb for å sole oss. Så må si jeg er sjokkert over at barnehageansatte går med bikinitopp!!

Anonymous poster hash: 90e26...427

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med veiarbeidere som jobber ute i bar overkropp, når sola steiker for fullt.

Så lenge sola steiker, de jobber ute og det er varmt, så er det faktisk av av og til nødvendig for å ikke koke ihjel. Hva er problemet?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt ok, så fremst det ikke er en pitteliten trekantbikini med mål om å være sexy, og en shorts så kort at rumpeballene henger uttfor.

Anonymous poster hash: ca762...e70

Helt enig i dette. Jeg hadde ikke brydd meg.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de tingene jeg synes var bra med å vokse opp i Norge er at man får et naturlig forhold til kropp... Når jeg var 2-3 år var jeg nå på frisvømming sammen med pappa og måtte da være med i dusjen i guttegarderoben... var ingenting unaturlig med det... mamma og venninnene lå å solet seg i bare trusa, uten BH og det var ingen av barna som reagerte noe på det.. Synes at nå i disse tider begynner det å bli litt vel ekstremt å skal ha det sånn som i USA der det er helt katastrofe hvis en pupp ser dagens lys! Synes det er greit å ha et avslappet forhold til kropp og barna lærer da også at kropper kommer i alle fasonger! Har sett utallige artikler om at skoleelever dropper å dusje etter gymen fordi de ikke vil være naken forran andre.., vel det er sånn som skjer når man skal skjærmes så til de grader... Slik det blir mobbing av også, mennesker som ikke er komfortabel med menneskekroppen og med at den kommer i alle fasonger blir "sjokkert" når de ser en kropp som ikke er etter deres normer og det som vi ser i media er en akseptabel kropp, så begynner de å mobbe kroppsfasong og utseende....

Jeg er ikke religiøs, men Amen!

(Tenker at her dreier det seg mer om at den barnehageansatte er en ung kvinne med forholdsvis bra kropp og TS er redd sin bedre halvdel skal være fristet (ja, satt spissen)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...