Gå til innhold

Hvorfor har Therese Johaug alltid munnsår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fordi det er kaldt og når man går skiløp er det sikkel og snør som stivner og tiner og masse pusting gjennom munnen. Klart leppene ser ut som satan.



Anonymous poster hash: 531d1...08c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Edit: Tråden er ryddet for brudd på kopirett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

ALT finnes søren meg på kvinneguiden.

Men føler meg litt mer trygg på at hun ikke er dopet etter å ha lest denne tråden. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sunnfjording skrev:

ALT finnes søren meg på kvinneguiden.

Men føler meg litt mer trygg på at hun ikke er dopet etter å ha lest denne tråden. :P

Altså... Hvis du har fulgt litt med på Johaug de siste årene så har du vel fått med deg leppeproblemene hennes? 

Anonymkode: 90fb6...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenker alltid at "gi den jenta en leppe-pomade!" Ingen av de andre skijentene eller skigutta har kronisk tørre lepper. Jeg tenker hun ikke er flink å smøre leppene.

Anonymkode: 13447...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10/15/2016 den 0.40, Sunnfjording skrev:

ALT finnes søren meg på kvinneguiden.

Men føler meg litt mer trygg på at hun ikke er dopet etter å ha lest denne tråden. :P

Kanskje den kan brukes som bevis? Haha..

Anonymkode: 4977a...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår nok systematisk doping i langrennsporten i Norge også. Her er det nok en glipp som har skjedd, og så forsøker de febrilsk å dekke over, og skylde på helt andre ting. Utøvere som doper seg har både støtte-apparat og lege rundt seg. Her er legen med for å følge opp om verdier, slik at når utøverne skal testes så ligger verdiene innenfor. Det blir ofte brukt stoffer med veldig kort halveringstid, slik at stoffene går fort ut av skrotten igjen.

Dessuten får noen utøvere beskjed på forhånd, tidspunkt for når de skal testes. Slik at de alltid er "rene" under testene. Man kan også brukes maskeringsstoffer for å skjule forbudte stoffer. Det finnes garantert doping der ute, som folk fra anti-doping ikke er klar over enda. Dermed blir jo ikke de stoffene testet for heller. I tillegg finnes stoffer som er ekstremt vanskelig å påvise, gjennom blod eller urin-testing- Verdiene på forbudte stoffer som er satt av antidoping-byråene er uansett ganske høye. Slik at mange av utøverne som har naturlige verdier, som er veldig mye lavere enn det som maks tillatt. Mange av dem kan dope seg til denne maks-grensen, bli testet - og likevel fremstå som "rene"

Bare se på Armstrong. Dopet seg ekstremt mye (og systematisk!) gjennom veldig mange år. Men hadde fremdeles hundrevis eller tusenvis av negative doping-tester, før han endelig ble avslørt. I tilfellet med Johaugs, så legger både utøver og det norske skiforbundet frem saken på veldig lik måte som Sundby-saken. Det er bare legen sin skyld. Utøveren har bare gjort som legen har sagt. Utøveren er selvfølgelig fullstendig uskyldig, opplever alt sammen om veldig urimelig.

I Sundby-saken ble det fremstilt som om landslagslegen viss nok hadde misforstått noe. Faktum var at Sundby hadde dundret i seg veldig mye astma-medisin, på kort tid rett før en konkurranse. De hadde også klart det kunststykket å stappe forstøveren med langt mer enn tillatt dose, fordi legene mente at forskning (som ble gjennomført på KOLS-pasienter! :ohmy:) viste at man kun fikk i seg cirka 10 % av medikamentet. Etterhvert som saken kom mer frem i lyset, så har dette visst seg som så grov uaktsomhet som det nesten er umulig å få til.

I dagene etter den positive prøven til Sundby gikk Johaug også ut i media, og snakket om hvordan hun dobbeltsjekket og trippelt-sjekket alt hun fikk av medikamenter. Det har hun altså ikke gjort likevel. Hvordan er det i det heile tatt mulig for en lege å gjøre slike fei? Det er bare ikke mulig. At utøveren selv ikke dobbeltsjekker (spesielt med Sundby-saken fremdeles veldig friskt i minne) virker også fullstendig uforståelig.

