Gå til innhold

Hvorfor har Therese Johaug alltid munnsår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På alle bilder jeg ser av henne, enten i aviser eller på tv, ser jeg at leppene hennes er fulle av sår og skorper. Kan hun være infisert av herpes eller noe slikt? Hun burde jo få smurt dem med noe, for leppene ser ikke akkurat friske ut. På en god dag, har hun "bare" veldig tørre lepper, men veldig ofte ser jeg at hun har store munnsår. Flere som har lagt merke til dette?



Anonymous poster hash: 3ccf4...366
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Tok et bildesøk på google, og jeg ser ikke det du ser. Eneste jeg la merke til er at hun har et arr eller noe på overleppen, ikke herpes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke noen tegn til herpes?

At hun har sår/skorper på leppene trenger ikke automatisk å bety at det er herpes. Jeg har skorper og sår på leppene hele tiden, men det er fordi jeg pirker sår, ikke fordi jeg har herpes.

Dessuten så er det slik at noen sliter mer med tørre lepper enn andre, og om man har ordentlige tørre lepper så blir det sår og skorper.



Anonymous poster hash: 62bf1...c7b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest halebein

Du så det veldig tydelig i dag da hun var intervjuet før 10 km. Har sett det for ja, men aldri tenkt noe særlig over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det på intervjuer men trodde ikke det var noe å gruble over. Hvis du er ute flere timer i strekk i kuldegrader skjer dette. Spesielt hvis du driver konkurranse og ikke tar deg tid til å stoppe og smøre leppene.

Hvorfor har formel 1-gutta hjelmsveis?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle bilder jeg ser av henne, enten i aviser eller på tv, ser jeg at leppene hennes er fulle av sår og skorper. Kan hun være infisert av herpes eller noe slikt? Hun burde jo få smurt dem med noe, for leppene ser ikke akkurat friske ut. På en god dag, har hun "bare" veldig tørre lepper, men veldig ofte ser jeg at hun har store munnsår. Flere som har lagt merke til dette?

Anonymous poster hash: 3ccf4...366

Har du prøvd å være veldig mye ute i veldig kaldt vær over en lengre periode noen gang?

Anonymous poster hash: 0d749...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke noen tegn til herpes?

At hun har sår/skorper på leppene trenger ikke automatisk å bety at det er herpes. Jeg har skorper og sår på leppene hele tiden, men det er fordi jeg pirker sår, ikke fordi jeg har herpes.

Dessuten så er det slik at noen sliter mer med tørre lepper enn andre, og om man har ordentlige tørre lepper så blir det sår og skorper.

Anonymous poster hash: 62bf1...c7b

Jeg har ikke påstått at det er herpes hun har, bare lurt litt på om hun har det. Hun har i allefall kronisk tørre lepper, og ofte munnsår også. Det ser ikke akkurat pent ut. Hadde hun vært like aktiv med lypsylen som hun er i skisporet, så hadde ikke leppene sett så tørre ut til enhver tid. Det burde ikke være så vanskelig. Jeg vet at man kan få tørre lepper i kulden, men jeg har ikke sett at andre skiløpere har det. TS

Anonymous poster hash: 3ccf4...366

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du av mennesker som er ute i flere minusgrader av gangen hver dag?



Anonymous poster hash: c54e2...410
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo også noe å hisse seg opp over. Herregud! Hun er mye ute i kulden, selvfølgelig har hun tørre og sprukne lepper. Hun prioriterer nok å gjøre et godt løp fremfor å kline på med lypsyl i tide og utide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var jo også noe å hisse seg opp over. Herregud! Hun er mye ute i kulden, selvfølgelig har hun tørre og sprukne lepper. Hun prioriterer nok å gjøre et godt løp fremfor å kline på med lypsyl i tide og utide.

Jeg har ikke hisset meg opp i det hele tatt, så der tar du feil. Som du ser, så har jeg skrevet innlegget under skråblikk og generaliseringer. Så det er et skråblikk fra meg, og ingenting annet.TS

Anonymous poster hash: 3ccf4...366

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, hun trenger lypsyl! De andre ski-jentene som f.eks Bjørgen og ski-gutta som f.eks Nortug har ikke tørre og sprukne lepper som henne, så det er nok bare hun som ikke er flink å smøre seg.



Anonymous poster hash: 06477...1a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har ofte munnsår på leppene, ja. Så det senest istad. Samboeren kommenterte til og med at hun alltid har det - han legger som regel ikke merke til sånt. Det kommer vel av mye trening ute i kulda.



Anonymous poster hash: f34df...48c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at det er herpes hun har, bare lurt litt på om hun har det. Hun har i allefall kronisk tørre lepper, og ofte munnsår også. Det ser ikke akkurat pent ut. Hadde hun vært like aktiv med lypsylen som hun er i skisporet, så hadde ikke leppene sett så tørre ut til enhver tid. Det burde ikke være så vanskelig. Jeg vet at man kan få tørre lepper i kulden, men jeg har ikke sett at andre skiløpere har det. TS

Anonymous poster hash: 3ccf4...366

Jeg bruker leppebalsam på leppene flere ganger daglig hele høsten og vinteren, men de er alltid sprukne og tørre like vel...

Anonymous poster hash: aa9a6...a72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, hun trenger lypsyl! De andre ski-jentene som f.eks Bjørgen og ski-gutta som f.eks Nortug har ikke tørre og sprukne lepper som henne, så det er nok bare hun som ikke er flink å smøre seg.

Anonymous poster hash: 06477...1a7

Du vet at folk er forskjellige, og at hud kan ha ulik følsomhet for temperaturer, ja?

Anonymous poster hash: 07f07...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...