^littletoomuch

Fortell noe skikkelig uinteressant!

55 054 innlegg i emnet

Han kunne feks ha en sykdom som lett fører til forhøyet kolesterol. Jeg sier ikke at Lenin var asiat, men mange asiatiske kvinner har lett for å få høyt kolesterol. Min stemor er asiat å har det, hun sier hun kjenner nesten mer folk som har det enn som ikke har det. Det er genetikk 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Severus skrev:

Nå hadde Lenin antakelig en arvelig sykdom som gjorde at han hadde større risiko for å utvikle slag. Faren hans døde av det samme på rundt samme alder. Det er de som tror Lenin døde av syfilis men jeg får ikke det til å stemme.

Det første er nok rett.

Det siste har jeg aldri en gang hørt om/lest. Og tviler. I motsetning til Stalin "pulte han ikke rundt". Faren for det var nok nesten ikkeeksisterende. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Severus skrev:

Han kunne feks ha en sykdom som lett fører til forhøyet kolesterol. Jeg sier ikke at Lenin var asiat, men mange asiatiske kvinner har lett for å få høyt kolesterol. Min stemor er asiat å har det, hun sier hun kjenner nesten mer folk som har det enn som ikke har det. Det er genetikk 

Høh... Lenin var en bedre utseende mann enn sine samtidige RUSSERE.... VAR der asiatisk i slekten? Aldri tenkt på før nå.

Og fikk han via gener, som du nevner, dette med på kjøpet..utseende og sykdom...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Det første er nok rett.

Det siste har jeg aldri en gang hørt om/lest. Og tviler. I motsetning til Stalin "pulte han ikke rundt". Faren for det var nok nesten ikkeeksisterende. 

Det påstås at han vist nok fikk det i Paris. Lenin var vel mer typen til å sitte inne å lese. Han var vel det man kan kalle smart, han snakket 3 språk flytende utenom russisk. Lenin brukte heller aldri stygge ord mot andre, i motsetning til Stalin som til og med hadde snakket veldig stygt til Lenins kone. Ei av Stalins koner tok forøvrig sitt eget liv, å han var veldig stygg mot barna sine. Trotskij var også en forhåndsvis smart mann, på universitetet var han veldig god i gresk og latinsk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Høh... Lenin var en bedre utseende mann enn sine samtidige RUSSERE.... VAR der asiatisk i slekten? Aldri tenkt på før nå.

Og fikk han via gener, som du nevner, dette med på kjøpet..utseende og sykdom...?

Jeg vet ikke om han hadde asiat i slekta, brukte det bare som et eksempel på et konkret folkeslag som har den typen problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Severus skrev:

Det påstås at han vist nok fikk det i Paris. Lenin var vel mer typen til å sitte inne å lese. Han var vel det man kan kalle smart, han snakket 3 språk flytende utenom russisk. Lenin brukte heller aldri stygge ord mot andre, i motsetning til Stalin som til og med hadde snakket veldig stygt til Lenins kone. Ei av Stalins koner tok forøvrig sitt eget liv, å han var veldig stygg mot barna sine. Trotskij var også en forhåndsvis smart mann, på universitetet var han veldig god i gresk og latinsk.

Mhm...vet dette.

Og ang. Stalin..ingen vet enda med sikkerhet om hans kones død var selvmord eller konedrap.....

Stygg med barna... han utviklet nesten hat mot Svetlana da hun kom i puberteten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Og han avslo utveksling av Jakov,  sin sønn, fra tysk fangenskap. Jakov begikk selvmord i det elektriske gjerdet i fangeleiren.

Endret av Jerry Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Mhm...vet dette.

Og ang. Stalin..ingen vet enda med sikkerhet om hans kones død var selvmord eller konedrap.....

Stygg med barna... han utviklet nesten hat mot Svetlana da hun kom i puberteten.

Lenin var nok ingen helgen, men i motsetning til Stalin så var han det. Lenin var en god nok menneskekjenner til å se at Russland ledet av Stalin var dårlig. Stalin fikk også alle gammel bolsjevikene som støttet Trotskij drept, inkludert Trotskij selv. Trotskij var den lederen som Lenin hadde valgt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Severus skrev:

Lenin var nok ingen helgen, men i motsetning til Stalin så var han det. Lenin var en god nok menneskekjenner til å se at Russland ledet av Stalin var dårlig. Stalin fikk også alle gammel bolsjevikene som støttet Trotskij drept, inkludert Trotskij selv. Trotskij var den lederen som Lenin hadde valgt.

Nettopp. Som jeg sa over her,  advarte Lenin daværende ledelse mot å gi Stalin verv, makt og innflytelse. Men så døde Lenin, og Stalin alene var så mye sterkere enn de andre. Sjaltet ut og kvittet seg med, drepte, motstandere.

Født manipulator. Regner med du har lest "Den unge Stalin"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nettopp. Som jeg sa over her,  advarte Lenin daværende ledelse mot å gi Stalin verv, makt og innflytelse. Men så døde Lenin, og Stalin alene var så mye sterkere enn de andre. Sjaltet ut og kvittet seg med, drepte, motstandere.

Født manipulator. Regner med du har lest "Den unge Stalin"...

Nope bare Internett og litt av dagbøkene til Trotskij

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Severus skrev:

Nope bare Internett og litt av dagbøkene til Trotskij

Anbefaler deg å lese den. 

Simon Sebag Montefiore.  En "bibel", fulgt av "Den røde tsarens hoff".

To fantastiske verk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sies også at kona til Lenin hadde Graves sykdom, noe som kan være en av grunnene til at de aldri fikk barn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Severus skrev:

Det sies også at kona til Lenin hadde Graves sykdom, noe som kan være en av grunnene til at de aldri fikk barn.

Har hørt det samme, og at det økte hans hat til (det fruktbare) tsarveldet. 

Hvor sant det er vet ingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nå må Jærri sove litt.

Takk for praten, @Severus  :)

:sove:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow...her går det for seg i nattens mummel og mørke. :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sola skinner på mine ikke helt rene vinduer.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

42

Endret av Balian de Ibelin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går så jeg Raiders of the Lost Ark for første gang. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell noe skikkelig uinteressant ble veldig interessant. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er det nøyaktig 865 år siden ekteskapet mellom Louis VII av Frankrike og Eleonore av Aquitaine ble annullert. Eleonore giftet seg så med Henrik II av England.  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive