Gå til innhold

Flere her fra Trondheim som skal gifte seg?


MissAntrop

Anbefalte innlegg

Lurer på om vi er mange :) Når og hvor, hva har dere planlagt? Kanskje vi kan dele lokale tips og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi skal gifte oss i Trondheim 14. juni 2014. Vielsen vil finne sted i Tiller Kirke også skal vi ha festen i Sjetne Bydelshus. Vi har det meste på plass vi, startet tidlig og har hatt god tid. Alt er booket og brudekjolen henger fint i skapet. Det vi mangler nå er å kjøpe inn resten av alkoholen og finne dress til mannen. Bortsett fra det er det bare småting som skal handles inn og en del prosjekter som skal lages som invitasjoner.

Kan lese mer om bryllupet vårt og ideer rundt dagen her: http://tinaoglars.blogg.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en fantastisk bra blogg! Her var det mange tips :) Og om du skal selge noe av stæsjet ditt etter bryllupet, så kjøper jeg gjerne :)

Sjetne bydelshus er jeg godt kjent med - det blir nok superbra :) Vi skal gifte oss Humanetisk og har ikke fått bekreftet datoen enda, men har ønsket oss 20 september, så håper vi får svar snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men ikke før om 2 år :fnise:

Vet ikke lokaler og sånn enda, vil ha et til max 5000 kr egentlig. Vurderer Jonsborg hvis det er ledig + kjæresten sier ja (i første omgang fikk jeg "men det ligger jo i gokk").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jonsborg er nydelig, men dyrt. I høysesong som er fra april/mai til september koster det 12 000. 8000 i lavsesong. Vi har leid Flotten forsamlingshus, og det koster 8000. Lurt å være ute i god tid. Jeg begynte å forhøre meg ett år i forkant, og da var mye utleid allerede :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonsborg er nydelig, men dyrt. I høysesong som er fra april/mai til september koster det 12 000. 8000 i lavsesong. Vi har leid Flotten forsamlingshus, og det koster 8000. Lurt å være ute i god tid. Jeg begynte å forhøre meg ett år i forkant, og da var mye utleid allerede :-(

Shit, jeg hadde ikke sett på priser ifh til høysesong. Ops. Da er det lokalet egentlig utelukket :fnise:

Ja, det meste er utleid for neste år, så vi må bare få satt en dato og booke lokale ganske kjapt, sånn at vi kan få noe på den datoen vi faktisk vil ha.

Men har dere noen tips til et lokale rundt 5000-6000 kr? Jeg vil gjerne ha et lokale hvor man også har uteområde (vi ønsker nemlig å ha grillmuligheter). Finnes det i det hele tatt? Hvis ikke må vi vurdere å ta det enten der hvor jeg er i fra eller der hvor samboeren er i fra. Sistnevnte tror jeg vil være enda lettere å få et sted hvor vi kan være både inne og ute + grill, siden det er litt mer på bygda og alle i familien er bønder :fnise: Så da er det vel noen som kjenner noen som har stor nok plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med en sånn tråd! :D Jeg skal også gifte meg, etter planen i 2015, men skal på en lengre reise med min kjære neste år, så må regne litt budsjett for å sjekke om det er mulig å spare penger til da :) Så fin blogg Tina! Skikkelig gjennomført og planlagt! Skal kikke mer på bloggen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.juli 2014 i Lademoen kirke. Selskap på Dronning Mauds Minne Høgskolen :-)

Anonymous poster hash: 84e71...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også gifte oss i 2015, da det er litt oppussing i hus, osv... Ønsker å betale alt, uten å ta opp lån! Så da ble de sånn :)

Vi har ennå ikke helt bestemt oss hvor vi skal gifte oss, men har sett på haugen gård, og fremo gård :)

Kjempe fin blogg Tina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB: Hvordan er det ifh til selskap på DMMH?

Noen som vet om det er mulig å ha selskap på Lade Gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB: Hvordan er det ifh til selskap på DMMH?

Noen som vet om det er mulig å ha selskap på Lade Gård?

Så vidt jeg vet er Lade Gård privateid og leies ikke ut, dessverre. Det er kjempefint der da! Vi skal ha selskapet i glassgården på dmmh.

Anonymous poster hash: 84e71...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kjæresten tok kontakt med Lade Gård. De leier ikke ut til privatpersoner, men vi vet om andre som har hatt sitt bryllup der, så de kjenner sikkert rett person ifh til å få leid der :fnise:

Så foreløpig ligger Flotten forsamlingshus øverst på lista vår. Begge har lyst å ha det på en gård/låve som er gjort om til festlokale, men det var ikke så lett. Vi vil jo ha muligheten til å ta med mat+alkohol..så da er det ikke så mange muligheter. Hvis noen har tips så tar jeg gjerne i mot :) Vi er ikke så godt kjent på det området her oppe (selv om vi har bodd her noen år, men det har liksom ikke vært aktuelt å vite om disse tingene før nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Estrella: Du burde sjekke ut Lerflaten gård. Nydelig! Vi ønsket oss det, men veldig populært og fullbooket for hele 2014 over 1 år i forkant...

http://www.lerflaten.no/

Takk!

Skal inn og se på :laugh: Kanskje du har gitt meg tips til drømmelokalet? :danse:

Edit: Jeg liker det! Litt mørkt, men det blir jo fint med litt lys og sånn.

Nå er det bare å overtale samboeren om å booke, for de har kun 1 ledig helg i august 2015. Med mindre vi vurderer å ha det f.eks oktober, november eller desember. Da var det fortsatt ledig.

Edit 2: MissAntrop, takk skal du ha for tips! Samboeren så på det og sa "ja, men du, det er perfekt der!". Minuset er at jeg må vente helt til 2016 før bryllupet :sjokkert: For vi vil ha i august (og det gikk ikke å overtale til noe vinterbryllup eller vårbryllup..) og det er rimelig stappa både i 2014 og 2015 :fnise: Men 2016 er foreløpig nokså ledig! Så har sendt dem en mail.

Med mindre vi finner noe som er bedre så blir det nok der!

Endret av estrella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her vil jeg og være med! Vi har ikke gjort annet enn å bestemme dato enda, er på vill lokalejakt :)

Skal i møte å høre med Munkholmen snart, noen som har erfaringer derifra?

Ellers hadde Fremo gård egentlig vært ganske perfekt for oss, da det var der vi møttes første gang :)

Synd det er så langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er en del som bestiller, men som ombestemmer seg/avlyser så det kan åpne seg noen ledig helger hvis man er flink til å ringe og høre jevnlig :)

Anonymous poster hash: 56dd3...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Skal inn og se på :laugh: Kanskje du har gitt meg tips til drømmelokalet? :danse:

Edit: Jeg liker det! Litt mørkt, men det blir jo fint med litt lys og sånn.

Nå er det bare å overtale samboeren om å booke, for de har kun 1 ledig helg i august 2015. Med mindre vi vurderer å ha det f.eks oktober, november eller desember. Da var det fortsatt ledig.

Edit 2: MissAntrop, takk skal du ha for tips! Samboeren så på det og sa "ja, men du, det er perfekt der!". Minuset er at jeg må vente helt til 2016 før bryllupet :sjokkert: For vi vil ha i august (og det gikk ikke å overtale til noe vinterbryllup eller vårbryllup..) og det er rimelig stappa både i 2014 og 2015 :fnise: Men 2016 er foreløpig nokså ledig! Så har sendt dem en mail.

Med mindre vi finner noe som er bedre så blir det nok der!

Så bra!!!! :D Lykke, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...