Det stod jo faktisk clostebol med store bokstaver på tuben også. Enhver person med littegrann erfaring vet at dette burde sjekkes opp, for å være 100 % sikkert. At både Therese Johaug og denne legen som har god kunnskap om slike ting, overser en slik stor feil - det blir rett og slett for dumt. Er det virkelig troverdig at en lege (med over tretti års erfaring) gjør en slik stor blemme? Eller at en utøver som lever av resultater, troverdighet og en historie fullstendig fri for doping ikke gidder å kjøre ett kjapt google-søk en gang?  Alt som er nytt og uvant for en toppidrettsutøver, kan ha potensiale til å ødelegge en fantastisk karriere.....

Anonymkode: de3e8...2aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det foregår nok systematisk doping i langrennsporten i Norge også. Her er det nok en glipp som har skjedd, og så forsøker de febrilsk å dekke over, og skylde på helt andre ting. Utøvere som doper seg har både støtte-apparat og lege rundt seg. Her er legen med for å følge opp om verdier, slik at når utøverne skal testes så ligger verdiene innenfor. Det blir ofte brukt stoffer med veldig kort halveringstid, slik at stoffene går fort ut av skrotten igjen.

Dessuten får noen utøvere beskjed på forhånd, tidspunkt for når de skal testes. Slik at de alltid er "rene" under testene. Man kan også brukes maskeringsstoffer for å skjule forbudte stoffer. Det finnes garantert doping der ute, som folk fra anti-doping ikke er klar over enda. Dermed blir jo ikke de stoffene testet for heller. I tillegg finnes stoffer som er ekstremt vanskelig å påvise, gjennom blod eller urin-testing- Verdiene på forbudte stoffer som er satt av antidoping-byråene er uansett ganske høye. Slik at mange av utøverne som har naturlige verdier, som er veldig mye lavere enn det som maks tillatt. Mange av dem kan dope seg til denne maks-grensen, bli testet - og likevel fremstå som "rene"

Bare se på Armstrong. Dopet seg ekstremt mye (og systematisk!) gjennom veldig mange år. Men hadde fremdeles hundrevis eller tusenvis av negative doping-tester, før han endelig ble avslørt. I tilfellet med Johaugs, så legger både utøver og det norske skiforbundet frem saken på veldig lik måte som Sundby-saken. Det er bare legen sin skyld. Utøveren har bare gjort som legen har sagt. Utøveren er selvfølgelig fullstendig uskyldig, opplever alt sammen om veldig urimelig.

I Sundby-saken ble det fremstilt som om landslagslegen viss nok hadde misforstått noe. Faktum var at Sundby hadde dundret i seg veldig mye astma-medisin, på kort tid rett før en konkurranse. De hadde også klart det kunststykket å stappe forstøveren med langt mer enn tillatt dose, fordi legene mente at forskning (som ble gjennomført på KOLS-pasienter! :ohmy:) viste at man kun fikk i seg cirka 10 % av medikamentet. Etterhvert som saken kom mer frem i lyset, så har dette visst seg som så grov uaktsomhet som det nesten er umulig å få til.

I dagene etter den positive prøven til Sundby gikk Johaug også ut i media, og snakket om hvordan hun dobbeltsjekket og trippelt-sjekket alt hun fikk av medikamenter. Det har hun altså ikke gjort likevel. Hvordan er det i det heile tatt mulig for en lege å gjøre slike fei? Det er bare ikke mulig. At utøveren selv ikke dobbeltsjekker (spesielt med Sundby-saken fremdeles veldig friskt i minne) virker også fullstendig uforståelig.

Det stod jo faktisk clostebol med store bokstaver på tuben også. Enhver person med littegrann erfaring vet at dette burde sjekkes opp, for å være 100 % sikkert. At både Therese Johaug og denne legen som har god kunnskap om slike ting, overser en slik stor feil - det blir rett og slett for dumt. Er det virkelig troverdig at en lege (med over tretti års erfaring) gjør en slik stor blemme? Eller at en utøver som lever av resultater, troverdighet og en historie fullstendig fri for doping ikke gidder å kjøre ett kjapt google-søk en gang?  Alt som er nytt og uvant for en toppidrettsutøver, kan ha potensiale til å ødelegge en fantastisk karriere.....

