Gå til innhold

Hvordan rense leilighet for dårlig energi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et punkt i leiligheten min som liksom er "pakket" med dårlig energi. Jeg er ikke den eneste som merker det. Krangler har en tendens til å starte eller forverres der. Det er liksom som en negativ sump. Jeg vet at det kan høres rart ut, men jeg vil gjerne få løsnet opp i hva nå enn det er som foregår der. Er det noen her som vet hvordan man går frem? Vet noen om folk som gjør sånt, som er flinke og ikke bare kvakksalvere?



Anonymous poster hash: cd65a...4c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kan bli vanskelig å skille mellom seriøse og kvakksalvere på dette området. ;) Omtrent like vanskelig som å skille mellom seriøse og useriøse taskenspillere.

Det er mye energi i huset ditt, alt fysisk stoff i vegger, tak, møbler og annet inventar, ja til og med i luften er nemlig også energi, jf Einsteins berømte likning:

E = mc2

Men denne energien er hverken god eller dårlig, det er bare energi i form av masse. Skulle ønske flere hadde fått med seg det elementære i fysikktimene på grunnskolen, så ville vi vært spart for dette maset om «energi» som en slags mystisk, overnaturlig substans.

Endret av Cuckold
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om folk som gjør sånt, som er flinke og ikke bare kvakksalvere?

Anonymous poster hash: cd65a...4c9

Ingen vet om folk som driver ut dårlig energi fra boliger uten å være kvakksalvere. Det er en selvmotsigelse.

Anonymous poster hash: 2c24e...571

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kjøp en bunt med salvie, tenn på den og spre røyken i det området? Kalles "smudging" så vidt jeg vet, suger til seg dårlig energi. Det er i hvert fall det i teorien til de som er litt... alternative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende du ubevist begynner å krangle når du står der? Jeg står ofte på samme plassen når jeg krangler, men irritasjonen har jo startet lenge før jeg går til den plassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte kan du si at negative energier tiltrekkes av negative energier. Feks dersom du har en kjæreste som ikke er helt ærlig og lyver litt her og der kan disse negative energiene tiltrekkes av dette og situasjonen forsterkes. Det du må gjøre er å rydde opp i ditt følelsesliv og ta et valg. Du kan også velge at dette problemet skal forsvinne, du kan si det høyt eller bare inni deg, men fokuser og pust deg igjennom energien du føler er der. Slippe den fri på en måte.

All energi tiltrekkes av deg, og de andre rundt deg. Og du kan kun fokusere på deg selv, ingen andre, for å løse dette problemet.



Anonymous poster hash: 863bf...ed3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet holder du til, ts?

Merker du annet når du står på dette punktet enn at krangler starter lett? Kjenner du andre fysiske reaksjoner?

Tenderer du i noen religiøs retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom midtpunktet i leiligheten, der alle rommene møtes.

Anonymous poster hash: cd65a...4c9

Det du sier her er faktisk interessant. Krangler og dårlig stemning kan jo helt logisk ha en tendens til å oppstå når to mennesker misoppfatter hverandres signaler eller når man tar opp noe mens den andre er i en annen modus. (Feks den klassiske "jenter som tar opp problemer i sengen på natterstid") Der hvor alle rommene møtes krysser jo ens veier, så jeg vil spørre om ikke dette heller kan bunne i et problem i kommunikasjonen med den/de du bor med? Altså at ting bygger seg opp og man ender opp med å snakke om ting stående i gangen, fordi en av partene helst vil ut av situasjonen og dermed er gangen et sted som gir flere "fluktmuligheter"?

Ikke vet jeg, men det kan ihvertfall være greit å se på kommunikasjonsmønsteret dere imellom. Når det gjelder spørsmålet ditt om å løse opp i energiene du mener "henger" i dette stedet, så vil jeg råde deg til ikke å betale noen for det. Dere som bor der kan selv lage et rituale, feks med røkelse og "hive" energiene ut døren. Eller hva med å gjøre noe utradisjonelt på dette området? Lag piknik og levende lys og spis en bedre middag på gulvet, gjør noe som får stedet til å bli "deres", ikke bare en mellomstasjon mellom rommene der dere går i klinsj iblandt.

Endret av MunaMadan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller, sant? Det er ikke vondt ment, altså, men tror du alvorlig at det finnes "negativ energi" og at denne kan fordrives med røkelse?

Det gjør noe med skattemoralen, derfor jeg lurer.

Anonymous poster hash: 2c24e...571

Ts tror det finnes negativ energi, det er med det som utgangspunkt jeg foreslår et alternativ som Ts kan gjennomføre selv, fremfor å kaste bort penger på en som påstår å kunne fordrive slik energi(og dem er det mange av).

Jeg gir i mitt innlegg først konstruktive råd basert på hva jeg anser som logisk forklaring på at dette stedet i leiligheten oppleves å ha negativ energi, altså menneskene som bor der sitt kommunikasjonsmønster.

