Gå til innhold

Kjøper du klær brukt?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Michelet

Veldig sjelden,rett og slett fordi det ikke er ofte jeg finner noe jeg liker&som kler meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke... har ikke noe mot det, men synes bare det er mer vanskelig. Om man shopper på Gina Tricot finnes det en milliard forskjellige størrelser - det gjør det ikke med en brukt topp. Men kanskje jeg skal stikke innom Fretex? Skal flytte, så har akkurat fyllt 5 bossekker med ganske fine klær, de blir i alle fall levert til Fretex nå snart... løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja men som regel er jeg så heldig at jeg arver av venninner. Og det er helt gull. Har noen veldig fine merkeklær, med kjempekvalitet, og passform, som jeg har fått gratis. Jeg er heldig. Veldig gøy å arve tøy også for jeg ender opp med å bruke ting jeg vanligvis ikke ville sett på i butikken, men som ender opp som yndlingsplagg. For ja noen av arveklærne mine er helt klart mine beste klær og mest brukt.

Kjøper også noe brukt. Spesielt selskapskjoler ol. Det bruker man jo gjerne bare en eller to ganger og det er synd å bare ha det hengende i klesskapet. Men har aldri handlet av fremmede. Kun venner og bekjente.

Vi har også hatt klesbyttedager. Helt genialt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men som regel er jeg så heldig at jeg arver av venninner. Og det er helt gull. Har noen veldig fine merkeklær, med kjempekvalitet, og passform, som jeg har fått gratis. Jeg er heldig. Veldig gøy å arve tøy også for jeg ender opp med å bruke ting jeg vanligvis ikke ville sett på i butikken, men som ender opp som yndlingsplagg. For ja noen av arveklærne mine er helt klart mine beste klær og mest brukt.

Kjøper også noe brukt. Spesielt selskapskjoler ol. Det bruker man jo gjerne bare en eller to ganger og det er synd å bare ha det hengende i klesskapet. Men har aldri handlet av fremmede. Kun venner og bekjente.

Vi har også hatt klesbyttedager. Helt genialt!

Genialt, økonomisk og miljøvennlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nye klær fordi her ikke finnes noen brukt butikk i nærheten, men jeg synest det er genialt med klebyttedager melllom venninner. Skal foreslå klebyttedag neste gang jeg møter en av venninnene, også er det jo sosialt :).

Endret av Aquarelles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minpin

Når jeg en sjelden gang kommer over fine klær som ser ny ut og ikke koster så altfor mye kan jeg gjøre det, men som regel finner jeg bare utvaska klær som i tillegg er skikkelig overprisa når jeg er innom bruktbutikker. Derfor handler jeg som regel heller på tilbud når jeg trenger noe billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

Jeg skulle gjerne kjøpt brukt, men jeg finner aldri størrelser som passer (er lita). Blir til at jeg bruker klærne jeg har mye istedet. Har enkelte klesplagg som jeg fikk på ungdomskolen, for 7 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg skulle ønske at jeg kunne kjøpe klær brukt, men jeg fikser ikke tanken på å ha på meg noe som andre kunne hatt på seg. Uff... Møbler og sånne ting har jeg ingen problemer med å kjøpe brukt, men klær og sko takler jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri kjøpt noe brukt, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Da må det i så tilfelle være noe utrolig flott, unikt, vintage, eller lignende. Synes brukte klær er litt ekkelt.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Ja det gjør jeg og det skulle bare mangle. Jeg tar ikke sjansen på å få i meg kreft fremkallende stoffer fra nye klær. Det slipper man når de er brukt :) også er det miljøvennlig som er kjempebra.

Anonymkode: 388ef...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kunne aldri tenkt meg å gå i klær som andre hadde brukt

Anonymkode: 759cf...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2012 at 20.12, AnonymBruker skrev:

Har nettopp begynt med det nå, fordi jeg ikke finner det jeg vil i butikken. Jeg vil ha klare farger, null dilldall og knelange skjørt. har funnet ut at jeg finner masse av dette på ebay. Kjøpte meg nettopp to jakker til 160 kr f.eks. Ikke særlig miljøvennlig siden det må flys inn hit, men jeg får nå det jeg ønsker meg til en rimelig penge :)

 

Anonym poster: 22efe4a02b8cf0a6ea5769a0bb052ab8

Klær som selges på ebay er ikke brukte

Anonymkode: 759cf...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klær som selges på ebay er ikke brukte

Anonymkode: 759cf...a37

Joda, det kan de fint være. Der selges både nytt og brukt. Kommer helt an på hva selgeren selger. Selv handler jeg mye fra Storbritannia, og der handler jeg spesielle type klær og sko, f.eks klær fra Monsoon. Mye av det som selges er brukt. Noe er nytt, noe er brukt.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye valg enn å kjøpe det meste brukt

Handler på loppemarked om våren. Ellers hender det at jeg har råd til et butikkplagg en sjelden gang om jeg har spart opp til f.eks en vinterjakke til ca 500kr...om jeg ikke fant noe på loppemarkedet. Men det er sjeldent. Finner jeg ikke noe ekstremt billig på loppis så må jeg klare meg uten som regel

Hurra for uføretrygd liksom

Anonymkode: 39f43...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye valg enn å kjøpe det meste brukt

Handler på loppemarked om våren. Ellers hender det at jeg har råd til et butikkplagg en sjelden gang om jeg har spart opp til f.eks en vinterjakke til ca 500kr...om jeg ikke fant noe på loppemarkedet. Men det er sjeldent. Finner jeg ikke noe ekstremt billig på loppis så må jeg klare meg uten som regel

Hurra for uføretrygd liksom

Anonymkode: 39f43...011

Jeg får også uføretrygd, men har allikevel råd til å kjøpe meg klær nesten hver måned

Anonymkode: 759cf...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får også uføretrygd, men har allikevel råd til å kjøpe meg klær nesten hver måned

Anonymkode: 759cf...a37

Javel. Så bra for deg da :) 

Anonymkode: 39f43...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler klær brukt, men da er det snakk om klær som er virkelig gamle, ikke plagg som var å få kjøpt nye i butikk for et par år siden. Tiårene jeg liker best er 40- og 50-tallet, men jeg har kjøpt vintage som er nyere enn det, dog er det sjelden jeg kjøper noe som er nyere enn fra 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri i mitt liv gjort. Jeg klør over hele kroppen når jeg er inne i en Fretex butikk eller liknende.

Kommer aldri til å gjøre det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...