Anonymkode: de3e8...2aa

Usikker på om jeg tror det er systematisk doping i norsk langrenn, men den historien med Sundby er syltynn mtp på hva legen "trodde". Jobber selv med astma/KOLS pasienter og det har aldri noensinne skjedd at legene doserer forstøver utifra hva som faktisk blir tatt opp i kroppen, eller hva de tror blir tatt opp,  5 mg ventolin er 5 mg liksom. At Johaug trenger å smøre leppene er jo denne tråden fra 2013 bevis på 😜

Anonymkode: 60d76...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om jeg tror det er systematisk doping i norsk langrenn, men den historien med Sundby er syltynn mtp på hva legen "trodde". Jobber selv med astma/KOLS pasienter og det har aldri noensinne skjedd at legene doserer forstøver utifra hva som faktisk blir tatt opp i kroppen, eller hva de tror blir tatt opp,  5 mg ventolin er 5 mg liksom. At Johaug trenger å smøre leppene er jo denne tråden fra 2013 bevis på 😜

Anonymkode: 60d76...418

Jeg synes denne tråden understøtter det at det antakelig var bevisst doping jeg, da. Hvis det er tilfelle at hun til stadighet blir sett med munnsår (noe jeg ikke aner noe om, siden jeg har tilnærmet null interesse for skisport), virker det jo særdeles lite sannsynlig at hun ikke allerede hadde med seg en eller flere kremer som kunne avhjelpe henne med disse problemene.

Og om hun, mot formodning, ikke skulle ha hatt med seg noen krem, er det i hvert fall svært sannsynlig at hun (og antakelig også landslagslegen) hadde god kunnskap om hvilken krem hun pleide å bruke og antakelig også hva som var virkestoffet i denne. Da hadde det vært en smal sak og skaffe en tilsvarende krem i utlandet.

Hvis hun stadig har problemer med munnsår på leppene synes jeg faktisk at det virker lite sannsynlig at hun skal ha dratt av gårde til utlandet uten kremen sin...!

Anonymkode: 38771...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2013 den 3.42, Gjest crazycatlady skrev:

Herregud, hva man skal henge seg opp i. *klaske panne*

Ikke sant? :klaske:
Hun har ikke alltid det. Det er bare det at det er det de velger å fokusere på. 
"Hvorfor har Therese Johaug blondt, stripet hår?"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. oktober 2016 den 1.47, fuglekvitter__ skrev:


"Hvorfor har Therese Johaug blondt, stripet hår?"... 

Jaaa takk! Jeg mener at sånn er det bare, hun har det. Jeg har òg lepper som er prone til å være tørre, såre, hvordan skal man vite hvorfor det er sånn? Er sikkert noe gen eller noe. Jeg kan nesten ikke bruke leppestift for det gjør bare leppene mine tørre og såre, enda være, og jeg ingen værutsatt idrettsutøver, jeg har liksom kontor jobb, jeg er inne hele dagen! 

doping er noe annet, men lepper kan jo faktisk bare være tørre lepper og sånn er det bare. hos noen.

Anonymkode: 5c793...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaaa takk! Jeg mener at sånn er det bare, hun har det. Jeg har òg lepper som er prone til å være tørre, såre, hvordan skal man vite hvorfor det er sånn? Er sikkert noe gen eller noe. Jeg kan nesten ikke bruke leppestift for det gjør bare leppene mine tørre og såre, enda være, og jeg ingen værutsatt idrettsutøver, jeg har liksom kontor jobb, jeg er inne hele dagen! 

doping er noe annet, men lepper kan jo faktisk bare være tørre lepper og sånn er det bare. hos noen.

Anonymkode: 5c793...221

Prone? :klo: 

 

Anonymkode: ece1c...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
På 22.11.2013 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Ser ut som hun alltid trenger lypsyl :)

 


Anonymous poster hash: 06477...1a7

 

Jeg har hørt at Trofodermin skal hjelpe.

Anonymkode: e9f96...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎11‎.‎2013 den 18.49, AnonymBruker skrev:

På alle bilder jeg ser av henne, enten i aviser eller på tv, ser jeg at leppene hennes er fulle av sår og skorper. Kan hun være infisert av herpes eller noe slikt? Hun burde jo få smurt dem med noe, for leppene ser ikke akkurat friske ut. På en god dag, har hun "bare" veldig tørre lepper, men veldig ofte ser jeg at hun har store munnsår. Flere som har lagt merke til dette?

