Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Endelig satt spiren! Etter 2 år med prøving satt den på første pergo-kur :rodmer:

mwsetk.jpg

Skal på tidlig UL den 2. Mai, så da får vi se om det er noe bankende hjerte der inne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så langt er det bare vi, de to beste venninnene mine og psykologen min som vet om det :fnise:

Tenkte å vente til overstått UL i uke 7 før besteforeldrene får vite noe. Spent på om vi greier å holde oss! :sjenert:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Husker deg fra libbe også see, så dette var gode nyheter for deg! :babyjente::babygutt::danser::danser::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gratulasjoner :)

Fikk litt små-panikk i går da jeg begynte å spotte (to ørsmå dråper :sjenert: ) og måtte inn på nettet for å sjekke om det var tegn på spontanabort eller noe. Ble betrygget etter hvert :) I dag fikk jeg brev fra sykehuset, med beskjed om at blodprøvene hadde vist at jeg ikke har hatt EL denne perioden! Hehe, jeg hadde fått beskjed om å ta blodprøver på syklussdag 22/23, endte opp med å ta på dag 21 da 22 og 23 var på helg, men hadde jo selvfølgelig EL dagen før blodprøven. Så det var egentlig det resultatet jeg regnet med! Gleder meg til å møte legen min å si "Jeg hadde EL jo!!" :rodmer:

Dagen i dag har vært bra. Ingen spotting siden i går, og jeg er ikke live stiv og støl i magen som jeg har vært de siste dagene. Litt godt å ikke a konstant vondt, men litt uroer jeg meg uansett- når jeg ikke kjenner noe!

Litt under tre uker til første UL nå og jeg synes tiden går kjempesakte. Tenkte vi ikke skulle si noe før etter EL, men er redd jeg bæsjer på leggen og plumper ut med ett eller annet. Har allerede vært dum nok å si til en kompis at vi skal starte med å pusse opp soverommet i huset. Og han vet at vårt soverom er nyoppusset, så han ble mistenksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt første arbeidsdag i ny avdeling. Kjempekoselig :rodmer:

Fra og med mai skal jeg ta over for ei som skal ut i svangerskapspermisjon. Hihi, litt ironisk :sjenert:

I dag har jeg hatt skikkelige mens smerter, kramper i magen og underlivet. Ikke morsomt :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig at du følger meg videre Ellen :klemmer:

Her er alt bare bra! Kjenner litt stikking og noe ubehag nå og da, men ser på det som positiv da det virker som det er NOE som skjer :fnise:

Nå er det bare to uker til første UL og vi er kjempe spente! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 Dager til UL og til at vi kan fortelle besteforeldrene! Gleder meg masse til de får vite det nå. Vanskelig å holde seg synes jeg.

I dag har jeg vært utrolig kvalm... Skulle tro jeg har vært på fylla i går kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 Dager til UL og til at vi kan fortelle besteforeldrene! Gleder meg masse til de får vite det nå. Vanskelig å holde seg synes jeg.

I dag har jeg vært utrolig kvalm... Skulle tro jeg har vært på fylla i går kveld :fnise:

Gøy med tidlig UL :) Hadde to før ordinær UL, jeg :). Veldig godt å vite at det er hjerteslag inni magen, før man forteller det til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

I dag har jeg vært utrolig kvalm... Skulle tro jeg har vært på fylla i går kveld :fnise:

Akkurat denne kjenner jeg til. :fnise: Man er utslitt, kvalm og lurer på hva man drakk. For noen er første trimester og deler av andre en periode der man føler seg fyllesyk (føltes slik ut for meg). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er helgen snart over- men jeg klager ikke :gjeiper: Synes tiden går så utrolig sakte for tiden! Hjelper ikke på at jeg har masse fri i ukene fram mot ultralyden, tiden går jævlig sakte når jeg ikke har noe å gjøre :tristbla:

Menmen.. Helgens kvalme har iallefall gidd seg litt. Var litt kvalm i dag morges, men det gikk over når jeg fikk i meg litt mat.

Har begynt så smått å se på barnevogn, emmaljunga edge duo er en absolutt favoritt for øyeblikket :rodmer: Er også litt spent på om et er en eller to der inni! Siden jeg har gått på pergo så har sjansen for tvillinger økt. Nå for tiden så har det kommet så mange tvillinger rundt oss at jeg har begynt å tenkt litt på "hva om det kommer to??". Så lenge baby er frisk og rask så spiller det vel ingen rolle om det er en eller tre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det ikke lenge til ultralyden!! Å vi er så spente! Gleder meg masse til å endelig kunne dele nyheten med de vordende besteforeldrene :rodmer:

6 Dager igjeeeen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første UL nærmer seg med stormskritt! Prøver å ikke tenke så mye på det, men kjenner angsten for at noe skal være galt kommer krypende jo nærmere vi kommer onsdagen. Missforstå meg rett, har ikke opplevd noe som kan indikere på at noe er galt, men er fortsatt litt nervøs. Nei, jeg får bare ta tiden til gode og ikke tenke så mye på ultralyden. Håper humøret retter seg snart :kjefte: *Dreamy*Grumpy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å bekymre seg, men siden du ikke har merket noe galt, så ville jeg bare ha prøvd å slappe av fram til onsdagen. Babyen får det jo ikke bedre av at du går rundt og bekymrer deg, vet du. :)

Jeg er sikker på at alt er i sin skjønneste orden, og at du ser et bankende hjerte på onsdag. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Slenger meg på det Niennas sier, det er vanlig å bekymre seg. Jeg bekymret meg en del, og fikk panikkangst da jeg trodde jeg hadde mistet lillejenta mi (blødning i uke 9-10). Det er ei heller lettere sagt enn gjort at du ikke bekymrer deg, så snakk med sambo og lett litt på hjertet, det kan hjelpe.

Det går sikkert bra på onsdag, og dere ser vel et lite bankende hjerte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...