Gå til innhold

Kløe ved bruk av bind


Gjest Makemeloveit

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit

Jeg er ikke særlig fan av tampong og bruker mye heller bind. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd ut tampong heller da, rett og slett fordi jeg ikke vil! Synes det virker ukomfortabelt uansett hvor mange som sier det går bra. Men over til spørsmålet mitt. Jeg klør ekstremt mye ved bruk av bind. Noen som har opplevd det samme eller har tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så glad i bind selv nettopp pga det klør.. Tror det er pga fukt og pga shaving.. Det blir jo veldig tett og klamt med bind.

Bruker selv endel bind, men bare på natt og de første dagene når mensen er mest intens. Tampong er helt greit, men viktig å bruke rett størrelse ift hvor mye man blør, og skifte regelmessig.

Edit;

Jeg foretrekker bindene fra Always, de grønne med vinger.

Endret av Pomperipossa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Ikke så glad i bind selv nettopp pga det klør.. Tror det er pga fukt og pga shaving.. Det blir jo veldig tett og klamt med bind.

Bruker selv endel bind, men bare på natt og de første dagene når mensen er mest intens. Tampong er helt greit, men viktig å bruke rett størrelse ift hvor mye man blør, og skifte regelmessig.

Edit;

Jeg foretrekker bindene fra Always, de grønne med vinger.

Takk for svar! Det skal jeg prøve ut :) Pleier å bruke de med oransje pakning fordi de er store, men de klør fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløing forårsakes av oppsamling av urenheter på huden, dette kan forhindres med å vaske seg hver tredje dag eller oftere.



Anonymous poster hash: 4378f...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Kløing forårsakes av oppsamling av urenheter på huden, dette kan forhindres med å vaske seg hver tredje dag eller oftere.

Anonymous poster hash: 4378f...086

Jeg dusjer MINST en gang for dagen. Så er nok ikke derfor det klør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange typer bind :) Ser du ikke ønsker å prøve tampong, men det er ikke noe vondt/ekkelt om man har den riktige typen. Kan være lurt å starte med den minste for å bli vant til det. Jeg bruker kun bind om natt, men foretrekker den mørkeblå fra always. Men om vanlige bind ikke fungerer for deg, kanskje det hadde vært en ide å prøve tøybind? Jeg har ikke prøvd det selv, men kan tenke meg at det er mer skånsomt da man kan få disse i økologisk bomull istedenfor slikt papir man får med vanlige bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg også klør ved bind og det blir verre mot slutten av mensperioden. Men sist jeg fødte så brukte jeg faktisk attends under renselsen. Det er jo sånne for urinlekkasje og jeg brukte de fordi de samlet så godt opp, men ved de så klødde jeg ikke i det hele tatt. De tynneste kan fint brukes som bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer MINST en gang for dagen. Så er nok ikke derfor det klør :)

Jaha

Anonymous poster hash: 4378f...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker enten Natracare eller Dermica sine bind (ikke dyretestet).
Dermica sine kan ligne litt på Always/Libresse, mens Natracare ikke har polyakryl eller plastoverflate.
Følte merkbar endring i underlivet etter at jeg begynte med Natracare, men litt vanskeligere å få tak i enn Dermica.



Anonymous poster hash: 07e65...a8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Det finnes mange typer bind :) Ser du ikke ønsker å prøve tampong, men det er ikke noe vondt/ekkelt om man har den riktige typen. Kan være lurt å starte med den minste for å bli vant til det. Jeg bruker kun bind om natt, men foretrekker den mørkeblå fra always. Men om vanlige bind ikke fungerer for deg, kanskje det hadde vært en ide å prøve tøybind? Jeg har ikke prøvd det selv, men kan tenke meg at det er mer skånsomt da man kan få disse i økologisk bomull istedenfor slikt papir man får med vanlige bind.

Det høres jo logisk ut :) Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Jaha

Anonymous poster hash: 4378f...086

Ja! Er ikke det normalt da? Kunne aldri gått mer enn en dag uten å dusje. Hadde følt meg ekkel og skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

JEg også klør ved bind og det blir verre mot slutten av mensperioden. Men sist jeg fødte så brukte jeg faktisk attends under renselsen. Det er jo sånne for urinlekkasje og jeg brukte de fordi de samlet så godt opp, men ved de så klødde jeg ikke i det hele tatt. De tynneste kan fint brukes som bind.

Okei, takk for svar :) Det har jeg aldri tenkt på en gang! Kanskje jeg må prøve ut det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Jeg bruker enten Natracare eller Dermica sine bind (ikke dyretestet).

