Gå til innhold

Sukk...


MissiS

Anbefalte innlegg

En ting jeg synes er så dumt er at salongene i nærheten av der jeg bor ikke tillater fotografering av kjolene! Dessuten har man ikke lov til å prøve kjoler før datoen er fastsatt (kirke/lokale bestilt) og ikke lang tid i forveien. Jeg har lyst til å kikke og lete lenge før jeg bestemmer meg, men det virker som om de ikke gidder å beuke tid på deg dersom det ikke er 100% sikkert at du skal gifte i løpet av et halvt års tid...

Er dette vanlig i andre salonger ellers i landet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig at det er dumt at man ikke får tatt bilde før man har bestemt seg for kjole. Da er jo vitsen liksom litt borte!! Grunnen til at jeg ville hatt bilde av meg i de forskjellig kjolene jeg prøvde var jo at jeg i ro og mak skulle kunne se de forskjellige kjolene og finne ut hvilken jeg kledde best!

Hvis grunnen til at de ikke tillater fotografering er at de er redde for kopiering er jo det litt latterlig, man finner jo de fleste kjolene på nettet likevel...

Jeg har nå bestemt meg for kjole, og da skulle jeg få lov til å ta bilde av meg i den...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg synes det høres helt vanvittig ut at de har slike regler som det der! Jeg var i Drammen på Brudespesialisten og fant meg kjole og der anbefalte de meg å ta bilde. Jeg skal derfor innom igjen for å ta bilder.

Men det værste er vel at man ikke kan prøve kjoler før datoen er fastsatt. Har man planer om å gifte seg og vet sånn ca tidspunktet for bryllupet burde man jo kunne få prøve kjoler?

Synes det hørtes ut som en elendig service, og jeg hadde nok prøvd og finne en annen butikk å gå til om det er mulig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd kjoler i to år, jeg! I én salong var damen fryktelig negativ, så da betsemte jeg bare at jeg ikke ville tilbake dit for å handle! Alle andre steder har jeg fått se og prøve alt jeg ville!

Jeg syntes også det var dumt at jeg ikke fikk ta bilder av alt jeg prøvde. Derfor gjorde vi det sånn:

Jeg spurte om råd ang. håroppsett. Da viste de flotte frisyrer på meg (liksom-satt opp). -Ååå, det var fint!, sa jeg. -Kan vi få ta bilde av den frisyren og vise til frisøren?

Det fikk vi selvsagt lov til, og da passet bare mamma på å ta hårbilde med mest mulig kjole!

Funket bra!

Men da jeg fant MIN kjole var det kjærlighet ved første blikk! Jeg bestemte meg på ett sekund, betalte depositum og kunne ta så mange bilder jeg ville!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Østfold, Tuppelure. Hvilken salong var det du ikke fikk ta bilder i (hvis du ikke vil henge dem ut på nettet, kan du kanskje sende en personlig melding)? Skal starte kjolejakten snart, og da er det jo greit å vite hvilke salonger man kan forvente å bli tatt seriøst i...

Kan dessverre ikke bruke hårtipset da jeg har kort hår... icon_wink.gif Ellers et flott tips!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt håpløst at man ikke kan prøve kjole før man har satt dato. Man kan jo bare si en dato uansett.. de sjekker vel ikke?

(Noen som har sett Muriel's wedding? icon_smile.gif )

Tenkte ikke på å ta bilder da jeg kjøpte kjole. Hadde vel egentlig ikke tenkt til å kjøpe så tidlig, men så fant jeg en kjole jeg likte kjempegodt som var på tilbud, så da var det bare å slå til icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo bare si en dato, men sett at du finner en kjole du bare elsker... Hvordan skal du da få vridd deg unna? Kan jo ikke bare si at "øøøhhh... nei, bryllupet er utsatt et år!" De pleier jo å tilpasse kjolene et par uker før bryllupet... Dessuten liker jeg ikke å lyve om sånt, etter min mening burde det ikke være nødvendig!!! Så hvis det er noen Sørlendinger som har positive erfaringer med noen av salongene, send meg en personlig melding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

DET er det verste jeg har hørt!!! Da burde du finne deg et annet sted å prøve/titte!!!

Jeg har vært i kontakt med en brudesalong i Kr.Sand over tlf. og jeg fikk VELDIG god service. Det var festantrekk brudesalongen....så hvis det ikke er den du allerede har prøvd så ville jeg prøvd der. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen jeg fikk var at det ikke blir det samme å se seg selv på bilder med kjolen som på i salongen. Dårlig lys, lite sminke og rufsete hår- det er sant! Bildene ble ikke fine! De fikk meg nesten til å ombestemme meg helt, ennå kjolen var kjempefin "i virkeligheten" så det er noe i det folkens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dumt at man ikke kan ta bilde, det førte iallefall til at jeg "valgte" bort en kjole som lå godt an, til fordel for en jeg har bilde av..

Oppfordrer alle brudesalonger til å fjerne denne praksisen, lite sannsynlig at man "kopierer" en kjole så til de grader!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg endte opp med å angre på mitt kjolekjøp, og sjansen for det hadde jo vært MYE mindre hvis jeg hadde kunnet ta bilder og sett på de hjemme.....men, men....gjort er gjort....for sent for meg nå, men jeg håper ikke andre ender opp på samme måte...er ikke SÅ festlig IKKE å skulle gifte seg i drømmekjolen....er jo tross alt (forhåpentligvis) bare en gang man skal gjøre det!!! Men jeg har ikke råd til å gjøre det om....sukk penger penger og atter penger...icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at mange er irriterte for at de ikke får ta bilde på salongen. En av grunnene er at de har mange ganger opplevd at jenter har tatt bilde, gått hjem og sett det, og funnet ut at nei kjolen er ikke fin til meg. SELV om den var fin i virkeligheten. Vær klar over at ofte lyver bildene. Lys, hårfrisyre osv kan gjøre at du ser helt for j..... ut!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig de som sier at bilder "lyver" har rett!! Jeg bestemte meg for en kjole, og DA fikk jeg ta bilde. Fremkalte bildene og angret som en hund!! Ser jo ikke noe særlig fin ut i kjolen..... Men nå har jeg kjøpt den så det er for sent.... Håper virkelig at det ser bedre ut i virkeligheten!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissS!

Kan jeg spørre hvilke salonger i Agder du sikter til? Jeg bor i Kr.sand, skal gifte meg i 2003, og har VELDIG lyst til å begynne å kikke etter kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...