Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer sikkert til å få noen krasse tilbakemeldinger på denne, men i mitt bryllup ønsker jeg å servere alkohol da jeg syns stemningen blir bedre og som anonym sier, det blir mer gøy for gjestene av det. De som kommer har et normalt og fornuftig forhold til alkohol. De som har et problem med alkohol og ikke klarer å begrense seg og derfor kan gjøre bryllupet utrivelig for oss og andre er ikke velkomne på denne dagen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer sikkert til å få noen krasse tilbakemeldinger på denne, men i mitt bryllup ønsker jeg å servere alkohol da jeg syns stemningen blir bedre og som anonym sier, det blir mer gøy for gjestene av det. De som kommer har et normalt og fornuftig forhold til alkohol. De som har et problem med alkohol og ikke klarer å begrense seg og derfor kan gjøre bryllupet utrivelig for oss og andre er ikke velkomne på denne dagen..

Hvorfor tror du du vil få krasse tilbakemeldinger på dette? Jeg synes det høres ut som et fornuftig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vært litt halvamper stemning på forumet i det siste. Har en følelse at det er endel som er her inne kun for å provosere. Men det er uansett slik vi ville gjort det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Noen må si det alle motstanderne av alkoholfritt egentlig mener her: Bryllup er egentlig drit kjedelig for alle bortsett fra brudeparet og til nød deres umiddelbare familie.

For at vi ikke skal DØ av kjedsomhet trenger vi noe å ha det gøy på! Verre er det ikke!

Og av den grunn skal vinen få flyte i mitt bryllup :danser:

Jeg må få komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Herre Gud så mye sur gulp.

Blir ikke gøy uten alkolhol. Ta en utfordring da! Bestem deg på forhånd at dette skal du gjøre det beste ut av og skap deg en erfaring til en seinere anledning.

Virker som det er flaut å være edru? Og da er det på tide å lære noe nytt.

Hadde tatt utfordringen på strak arm og kosa meg stort. Men, nå trenger jeg heller ingen dop for å tørre å være meg sjøl!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre noen blant gjestene har alvorlige alkoholproblemer syntes jeg det er litt sært, ja.

Hører hele tiden folk si til brudepar at det er "DERES dag!", men man ønsker vel gjerne at gjestene skal kose seg også, gjør man ikke? Man inviterer vel ikke til middag uten å ha ambisjoner om at gjestene skal kose seg med maten og drikken som blir servert? Selv om jeg ikke spiser animalske produkter serverer jeg da ikke gjestene mine veganermat! Men dersom det faktisk kun er VÅR dag, så trenger jeg kanskje ikke ta hensyn til noen andre da, eller?

Et bedre måltid er rett og slett ikke det samme uten en god vin til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde alkoholfritt bryllup. de nærmeste som mamma og pappa viste at vi ikke skulle ha alkhol i bryllupet. vi serverte alkoholfri vin, champanje, øl.

og det sto ikke i invitasjonen nei. er like vanlig med ikke alkohol i bryllup..særlig om det er små barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde alkoholfritt bryllup. de nærmeste som mamma og pappa viste at vi ikke skulle ha alkhol i bryllupet. vi serverte alkoholfri vin, champanje, øl.

og det sto ikke i invitasjonen nei. er like vanlig med ikke alkohol i bryllup..særlig om det er små barn med.

Selvom noe ikke er uvanlig, så betyr de ikke at det er LIKE vanlig. Jeg har intet annet grunnlag for å uttale meg om det, annet en egen erfaring - men jeg tror ikke at det er 50/50 alkoholfrie bryllup enda altså :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva serverer man ved siden av middagen når det ikke er vin? Jeg drikker ikke brus, i alle fall ikke til middag, vann og farris er kun en tørsteslukker, hver ikke måltidet akkurat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Vi skal ikke ha alkohol til middagen, fordi min kjære har to besteforeldre som er alkoholiserte, og to foreldre (skilte) som ikke tåler trynet på hverandre uten alkohol engang, så for at alle skal ha det trivelig til middagen, pluss at det skal være unge barn der, har vi valgt alkoholfri middag. Men det blir alkohol til festen, for da kan de som ikke tåler å drikke gå hvis de lager kvalm;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av dei siste 5 åra har eg vore i 12 bryllup, innkludert mitt eget. I kun tre av disse bryllupa har det vorte servert et glass vin til middagen, ellers har det vore alkoholfritt! Og eg vil påstå at dei kjekkeste bryllupa har vore dei alkoholfrie, der ulik underholdning, dans, og prat har gjort kvelden magisk!