 


Anonymous poster hash: 3ccf4...366

 

Noe så dørgende kjedelig. Nå sitter dere å diskuterer Johaugs munnsår.
Hva skjer hvis Bjørgen får flis i hånden? :roll:

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har herpes. 

Anonymkode: 9e7e6...f9f

:fnise:

Anonymkode: 5063d...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Det foregår nok systematisk doping i langrennsporten i Norge også. Her er det nok en glipp som har skjedd, og så forsøker de febrilsk å dekke over, og skylde på helt andre ting. Utøvere som doper seg har både støtte-apparat og lege rundt seg. Her er legen med for å følge opp om verdier, slik at når utøverne skal testes så ligger verdiene innenfor. Det blir ofte brukt stoffer med veldig kort halveringstid, slik at stoffene går fort ut av skrotten igjen.

Dessuten får noen utøvere beskjed på forhånd, tidspunkt for når de skal testes. Slik at de alltid er "rene" under testene. Man kan også brukes maskeringsstoffer for å skjule forbudte stoffer. Det finnes garantert doping der ute, som folk fra anti-doping ikke er klar over enda. Dermed blir jo ikke de stoffene testet for heller. I tillegg finnes stoffer som er ekstremt vanskelig å påvise, gjennom blod eller urin-testing- Verdiene på forbudte stoffer som er satt av antidoping-byråene er uansett ganske høye. Slik at mange av utøverne som har naturlige verdier, som er veldig mye lavere enn det som maks tillatt. Mange av dem kan dope seg til denne maks-grensen, bli testet - og likevel fremstå som "rene"

Bare se på Armstrong. Dopet seg ekstremt mye (og systematisk!) gjennom veldig mange år. Men hadde fremdeles hundrevis eller tusenvis av negative doping-tester, før han endelig ble avslørt. I tilfellet med Johaugs, så legger både utøver og det norske skiforbundet frem saken på veldig lik måte som Sundby-saken. Det er bare legen sin skyld. Utøveren har bare gjort som legen har sagt. Utøveren er selvfølgelig fullstendig uskyldig, opplever alt sammen om veldig urimelig.

I Sundby-saken ble det fremstilt som om landslagslegen viss nok hadde misforstått noe. Faktum var at Sundby hadde dundret i seg veldig mye astma-medisin, på kort tid rett før en konkurranse. De hadde også klart det kunststykket å stappe forstøveren med langt mer enn tillatt dose, fordi legene mente at forskning (som ble gjennomført på KOLS-pasienter! :ohmy:) viste at man kun fikk i seg cirka 10 % av medikamentet. Etterhvert som saken kom mer frem i lyset, så har dette visst seg som så grov uaktsomhet som det nesten er umulig å få til.

I dagene etter den positive prøven til Sundby gikk Johaug også ut i media, og snakket om hvordan hun dobbeltsjekket og trippelt-sjekket alt hun fikk av medikamenter. Det har hun altså ikke gjort likevel. Hvordan er det i det heile tatt mulig for en lege å gjøre slike fei? Det er bare ikke mulig. At utøveren selv ikke dobbeltsjekker (spesielt med Sundby-saken fremdeles veldig friskt i minne) virker også fullstendig uforståelig.

Det stod jo faktisk clostebol med store bokstaver på tuben også. Enhver person med littegrann erfaring vet at dette burde sjekkes opp, for å være 100 % sikkert. At både Therese Johaug og denne legen som har god kunnskap om slike ting, overser en slik stor feil - det blir rett og slett for dumt. Er det virkelig troverdig at en lege (med over tretti års erfaring) gjør en slik stor blemme? Eller at en utøver som lever av resultater, troverdighet og en historie fullstendig fri for doping ikke gidder å kjøre ett kjapt google-søk en gang?  Alt som er nytt og uvant for en toppidrettsutøver, kan ha potensiale til å ødelegge en fantastisk karriere.....

Anonymkode: de3e8...2aa

Her treffer du nok spikeren på hodet. Norske langrennsløpere er full av dop, men ligger et hode foran testene. Jeg kan ikke fatte at nordmenn generelt er så blåøyde at de tror funnet av dop i Johaug, kun skyldes bruk av krem.

Anonymkode: 405d8...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...