Gå til innhold

erfaring med koldtbord?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei..

jeg lurer på om det er noen med erfaring med koldtbord i bryllup. Vurderer dette selv nå men hvordan blir egentlig "roen" rundt matbordet da? Vil det bare bli et kaos rundt bordet eller kan dette være en avslappet vri? eller? Er litt i tvil som dere skjønner icon_smile.gif ... Så hvis noen har vært i bryllup med koldtbord eller noen som skal ha dette selv blir jeg takknemlig for svar.

klem usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved et bryllyp jeg var i ble maten servert. Det var veldig stilig og ordentlig "fest", men vi ble sittende veeeeldig lenge ved bordet... Har også vært i noen bryllup med varm buffet eller koldtbord, det har vært greit synes jeg. MEN det er veldig viktig hvordan rammen ellers er og hvordan det hele organiseres for at det ikke skal bli rotete eller miste festpreget. Vi skal la forrett og dessert bli servert og la gjestene forsyne seg av hovedretten ved en varm buffet som skal pyntes veldig stilig. Håper dette kommer til å gå bra.

Tror det er viktig å tenke gjennom hvilken "type" fest du vil ha - formell eller litt mer uformell? Og ta dette med i betraktningen når det gjelder hvordan maten skal serveres. Så kommer det jo også an på når på dagen middagen skal være. Tror koldtbord passer best tidlig på dagen, og varm middagsservering senere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup hvor det har blitt servert koldtbord. Synes det var en kjempesmart løsning, da bryllupet var midt på sommeren og det var veldig varmt ute. Dette var å foretrekke fremfor varm mat faktisk.

Toastmasteren var kjempeflink og synes ikke det ble noe form for mas, ikke ble vi sittende noe lenger enn det man pleier i ett bryllup med varm mat servering. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i bryllup med koldtbord, men en 60års dag. Det er jo noe av det samme opplegget med mange taler og andre innslag.

Vi hadde 65 gjester og runde bord med 6 pers ved hvert bord.

STOR buffet med masse deilig mat. Det er viktig at buffeten plasseres litt ut i rommet. Da kan folk forsyne seg fra begge sider av bordet, og det blir mindre kø og venting!!

Vi hadde en veldig flink toastmaster som introduserte de ulike talene (MANGE taler), det fungerte veldig bra. Når det var ny tale, gikk folk bare og satte seg pent og rolig.

Stemningen var veldig bra. Man fikk snakket med mange flere av gjestene, enn hvis det hadde vært en vanlig middag.

Hvis du er ute etter en "form" på bryllupet ditt som ikke er så stiv, så er buffet å anbefale. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er koldtbord veldig utbredt. Det blir vanligvis veldig varmt midt på sommeren, og folk er ikke veldig opplagt for en stor varm middag. I tillegg kan folk forsyne seg med akkurat det de har lyst på, og du unngår de som sitter og henger med leppa for at de ikke liker det som står på menyen. Vi kommer definitivt til å kjöre denne stilen, men med noen små varme retter også på buffeten, slik at valgmulighetene er mange, og alle kan bli fornöyd.

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg var i bryllup med koldtbord i fjor. Det var ingen varmretter-helt vanlig koldtbord.

Alle var kjempefornøyde med maten. MEN- det ble skikkelig kø!! Senere leste jeg et lurt tips: Bruk mange små runde bord, (til maten,ikke gjestene) Sett også gjerne et lavt litt mindre oppå det nederste, da får du masse plass. Mange kan forsyne seg samtidig. Syntes det var kjempelurt. (Hun som skrev tipset hadde faktisk jobbet som "bryllupsarrangør". Selve bordet til gjestene bør være som normalt -hestesko eller E. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...