Gå til innhold

Bioingeniør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når pleier eksamener å være andre semester på bioingeniør-studiet? Planlegger ferie for neste år, hadde vært greit å vite sånn noenlunde når jeg MÅ være tilgjengelig for det.



Anonymous poster hash: 22090...a83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når pleier eksamener å være andre semester på bioingeniør-studiet? Planlegger ferie for neste år, hadde vært greit å vite sånn noenlunde når jeg MÅ være tilgjengelig for det.

Anonymous poster hash: 22090...a83

Vi hadde eksamener fordelt utover mai. Men har passeringstester for å kunne gå opp til eksamen i enkelte fag, som er noen uker før. Og ellers gjennom semesterene er det obligatoriske laboratorieøvelser. Så jeg ville nok hatt planen klar, før jeg bestilte ferie i semesteret. Men dette varierer nok mye fra skole til skole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde eksamener fordelt utover mai. Men har passeringstester for å kunne gå opp til eksamen i enkelte fag, som er noen uker før. Og ellers gjennom semesterene er det obligatoriske laboratorieøvelser. Så jeg ville nok hatt planen klar, før jeg bestilte ferie i semesteret. Men dette varierer nok mye fra skole til skole!

Anonymous poster hash: 22090...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde eksamener fordelt utover mai. Men har passeringstester for å kunne gå opp til eksamen i enkelte fag, som er noen uker før. Og ellers gjennom semesterene er det obligatoriske laboratorieøvelser. Så jeg ville nok hatt planen klar, før jeg bestilte ferie i semesteret. Men dette varierer nok mye fra skole til skole!

Hvilken skole gikk du på? Hva med juleferie, hvor lang pleide de å være? Har så lyst å reise i jula, men orker ikke reise langt hvis ferien er kort.

Anonymous poster hash: 22090...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skole gikk du på? Hva med juleferie, hvor lang pleide de å være? Har så lyst å reise i jula, men orker ikke reise langt hvis ferien er kort.

Anonymous poster hash: 22090...a83

Ålesund. Ca 4-5 uker juleferie de to første årene og ca 2-3 uker siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på om det stort sett er veldig unge folk som går på studiet, eller finnes det litt mer eldre og? Hvis jeg skal begynne på studiet så må jeg nok vente til jeg er i midten av 30-årene.

Anonymous poster hash: fac7b...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også et spørsmål. Hvor vanskelig er det å få seg jobb annet sted enn sykehus?



Anonymous poster hash: e38bb...e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på om det stort sett er veldig unge folk som går på studiet, eller finnes det litt mer eldre og? Hvis jeg skal begynne på studiet så må jeg nok vente til jeg er i midten av 30-årene.

Anonymous poster hash: fac7b...ad8

I min klasse var mesteparten 20-25 år, men også noen jevnt fordelt opp mot 34 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min klasse var mesteparten 20-25 år, men også noen jevnt fordelt opp mot 34 år :)

Ok, det er jo ikke så ille da:)

Men er det også slik at folk er ganske seriøse på dette studiet? Altså er interessert i å gjøre det bra?

Anonymous poster hash: fac7b...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er jo ikke så ille da:)

Men er det også slik at folk er ganske seriøse på dette studiet? Altså er interessert i å gjøre det bra?

Anonymous poster hash: fac7b...ad8

Alle er interessert i gode karakterer, men hvor mye de gjør for det underveis varierer ;) Jeg er interessert i å gjør det bra da :) Tror ikke det går an å si noe generelt om dette. Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har du vurdert farmasi? Venninnen min er farmasøyt og har jobbet på ulike laboratorier. Aldri sykehus tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bioingeniørstudent. Tror ikke du vil få noe problem med å få endene til å møtes med startlønn på 356 + tillegg. I tillegg har du alltids mulighet til å ta master som gir deg andre arbeidsmuligheter. Du bør satse på å utdanne deg innen noe du interesserer deg for, du vil nok angre om du sitter igjen med et yrke du ikke trives i, men et par tusen ekstra i mnd.

Hva går arbeidet ut på egentlig? Interessant, har lest litt om det, men lurer på hva dere gjør mest av :)

Anonymous poster hash: e29c0...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er interessert i gode karakterer, men hvor mye de gjør for det underveis varierer ;) Jeg er interessert i å gjør det bra da :) Tror ikke det går an å si noe generelt om dette.

Nei det er klart, men har bare inntrykk av at på noen studier så er det mye slappere holdning enn på andre.

Er det forresten noen av dere andre bioingeniører som har noe å tilføye mtp aldersfordeling i klassen?

Anonymous poster hash: fac7b...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ca det samme i Trondheim som forøvrig er en veldig bra skole :) bra studiemiljø, engasjerte studenter og ingen språkproblemer. I Oslo er det mange som har dårlige norskkunnskaper dessverre etter hva jeg hører fra kollegaer... De er flinke faglig, men vanskelig å samarbeide med pga språkforståelse (må lese korrektur på skriftlige innleveringer i gruppearbeid og kommunikasjonsproblemer). Dessverre!

