Gå til innhold

Kvinnens plikt å tilfredsstille mannen?


Gjest plikt

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg likestillingen har gått litt for langt her i landet. Lik lønn for likt arbeid, og bli sett på som likeverdige vesner som menn holder masse.

Kvinner og menn er fysisk sett anderledes bygget opp, derfor fungerer vi anderledes. Det er ikke meningen at vi skal være like. Omsorgsyrker passer bedre for kvinner enn for menn, fysisk tunge yrker passer bedre for menn enn for kvinner. Hvorfor må vi endre på det??

Sånn kort fortalt...

Hvorfor passer omsorgsyrker bedre for menn? Det er my fysisk tungt arbeid i helsektoren skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor passer omsorgsyrker bedre for menn? Det er my fysisk tungt arbeid i helsektoren skal jeg si deg.

Omsorgsyrket passer vel best for kvinner? Kvinner har en medfødt interesse for omsorg, det er derfor så mange kvinner søker seg til helse og sosial. Det er mating av eldre og vasking av noen eldre rumper. Ikke akkurat det tyngste yrket som finnes. Tunge yrker, som jobb på boreplatformer, lastebilssjåfør, etc. er slike jobber du sjelden ser kvinner i. Av naturlige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsyrket passer vel best for kvinner? Kvinner har en medfødt interesse for omsorg, det er derfor så mange kvinner søker seg til helse og sosial. Det er mating av eldre og vasking av noen eldre rumper. Ikke akkurat det tyngste yrket som finnes. Tunge yrker, som jobb på boreplatformer, lastebilssjåfør, etc. er slike jobber du sjelden ser kvinner i. Av naturlige årsaker.

Vær så snill å sett deg inn i hva du snakker om før du er for stor i kjeften.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke stort mer enn det?

Jo. Husk at omsorgsyrker innebærer mye mer enn kun det å jobbe på gamlehjem. Det innebærer f.eks det å jobbe med psykisk ustabile mennesker, og det er det ofte en fordel å være stor og sterk slik at man ikke får juling så lett. Ergo: Det er en fordel å være mann.

På boreplatformer derimot, det er alt det tunge arbeidet regulert så kraftig at man ikke trenger å være så fysisk sterk for å jobbe der ute.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske kvinner er bortskjemte. Et eksempel er at norske menn gjør langt mer husarbeid enn italienske menn. Allikevel er norske kvinner i større grad misfornøyde med husarbeidet til sine menn enn italienske kvinner er med husarbeidet til sine menn. Forventningene til norske menn er skrudd i taket av en feministkultur som på verdensbasis nesten mangler sidestykke. Det er tragisk å se alle tøffelmennene som blir dradd rundt av bistre kvinnfolk som åpenbart har mistet respekt for mannen sin, uten at verken hun eller han forstår hvorfor. Tomme øyne på de gutta. Jeg får lyst til å ta tak i dem, riste dem og få dem til å våkne opp. Få de til å innse at den eneste måten å gjenvinne respekten fra dama er å stå opp for seg selv, ikke varte henne opp til alle døgnets tider, sette ned foten og ha klare synspunkter. Kvinnen og mannen er ying og yang. Hvis mannen ikke tør være mann er han dømt til å miste både respekt og tiltrekningskraft på sin kjære.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det klippet fra 50-tallet??

Det er nok fra vår tid, og en slags motereksjon til 70-tallsfeminismen som har vokst seg ganske sterk.

Vår tids feminisme er vel mer nyansert, så hun frp-jenta er nok allikevel litt bakut for sin tid.

Deter ikke kvinnens PLIKT å tilvredsstille mannen. Det er kvinnens PRIVILEGIUM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke stort mer enn det?

Hehe nei du har rett. Senil demente 80 år gamle Olga på 150 kilo skal dyttes og flyttes frem og tilbake, og når hun bestemmer seg for at hun ikke vil, ja da er jo ikke hennes 150 kilo så mye å hanskes med :)

Da er det langt tyngre å kjøre lastebil. Rattet er jo stort, og det er kjempetungt å snu på. Der må mann være mann med muskler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min samboer begynner å insinuere at det er min oppgave å stelle med hus og hjem fordi jeg er kvinne, da kan han pakke sakene sine og komme seg ut av huset. Jeg jobber like mye, jeg tjener like mye og jeg misliker vasking og matlaging like mye som han. Da forventer jeg at han tar sin del av det som må gjøres i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er helt riktig det hun sier om kvinnens plikt.

Grunnen til at jeg fortsatt er singel er fordi mennene der ute er blitt for mye kvinne pga. likestillingen, derfor begynner vi å sloss om oppvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min samboer begynner å insinuere at det er min oppgave å stelle med hus og hjem fordi jeg er kvinne, da kan han pakke sakene sine og komme seg ut av huset. Jeg jobber like mye, jeg tjener like mye og jeg misliker vasking og matlaging like mye som han. Da forventer jeg at han tar sin del av det som må gjøres i huset.

Pussywhipped :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo. Husk at omsorgsyrker innebærer mye mer enn kun det å jobbe på gamlehjem. Det innebærer f.eks det å jobbe med psykisk ustabile mennesker, og det er det ofte en fordel å være stor og sterk slik at man ikke får juling så lett. Ergo: Det er en fordel å være mann.

