Gå til innhold

Erfaring med boligalarm uten abonnement?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi driver og ser på boligalarm for tiden. Alle tar jo omtrent samme pris og vi synes det er for dyrt med 350-400 kr måneden for abonnement. Jeg ser noen firmaer selger alarmpakker man installerer selv hvor man ikke betaler abonnement. Det innebærer selvsagt at ingen rykker ut hvis noe skjer, men man får jo klistremerker til vinduene/dørene, sirene og tilsendt SMS (noen av alarmene hadde kamera som sender bilde når de blir aktivert) eller email hvis noe skjer. Noen som har erfaring med dette eller kan si noe om dette er et greit alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde montert ett nettverkskamera ihvertfall. Da kan du overvåke huset ditt "live" via nettet om du vil.

Ang alarmen vet jeg ikke helt, men vaktselskapene tjener nok bra på det abonnementet ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg synes prisene er høye og i praksis vil jeg tro faktiske behovet for utrykning er lav. Man betaler for å føle seg trygg, og det er åpenbart prissamarbeid, men jeg føler i grunnen man får litt lite for pengene. Vi må nok tenke litt over dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilkoblet det lokale brannvesenet. Om branndetektorene utløses rykker brannbil ut på mindre enn ett minutt samtidig det ringes opp. Ved innbruddsalarm rykker to mann ut og observerer og tilkaller politi om nødvendig. Stasjonen er to minutter unna så jwg synes jeg får valuta for pengene som er i overkant av 400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt unna sentralen bor du? Her jeg bor er det ikke noen vits med innbrudsalarm tilkobler sentral rett og slett fordi det tar 20 minutter før de rekker ut hit, og hvis det er lyd så er det ikke slik at tyvene forsvinner så fort denne begynner å bråke, 5-10 minutter maks er alt de trenger innendørs, er døra som tar tid hos de (typen er låssmed så han merker godt at ikke alle disse forferdelig avanserte alarmene selskapene tar godt betalt for ikke fungerer slik de burde). Såklart, bor du to minutter unna så er det jo mulig at noe skjer, men mer enn 15 er det nesten ingen vits.

Er det til brann også derimot er det verdt det! En brannalarm hjelper lite om den ikke får varslet noen andre enn deg selv. Hvis du er bortreist har det jo ikke noe å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråd ryddet

Kosemose, mod

Tråd ryddet,

Sophie-Ann, mod

To ganger i en tråd om boligalarm? Wow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Vi hadde Sector Alarm tidligere og fikk tilslutt nok av høye priser og dårlig service. Hadde ett par tilfeller der vekterne kom alt for sent. Heldigvis var det ingen alvorlig situasjon, men hva hvis!

Vi tok kontakt med sikkerhetshjelpen.no som vi fikk anbefalt av en kompis av gubben. De leverer boligalarm uten abonnement, kameraovervåking og egentlig alt som har med sikkerhet å gjøre. Så kan du velge selv om du monterer selv eller om de skal gjøre det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...