Gå til innhold

Er det helt greit at barnehagene leser homoeventyr for små barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:Nikke:

Så vidt jeg husker er det mye grove voldsskildringer i en viss annen bok også, men jeg tviler på at de som er mot disse "homoeventyrene" samtidig vil skåne barna for eventyret om faren som ville knivdrepe sønnen sin Isak. Det er av en eller annen grunn helt greit?

Eller han som ville dele en baby på midten, eller broren som kverken sin bror osv osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er greit å formidle denne typen opplæring i barnehagen. Det er for tidlig.

Barneoppdragelse er foreldrenes ansvar, ikke samfunnets, staten bør derfor ikke pålegge barnehagene å formidle et så omstridt tema.

Personlig synes jeg media, og intellektuelle, i dag driver nærmest rekrutteringsarbeid for eksperimentell homofili. Jeg synes rett og slett de går for langt enkelte ganger.

Jeg har ingen ting mot homofile, og respekterer de fullt ut som alle andre, men dersom foreldrene ønsker å formidle sitt syn på homofili til sine barn, bør de få gjøre dette selv, på den måten de selv ønsker, og når de selv mener tiden for dette er riktig.

Barnehagen bør fokusere på respekt for andre barn og mennesker, uansett, det bør være tilstrekkelig. Så får heller seksualpolitikerne vente til barna er blitt større.

Faktumet er at dette ikke er et samfunn hvor homofile er et sjeldent syn, det er mange mange mange familier som ikke tilhører "kjernefamilien". Barn møter disse hver eneste dag i barnehagen, butikken, fritidsaktiviteter, skole osv.

Ja du er som forelder i full rett til å ønske å vente med å fortelle dem hva homofili er, men du kan ikke nekte barnet ditt å treffe på mennesker som lever annerledes enn sin familie.

Det som er så fantastisk fint med unger er at de faktisk ikke reagerer på om Thomas blir hentet av sine to mammaer hver dag etter skolen. Det er knapt en unge som ville ha reagert på dette med mindre foreldrene står ved siden av og skuler og kommer med stygge kommentarer.

Det foreldre bør fokusere på er nettopp det du sier, respekt for barn og mennesker og det bør være tilstrekkelig. Om du ikke vil gå innpå homofili spørsmålet med dine barn er det helt ok, men ikke kom her og si at du mener kun den ene siden skal respektere, når dette er noe som skal gå begge veier.

Anonymous poster hash: 7d023...5c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke analsex-skildringer hører hjemme i en barnehage, nei.



Anonymous poster hash: f5aed...c25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit. Synes det er motbydelig faktisk.



Anonymous poster hash: e68a8...479
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke analsex-skildringer hører hjemme i en barnehage, nei. Anonymous poster hash: f5aed...c25

Synes ikke det er greit. Synes det er motbydelig faktisk. Anonymous poster hash: e68a8...479

God bedring!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke analsex-skildringer hører hjemme i en barnehage, nei.

Anonymous poster hash: f5aed...c25

Sex-skildringer har aldri hørt hjemme i en barnehage, og er heller ikke aktuelt i disse "homoeventyrene". Hvorfor skulle det være det egentlig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. vet ikke helt hva jeg synes om dette. Kan vise seg å være positivt. Jeg ville egentlig lest de gamle klassikerne i barnehagen, jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Synes ikke analsex-skildringer hører hjemme i en barnehage, nei.

Nå håper jeg du misforstår med vilje. Det er selvsagt ikke snakk om å skildre sex, like lite som det skildres sex i de "hetero-eventyrene" vi allerede har. Det handler om at "askeladden kan sloss for prinsen", på samme måte som han sloss for prinsessen. Like lite sex som i de vanlige eventyrene altså.

Kan ikke skjønne hvorfor barn ikke skal kunne "forstå" homofili. Barn er født fordomsfrie - og de forstår kjærlighet. Universalspråk som læres tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg du misforstår med vilje. Det er selvsagt ikke snakk om å skildre sex, like lite som det skildres sex i de "hetero-eventyrene" vi allerede har. Det handler om at "askeladden kan sloss for prinsen", på samme måte som han sloss for prinsessen. Like lite sex som i de vanlige eventyrene altså.

Kan ikke skjønne hvorfor barn ikke skal kunne "forstå" homofili. Barn er født fordomsfrie - og de forstår kjærlighet. Universalspråk som læres tidlig.

Det som er litt artig, er at i denne saken er det enkelte voksne som oppfører seg hysterisk og barnslig. Homoeventyr er ekkelt og "æsj", og veldig veldig skummelt. Det blir som å dele ut hjelm til barnehageungene slik at de ikke skal slå seg, for sikkerhets skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt artig, er at i denne saken er det enkelte voksne som oppfører seg hysterisk og barnslig. Homoeventyr er ekkelt og "æsj", og veldig veldig skummelt. Det blir som å dele ut hjelm til barnehageungene slik at de ikke skal slå seg, for sikkerhets skyld.

Tror faktisk hjelm i barnehager har vært foreslått, men ble forkastet fordi det kunne være livsfarlig ved lek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ville at barna skulle gå med hjelm når de var ute og lekte, men det blei avslått fordi barn som for eksempel lekte i klatrestativ, kunne feste hjelmen sin i stengene, og dermed bli kvelt av stroppen som holder hjelmen på plass... Det høres ut som en spøk, men det var en ekte sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til den som mente at det er opp til foreldrene å lære barn om homofile:

Jeg er uenig. Noen foreldre er hatfulle mot homofile,men vet du hva? Vi lever i 2013 og jeg har akseptert at BARNA til disse hatfulle foreldre kan faktisk selv være homofile. Da syns jeg at samfunnet skal ta barnet og vise den at den er akseptert, velkommen og at den har mennesker som bryr seg.



Anonymous poster hash: 80d5b...ffa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke analsex-skildringer hører hjemme i en barnehage, nei.

Anonymous poster hash: f5aed...c25

I alle dager da? Tror du DET er synonymt med homofili? Ble du oppdratt i jungelen? Tror du virkelig at barnehagetanter rundt om i norge vil lese eventyr som skildrer analsex? Ikke vær så barnslig....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager altså, men jeg ser for meg noen av historiene. Prisen ville heller være med sin gode venn skomakeren i steden for å kjempe for snøhvit og halve kongeriket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok at barnehagen leser homoeventyr for barn. Det er ikke ok at jeg skal tvinges av dere til å være med på spleiselag for homoeventyrbøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ungene trenger, er selvsagt en sånn. Med redmangear kan dine barn føle seg trygge hele dagen.

Du dreper de med heteslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok at barnehagen leser homoeventyr for barn. Det er ikke ok at jeg skal tvinges av dere til å være med på spleiselag for homoeventyrbøker.

Det er viktig at du nettopp tvinges til å være med på spleiselag for å bedre homofiles situasjon. Tenk på alle homofile barn som vokser opp i et hjem med homohatende foreldre. Det blir rent misbruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke barnehage-unger skal få høre eventyr i det hele tatt, egentlig. Det er for tidlig for dem å høre eksplisitte sexscener beskrevet som i Askeladden, eller Pannekaka, eller hvilke eventyr de nå leser for de stakkars små.

For jeg regner med at "homoeventyr" er like seksualisert som "heteroeventyr". Og siden "homoeventyr" blir for sterk kost, blir "heteroeventyr" det, også.

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...