Gå til innhold

Hvilken barberhøvel bruker du?


happiest

Anbefalte innlegg

Hvilken barberhøvel synes du er best? Og hvilken synes du er dårligst?

Jeg bruker shai-barberhøvelen og synes den funker fint på legger og under armene, men den er litt "knotete" nedentil. Da blir bladet for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som ekte mann så bruker jeg en kniv som høvel.

knife-shave.jpg



Anonymous poster hash: 59d25...37e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker venus devine. Funker helt greit for meg :) men det beste synes jeg er barberhøvel for menn, sånn gillette greier. barberhøvelen glir lett over og alt hår går vekk. Ingen nupper. Beina er som en babyrumpe etterpå :) dårligste er sånne engangshøvler, med ett eneste blad. Da skal det godt gjøres å ikke kutte seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker engangshøvler, de funker bra og holder i alt fra 2-4 uker.

Enten disse:

$(KGrHqV,!rcF!98RgYFrBQSid8wegw~~60_35.J

Eller disse:

gillette_venus_simply2_4lu-982.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Håndtaket er en venus, men jeg bruker vanlig Gilette Mach 3 blader.

Endret av Naria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shai-høvelen var overraskende god (til å være gratis)! Men det skal sies at jeg bare bruker den under armene, andre områder får annen behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndtaket er en venus, men jeg bruker vanlig Gilette Mach 3 blader.

Samme her :)

Anonymous poster hash: 47575...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannehøvel fra Boots med 3 blader. Billig og funker greit! Den må ikke være rosa for at jeg skal bruke den...

Edit: jeg prøvde å komme på en bra vits om å bli høvlet over, men feilet.... :fnise:

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannehøvel fra Boots med 3 blader. Billig og funker greit! Den må ikke være rosa for at jeg skal bruke den...

Edit: jeg prøvde å komme på en bra vits om å bli høvlet over, men feilet.... :fnise:

:fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gillette engangs som du får på butikken. Har en høvel i ca 2 uker, barberer leggene bare ca 1 g i uka, under armer og nedentil kanskje 2 g i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndtaket er en venus, men jeg bruker vanlig Gilette Mach 3 blader.

Samme her også. Bladene ment for menn tar så utrolig mye bedre. Og Venushåndtaket er hakket mer behagelig å holde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorco Shai. Liker den mye bedre enn den vanlige Gilette Venus-høvelen.

Har ikke prøvd så mye annet enn Dorco Shai og Gilette Venus da, så har ikke mye å sammenlikne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 år senere...
Gjest Yellowrose

Safety razor. Jeg er veldig fornøyd, har hatt min i ett år nå og bladene er veldig skarpe. 
Pris på de på eBay ligger på rundt 150-900 kr. 
Barberblad koster 25 kr for 5 barberblad. Med tanke på at en pakke med 4 kommersielle barberblad ligger på godt over 200 kr er dette virkelig med på å spare lommeboka, samstundes som du sparer søppelfyllinga. Både barberbladene og høvelen kan nemlig resirkuleres! :)  

For å holde barberbladet skarpt lengst mulig, samt unngå rust, må barberbladet tørkes etter hver barbering. Det er derfor lurt å velge en høvel med en såkalt sommarfuglklaff. Den gjør det lett å åpne og lukke høvelen, og du kan raskt klargjøre høvelen til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...