Deretter gir jeg et alternativt råd. Det å gi nye assosiasjoner til et sted og symbolsk ta et oppgjør med det man opplever som negativ energi, det kan gjøre psykologiske underverker. Det er ikke dermed sagt at det finnes hverken negativ energi eller mirakler, men den menneskelige hjerne jobber på finurlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge med her. Har også et punkt i leiligheten som skaper hodebry, hodepine, utmattelse og irritasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er energi fra mennesker eller ånder.. vet jeg ikke, men å rense er enkelt. du setter den venstre håndflaten ned, å så tar du den høyre hånden å drar over omårde i luften, se for deg at du drar inn energien i den høyre hånden å at det går ut gjennom den venstre og ned til jord.

bare sviep hånden lett over område i luften , energiarbeid ;) så ska du fylle på med litt lys så da setter du venstre håndflate opp å ser for deg at du dusjer område med hvitt rent lys og kjærlighet fra din høyre hånd, som du da sveiper over område, mange klemmer, gjør dette alltid etter at jeg har sendt ånder hjem. Klemmmms <3 :blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for usaklige og flåsete kommentarer, respekter andre og deres tro, uten å gjør narr av den.

Mette Forumansvarlig

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et punkt i leiligheten min som liksom er "pakket" med dårlig energi. Jeg er ikke den eneste som merker det. Krangler har en tendens til å starte eller forverres der. Det er liksom som en negativ sump. Jeg vet at det kan høres rart ut, men jeg vil gjerne få løsnet opp i hva nå enn det er som foregår der. Er det noen her som vet hvordan man går frem? Vet noen om folk som gjør sånt, som er flinke og ikke bare kvakksalvere? Anonymous poster hash: cd65a...4c9

Jeg fikk tips av en klarsynt eller hva hun var om å sette glass med saltvann rundt i huset. Skulle ta ca et halv glass vann og fylle på masse salt. Dette skulle stå til vannet var tørket inn og saltet lå igjen i bunnen. Husker ikke helt hva hun mente det skulle gjøre, men det var etter at jeg og mannen hadde gått gjennom en forferdelig periode i forholdet og stemningen hjemme var uutholdelig. Vi er nå iallfall sammen 10 år etter så mulig det funket ;)

Anonymous poster hash: b1e40...49d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg kan ikke helt forså hvorfor mitt svar ble fjernet.

Om man vil rense et hus for dårlig energi så er det faktisk en prest man går til. Slik at de kan velsigne huset.

Dette har ingenting med flåsese svar eller ikke respektere andres tro.

Jeg vet om en som fikk en prest til og velsigne huset sitt for og fjerne dårlig energi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å gi et "seriøst" svar, så er saltvann det beste. Fyll bollen med vann, tilsett en halv kopp salt, rør lett rundt, sett den midt i rommet (gjerne en bolle i hvert rom) og forlat leiligheten eller huset i minst et par timer. Desto lengre, desto bedre. Når du kommer tilbake tømmer du ut vannet i vasken - og skyller godt etter med masse kaldt vann.

Hvis du er koblet til en septiktank vil du ikke ha den negative energien liggende der, så da må du ta med deg vannet og tømme det en annen plass.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del den menneskelige løsningen din da?

Anonymous poster hash: cd65a...4c9

Om den negative energien er der pga noe menneskelig, for eksempel at dere krangler mye, er jo den menneskelige løsningen å samtale med hverandre eller søke parterapi hos en psykolog. Du trenger ingen eksorsisme eller klarsynte personer osv. Logisk og simpelt. Livet ditt må være ekstremt stressfullt og irriterende om du hele tiden søker overnaturlig hjelp. Dessuten har jeg aldri hørt om demoner eller ånder som forårsaker krangling. Det må være en ekstremt pinglete entitet.

Og hvorfor kryr det av Anonyme Brukere her?

Endret av Haru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den negative energien er der pga noe menneskelig, for eksempel at dere krangler mye, er jo den menneskelige løsningen å samtale med hverandre eller søke parterapi hos en psykolog. Du trenger ingen eksorsisme eller klarsynte personer osv. Logisk og simpelt. Livet ditt må være ekstremt stressfullt og irriterende om du hele tiden søker overnaturlig hjelp. Dessuten har jeg aldri hørt om demoner eller ånder som forårsaker krangling. Det må være en ekstremt pinglete entitet.

Og hvorfor kryr det av Anonyme Brukere her?

What? Jeg har da aldri sagt at hverken vi krangler mye og at jeg trenger eksorsisme! Det eneste jeg sa var at krangler har en tendens til å starte eller eskalere der. Du har lagt til din egen formening om frekvens. Aldri sagt noe som helst om det du anklager meg for. Hva ville du sagt om det plutselig ble oppdaget at det var en gasslomme akkurat der? Ville det fortsatt være en ekstremt pinglete "entitet" (mener du identitet?)? Eller er det det at DU tror jeg er en som "hele tiden søker overnaturlig hjelp" som er problemet ditt her?

Åpenbart kryr det av anonyme brukere her fordi du og mange andre som deg i denne tråden fritar seg all skikk og bruk og spyr ut fordommene sine uten tanke på hvor de treffer. Til deg og alle dere andre i tråden som ikke kan oppføre dere: Jeg er drittlei av hetsingen deres! Skam dere! Seriøst!

Anonymous poster hash: cd65a...4c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...