Gå til innhold

Hvor kraftige mens smerter fikk dere før ikm når dere var gravide?


nabie

Anbefalte innlegg

Hvor kraftige mens smerter fikk dere før ikm når dere var gravide?

Ikm er imorgen og har allerede fått positiv test. Men sitter med veldig sterke mens smerter nå i den nedre regionen. Blir nesten litt bekymret, så må bare spør dere! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjentes ut som mensen skulle komme hvert øyeblikk, men så kom den aldri..

Hehe, har det slik nå ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så sterke menssmerter at jeg måtte ta masse ibux for å klare å sove om natta. Våknet allikevel på natta av skikkelig mens-kramper.... gikk rundt med en tampong i lomma i 2 uker, for var sikker på at mensen var på vei! menssmertene varte ca 1 mnd...

Nå er jeg i uke 21 med tvillinger :D

Lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var akkurat som jeg skulle få mensen, men den kom aldri. Sånn var det i to uker før jeg fant det for godt å tisse på pinnen :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentes ut som mensen skulle komme hvert øyeblikk, men så kom den aldri..

Samme her, enda. Når gir det seg? Er litt uventet, dette, så jeg har ikke egentlig fått lest meg opp på noen ting enda (bortsett fra hva som kan spises og ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vanlige delvis kraftige menssmerter som jeg pleier å ha før mensen kommer. Handlet inn bind og tamponger og hadde med i veska hele tiden, men neimen om hun dukket opp. Nå er jeg gravid i straks 13 uke(12+5) :)

Så ikke la deg lure av menssmerter hvis du mistenker at du er gravid. Ta heller en test! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så sterke menssmerter at jeg måtte ta masse ibux for å klare å sove om natta. Våknet allikevel på natta av skikkelig mens-kramper.... gikk rundt med en tampong i lomma i 2 uker, for var sikker på at mensen var på vei! menssmertene varte ca 1 mnd...

Nå er jeg i uke 21 med tvillinger :D

Lykke til!

Vær obs på at ibux, naproxen, og andre lignende legemidler er potensielt skadelige for fosteret i første og siste trimester, og at man ikke skal ta slike smertestillende overhodet som gravid.

Sannsynligvis har det gått helt fint for din del, men det er greit å påpeke at dette er farlig i slik at ikke andre i denne tråden gjør det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid første gang hadde jeg så sterke menssmerter at jeg tenkte at det umulig kunne være forenlig med liv :). Hadde kramper som tvang meg i kne. Men jeg var gravid :).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, enda. Når gir det seg? Er litt uventet, dette, så jeg har ikke egentlig fått lest meg opp på noen ting enda (bortsett fra hva som kan spises og ikke).

Det gav seg rundt uke 12. Før det var det av og på med "menssmerter". (egentlig er det jo livmoren som vokser som kjennes ut som menssmerter)

Må forøvrig presisere at det aldri var snakk om direkte smerter, men murringer. Mensmurringer er vel ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gav seg rundt uke 12. Før det var det av og på med "menssmerter". (egentlig er det jo livmoren som vokser som kjennes ut som menssmerter)

Må forøvrig presisere at det aldri var snakk om direkte smerter, men murringer. Mensmurringer er vel ordet.

De er ikke direkte smertefulle, de "mensmurringene", men det er jo greit å vite at det er sånt som hører med. Antar at det bare blir flere morsomme effekter av denne bolla i ovnen utover i svangerskapet.

Om ikke annet er det greit å kjenne noe tegn til at det faktisk ER noe som foregår der nede. For enn så lenge er det temmelig uvirkelig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett helt sinnsykt krampetak som varte bortimot et minutt da jeg var gravid i vinter, var ute og handlet, og måtte rett og slett sette meg ned. Hadde SA to uker etterpå da, men tror ikke det hadde noe med den smerten å gjøre.

I går hadde jeg den samme smerten igjen. Satt på jobb, og klarte ikke svare folk når de snakket til meg en gang. Mensen er 2 dager for sen, og jeg begynner å lure på om jeg må frem med pinnen snart :sjenert:

- vil holde meg anonym inntil videre :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg varte det nok i de første 12-14 ukene. Har det sånn enda innimellom, men mye sjeldnere og mer kortvarig. Den første tida var det ganske konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde bittelitt murringer, tror det var litt vondt en dag, that's it. Hadde så lite symptomer at jeg ikke trodde jeg kunne være gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så sterke menssmerter at jeg måtte ta masse ibux for å klare å sove om natta. Våknet allikevel på natta av skikkelig mens-kramper.... gikk rundt med en tampong i lomma i 2 uker, for var sikker på at mensen var på vei! menssmertene varte ca 1 mnd...

Nå er jeg i uke 21 med tvillinger :D

Lykke til!

Har det akkurat slik! :sjenert: Våknet flere ganger inatt pga smertene, og de er så ille når de kommer at jeg føler meg skikkelig dårlig i magen om dere skjønner.. Tvillinger og slikt, er det arvelig? Faren min er en en-egga tvilling serru :sjenert::fnise:

Edit: Fant svaret selv :fnise:

"Altså, ettersom jeg studerer arveligehet og slikt, prøver jeg meg på en forklaring. Det finnes to former for tvillinger, en-eggete og to-eggete. En-eggete inntreffer helt tilfeldig. Dvs om der finnes en-eggete tvillinger i familien påvirker ikke det andre i familiens sjanse for også å få tvillinger. Det er derimot påvist at inntak av folsyre øker hyppigheten av en-eggete tvillinger. (så de som ønsker seg tvillinger, kan kanskje ta litt ekstra? ) Angående to-eggete tvillinger så synes det å ha en viss arvelig komåponent. Det er evnen til å slippe flere egg i hver syklus som da nedarves. Det virker også som denne evnen i større grad nedarves gjennom kvinneledd (dvs fra mor til datter til datter-datter...) enn i mannsledd. Så for å ha størst sjanse for å få tvillinger må det være to-eggete tvillinger på morssiden i slekten din. Det sies at tvillinger hopper over ledd og viser seg i annen hver generasjon. Men det kjenner jeg ikke til om stemmer. Når dette er sagt er det ingen garanti for å få tvillinger selv om det er to-eggete tvillinger i familien. Jeg har selv en mormor som er to-egget tvillling. Ingen andre i familien har fått tvillinger etter henne og hun har 3 generasjoner etter seg. Man kan oppleve å få to-eggete tvillinger selv om ingen andre i familien er to-egget tvilling, og flere i familien kan oppleve å få en-eggete tvillinger selv om det ikke har noe med arv å gjøre. "

Endret av nabie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentes ut som mensen skulle komme hvert øyeblikk, men så kom den aldri..

Samme her, er nok bare et par mnd på vei også. Har det akkurat nå også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...