Alkoholfritt bryllup er absolutt ingen dum ide, om en absolutt ikkje klarer å gå i et alkoholfritt bryllup, og tenker å ha med drikke selv, bør en revurdere om en i det hele tatt bør gå....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man ikke kan respektere brudeparets avgjørelse om alkoholfri feiring, har man selv et alkoholproblem...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skuffende at personer er så egoistiske at de ikke ville dratt i brullup til kjente og kjære hvis dem ikke får alkoholen sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du synes det var rart om du ble invitert til et bryllup der det ikke ble servert alkohol, og man ikke fikk ta med seg? Kan brudeparet bestemme slike ting på deres dag?

At folk utelukker alkohol er greit for meg, men hva jeg har i vesken kan du ikke styre. Du må gjerne legge ned forbud om det, men det er å gå for langt?

Det du ikke ser, har du ikke vondt av. Server gjerne brus til middag, men jeg vil ha isvann.

Har vært i brullup uten alkohol.

Tja, har vært litt forskjellig. Folk løser seg litt mere opp med alkohol. Derfor går jeg aldri på resturant sent på kvelden å bare drikker vann. Tar en drink, en likeør eller en øl.

Alkoholfritt bryllup blir akseptert at dere ikke servererer, men å legge ned forbud om hva folk har på lommen eller i vesken, har jeg ikke hørt om før. En grunn til at folk møtes på dass i slike bryllup.

Respekten må gå begge veier. Så vi går på dass for å ikke støte vertskapet,eller blir med røykerne ute. Plutselig så det ut som veldig mange hadde blitt røykere

Anonym poster: 2c5bc8d68682ad1236287ab0fed26812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At folk utelukker alkohol er greit for meg, men hva jeg har i vesken kan du ikke styre. Du må gjerne legge ned forbud om det, men det er å gå for langt?

Det du ikke ser, har du ikke vondt av. Server gjerne brus til middag, men jeg vil ha isvann.

Har vært i brullup uten alkohol.

Tja, har vært litt forskjellig. Folk løser seg litt mere opp med alkohol. Derfor går jeg aldri på resturant sent på kvelden å bare drikker vann. Tar en drink, en likeør eller en øl.

Alkoholfritt bryllup blir akseptert at dere ikke servererer, men å legge ned forbud om hva folk har på lommen eller i vesken, har jeg ikke hørt om før. En grunn til at folk møtes på dass i slike bryllup.

Respekten må gå begge veier. Så vi går på dass for å ikke støte vertskapet,eller blir med røykerne ute. Plutselig så det ut som veldig mange hadde blitt røykere

Anonym poster: 2c5bc8d68682ad1236287ab0fed26812

Du vet at på restauranter, hotell osv. som holder selskap så er det ikke lov å nyte medbrakt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk utelukker alkohol er greit for meg, men hva jeg har i vesken kan du ikke styre. Du må gjerne legge ned forbud om det, men det er å gå for langt?

Det du ikke ser, har du ikke vondt av. Server gjerne brus til middag, men jeg vil ha isvann.

Har vært i brullup uten alkohol.

Tja, har vært litt forskjellig. Folk løser seg litt mere opp med alkohol. Derfor går jeg aldri på resturant sent på kvelden å bare drikker vann. Tar en drink, en likeør eller en øl.

Alkoholfritt bryllup blir akseptert at dere ikke servererer, men å legge ned forbud om hva folk har på lommen eller i vesken, har jeg ikke hørt om før. En grunn til at folk møtes på dass i slike bryllup.

Respekten må gå begge veier. Så vi går på dass for å ikke støte vertskapet,eller blir med røykerne ute. Plutselig så det ut som veldig mange hadde blitt røykere

Anonym poster: 2c5bc8d68682ad1236287ab0fed26812

Trist lesning. Er du virkelig avhengig av å drikke alkohol for å fungere i sosiale sammenhenger? Så avhengig at du må ta med medbrakt i vesken å gå på do å drikke? Stakkars.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt i orden å ikke ville ha alkohol i bryllup, men drikken bør matche maten. Passer dårlig med cola og indrefilet. Om man tar seg en tur på polet så er det mulig å kjøpe drikke som passer bedre til god mat som ikke inneholder alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva serverer man ved siden av middagen når det ikke er vin? Jeg drikker ikke brus, i alle fall ikke til middag, vann og farris er kun en tørsteslukker, hver ikke måltidet akkurat.....

Det står mange forslag noen sider bakover i denne tråden :)

Anonym poster: d7b244eb9b061c731696dd6cc65f5a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...