Dermica sine kan ligne litt på Always/Libresse, mens Natracare ikke har polyakryl eller plastoverflate.

Følte merkbar endring i underlivet etter at jeg begynte med Natracare, men litt vanskeligere å få tak i enn Dermica.

Anonymous poster hash: 07e65...a8b

Takk takk :) Får man det på apotek kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :) Får man det på apotek kanskje?

Dermica får du kjøpt på Apotek 1.

Natracare må du på helsekost, men bare funnet det èt sted her jeg bor (Drammen).

Kjøpt det på nettet som regel (Et grønnere hjem), litt dyrere enn andre bind, men absolutt verdt det :)

Anonymous poster hash: 07e65...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Dermica får du kjøpt på Apotek 1.

Natracare må du på helsekost, men bare funnet det èt sted her jeg bor (Drammen).

Kjøpt det på nettet som regel (Et grønnere hjem), litt dyrere enn andre bind, men absolutt verdt det :)

Anonymous poster hash: 07e65...a8b

Tusen takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha :)

Bare hyggelig :)

Anonymous poster hash: 07e65...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres jo logisk ut :) Takk skal du ha!

Bare hyggelig! :) Det høres logisk ut ja, har vurdert det selv da jeg ikke trives med bind generelt men bruker det om natten. Det fra Always som jeg nevnte er det jeg har hatt minst problemer med da. Vet ikke om du bryr deg noe særlig om det, men av det jeg ser er det på sikt mye billigere å kjøpe slike tøybind. Den siden jeg kom inn på lå et bind på rundt 130,-, men som de sier vasker du det riktig kan det vare i mange år samt at det er mer miljøvennlig. Så å kjøpe et par bind til rundt den prisen(bør jo teste ut et først og se om du er fornøyd da ;)) som holder i flere år er mye billigere enn å måtte kjøpe nye hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Bare hyggelig! :) Det høres logisk ut ja, har vurdert det selv da jeg ikke trives med bind generelt men bruker det om natten. Det fra Always som jeg nevnte er det jeg har hatt minst problemer med da. Vet ikke om du bryr deg noe særlig om det, men av det jeg ser er det på sikt mye billigere å kjøpe slike tøybind. Den siden jeg kom inn på lå et bind på rundt 130,-, men som de sier vasker du det riktig kan det vare i mange år samt at det er mer miljøvennlig. Så å kjøpe et par bind til rundt den prisen(bør jo teste ut et først og se om du er fornøyd da ;)) som holder i flere år er mye billigere enn å måtte kjøpe nye hele tiden.

Det er jo helt sant! Hvis det varer lenge sparer man mye. Synes jo at bind burde vært gratis jeg da, hehe. Nei, men fra spøk til alvor - bind/tampong trenger man og det er litt stive priser. Men ville helt klart betalt 130 kroner hvis det hadde vært en bedre løsning for å unngå kløe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd dette noen ganger. Tror den beste forebyggingen er å skifte bind, vaske godt og tørke det helt tørt flere(/"mange") ganger daglig.

Jeg har heller aldri vært noen tilhenger av tamponger og har derfor brukt bind, men i høst kjøpte jeg meg en menskopp og etter det har jeg følt meg helt "vanlig" når jeg har mensen! Slipper å tenke på verken klamhet, lukt, tampong som tørker ut slimhinnene eller gir bakterieproblem, og jeg trenger i løpet av en vanlig arbeidsdag ikke å ofre mensen én tanke. Kanskje det kan være noe for deg også, TS? :-)



Anonymous poster hash: 6ac64...b0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Har også opplevd dette noen ganger. Tror den beste forebyggingen er å skifte bind, vaske godt og tørke det helt tørt flere(/"mange") ganger daglig.

Jeg har heller aldri vært noen tilhenger av tamponger og har derfor brukt bind, men i høst kjøpte jeg meg en menskopp og etter det har jeg følt meg helt "vanlig" når jeg har mensen! Slipper å tenke på verken klamhet, lukt, tampong som tørker ut slimhinnene eller gir bakterieproblem, og jeg trenger i løpet av en vanlig arbeidsdag ikke å ofre mensen én tanke. Kanskje det kan være noe for deg også, TS? :-)

Anonymous poster hash: 6ac64...b0e

Det hørtes jo absolutt ut som en mulighet. Men kan du forklare litt mer hva dette er og hvordan det brukes? Aldri hørt om det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...