Anonymous poster hash: 2774f...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jeg ville sjekket mulighetene for jobb før du begynner på det. Kjedelig å ta en utdanning til noe som det ikke er særlig etterspørsel etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket mulighetene for jobb før du begynner på det. Kjedelig å ta en utdanning til noe som det ikke er særlig etterspørsel etter.

Mitt inntrykk er at det ikke er særlig vanskelig å få seg jobb. Er du også fleksibel i forhold til hvor du vil bo, tror jeg ikke det skal være noe problem. Folk får ofte jobb der de har vært i praksis har jeg hørt.

http://www.tu.no/karriere/2014/02/06/disse-ingeniorene-er-det-mest-behov-for-akkurat-na

http://www.absentia.no/article.aspx?articleID=2083

http://www.nito.no/Bioingenioren/Kommentarer-og-debatt/Bioingeniorer-en-etterspurt-yrkesgruppe--hvordan-skaffer-vi-flere/

Anonymous poster hash: 22090...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva går arbeidet ut på egentlig? Interessant, har lest litt om det, men lurer på hva dere gjør mest av :)

Anonymous poster hash: e29c0...de4

Jeg er ikke ute i arbeid enda, så det må nok noen andre svare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en jente på 25 år som har et årsstudium i økonomi, en bachelorgrad i ernæringsfysiologi og nå tar jeg et årsstudium i biokjemi. Planen i det siste har vært å ta en mastergrad i bioteknologi, men jobbmarkedet er utrolig dårlig der og har hørt at bioingeniørene tar de få jobbene som er.

Dette har ført til at jeg i de siste ukene har lest meg skikkelig opp om bioingeniør, og funnet ut at dette er noe jeg kanskje kunne tenke meg å bli (kan starte rett på 2. året siden jeg har relevante fag fra ernæring/biokjemi-studiet)

Jeg er en person som ikke er så veldig utadvendt, og som liker aller best å jobbe for meg selv. Klarer absolutt å samarbeide med andre også, men helst alene.
Føler heller ikke at jeg er så veldig kreativ av meg, og at jeg jobber best når jeg får konkrete oppgaver av andre (tror ikke jeg egner meg som leder).
Alt dette henger vel sammen med at jeg kanskje har litt dårlig selvtillit.

Tror dere at bioingeniør-yrket er noe for meg? Det virker som det er mye rutine? (noe som for min del kan være positivt).
Er det noen bioingeniører her som har lyst til å beskrive en typisk arbeidshverdag fra f.eks 08-16 ? Prøvde å google dette, men fant ikke noe.

Så det var noen her som skrev at startlønnen var på 356 000? Dette er da uten tillegg?
Hvor mye øker man ca. i året?
Er det slik at man må jobbe tredelt turnus?

Setter pris på alle svar!
Hilsen fortvilet student.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en jente på 25 år som har et årsstudium i økonomi, en bachelorgrad i ernæringsfysiologi og nå tar jeg et årsstudium i biokjemi. Planen i det siste har vært å ta en mastergrad i bioteknologi, men jobbmarkedet er utrolig dårlig der og har hørt at bioingeniørene tar de få jobbene som er.

Dette har ført til at jeg i de siste ukene har lest meg skikkelig opp om bioingeniør, og funnet ut at dette er noe jeg kanskje kunne tenke meg å bli (kan starte rett på 2. året siden jeg har relevante fag fra ernæring/biokjemi-studiet)

Jeg er en person som ikke er så veldig utadvendt, og som liker aller best å jobbe for meg selv. Klarer absolutt å samarbeide med andre også, men helst alene.

Føler heller ikke at jeg er så veldig kreativ av meg, og at jeg jobber best når jeg får konkrete oppgaver av andre (tror ikke jeg egner meg som leder).

Alt dette henger vel sammen med at jeg kanskje har litt dårlig selvtillit.

Tror dere at bioingeniør-yrket er noe for meg? Det virker som det er mye rutine? (noe som for min del kan være positivt).

Er det noen bioingeniører her som har lyst til å beskrive en typisk arbeidshverdag fra f.eks 08-16 ? Prøvde å google dette, men fant ikke noe.

Så det var noen her som skrev at startlønnen var på 356 000? Dette er da uten tillegg?

Hvor mye øker man ca. i året?

Er det slik at man må jobbe tredelt turnus?

Setter pris på alle svar!

Hilsen fortvilet student.

Ja du hadde passet fint som bioingeniør, trenger ikke være så veldig sosial. Man har ofte egne oppgaver og jobber selvstendig så ikke være redd for det. Jeg kunne peke ut hvem som var bioingeniør i kantina når jeg var student. De skiller seg ut ved å ikke ville skille seg ut hvis du skjønner ;)

Anonymous poster hash: 5f4cd...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!
Vet du noe om lønnen også? Hvor mye øker den etterhvert som man jobber?
Ser at det på utdanning.no er oppført ca. 420 000 i gjennomsnittslønn for året 2012. Hvor lang tid tar det før man kommer hit?

Og hva med turnus? Må man jobbe tredelt?
Er spesielt natt jeg ikker så interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...