På boreplatformer derimot, det er alt det tunge arbeidet regulert så kraftig at man ikke trenger å være så fysisk sterk for å jobbe der ute.

Kan du ikke slutte med dette tullet?

Både det fysiske og det interessemessige spiller åpenbart inn på karrierevalg hos menn og kvinner.

Det er en grunn til at det finnes få kvinnelige brannmenn:

Det er for fysisk krevende for de aller fleste kvinner.

Det er en grunn til at det ikke finnes en eneste kvinne som er i diverse millitære spesialstyrker (f. eks navy seals eller marinejegerne:

Det er for fysisk krevende for de aller fleste kvinner.

Det er en grunn til at mannlige boksere ikke bokser mot kvinnelige boksere. Osv osv ad infinitum

Du kan sikkert grave fram eksempler på enkeltkvinner som lykkes innenfor disse områdene, men det betyr ikke at menn og kvinner fra naturens side ikke er utrustet på forskjellige måter, både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke slutte med dette tullet?

Både det fysiske og det interessemessige spiller åpenbart inn på karrierevalg hos menn og kvinner.

Det er en grunn til at det finnes få kvinnelige brannmenn:

Det er for fysisk krevende for de aller fleste kvinner.

Det er en grunn til at det ikke finnes en eneste kvinne som er i diverse millitære spesialstyrker (f. eks navy seals eller marinejegerne:

Det er for fysisk krevende for de aller fleste kvinner.

Det er en grunn til at mannlige boksere ikke bokser mot kvinnelige boksere. Osv osv ad infinitum

Du kan sikkert grave fram eksempler på enkeltkvinner som lykkes innenfor disse områdene, men det betyr ikke at menn og kvinner fra naturens side ikke er utrustet på forskjellige måter, både fysisk og psykisk.

Kan ikke du slutte med tullet ditt?

Selvfølgelig spiller fysikk og interesser inn på utdanningsvalg, noe annet hadde vært rart. Dette er derimot ikke det samme som at enkelte kjønn skal ekskluderes fra diverse utdanninger kun pga kjønn.

Det finnes kvinnelige brannmenn, og de som er det er helt sikkert egnet i jobben. Det finnes dog en del mannfolk som helt sikkert ikke hadde hatt fysikken til å være brannmann.

Det er fullt tillatt for damer å søke seg inn på opptaket til marinejeger, og det er nok ikke bare fysikken som er en grunn til at det foreløpig ikke finnes kvinnelige marinejegere i Norge. Dog så finnes det igjen massevis av mannfolk som ei heller hadde kommet seg gjennom denne utdannelsen.

En mann og en kvinne i samme vektklasse kunne sikkert bokset mot hverandre, men man setter ikke folk i forskjellige vektklasser til å bokse mot hverandre. Det er jo tungvektsboksing som er profilert og der skal det en del til for at ei dame skal komme seg opp i samme vekt.

Når det gjelder f.eks offshorearbeid så er det vitenskapelig bevist at de damene som jobber på boredekk har bedre fysisk og psykisk helse enn hva mannfolkene har. Kanskje noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en grunn til at det finnes få kvinnelige brannmenn:

KNUSER myten om brannmenn

28 kvinnelige brannkonstabler møttes i Bergen i april. De river barrierer for kvinner i brannberedskapen.

Høy, sterk, norsk og mann. Omtrent slik er det gjengse bildet av en brannmann, men bildet er i endring, ikke minst for dagens barn på klassetur til brannstasjonen; stadig oftere er brannhelten en kvinne.

Kvinner i brannberedskapen er få, noe over hundre på landsbasis, men antallet øker. Svært mange av dem er ansatt i løpet av de siste årene.

kilde: http://www.fagbladet.no/samferdsel_og_teknisk/article5616368.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker her generelt. Kvinner er ikke like godt utrustet muskulært som menn, men selvfølgelig finnes det kvinner som er det, og som intresserer seg for et fysisk tung yrke. Og ja det er mange menn i helsevesenet, men det er ikke til å komme bort fra at kvinner trives best med slike yrker. GENERELT. Det er vel også derfor det er flest kvinnelige sykepleiere/hjelpepleiere og flest mannlige brannmenn?

Jeg vet at jeg (og mine venninner) fysisk aldri ville klart jobben som brannmann!

Dette går vel under betegnelsen fysiskt tungt arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loool

Dette er grunnen til at jeg ikke burde bli sugd inn i slike diskusjoner. De fleste kvinnfolk har virkelig ikke peiling på slike ting. Følgende problemer med det jeg antar du forsøker å bevise med denne videoen:

1) Kvinnen i videoen er overhodet ikke representativ for kvinner flest. Dette er på linje med å bruke Yao Ming som et "bevis" på at den gjennomsnittlige kineser er høyere enn den gjennomsnittlige nordmann.

2) Hadde de møttes i ringen, hadde hun blitt fullstendig kvestet. Hvilket var poenget mitt til å begynne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KNUSER myten om brannmenn

28 kvinnelige brannkonstabler møttes i Bergen i april. De river barrierer for kvinner i brannberedskapen.

Høy, sterk, norsk og mann. Omtrent slik er det gjengse bildet av en brannmann, men bildet er i endring, ikke minst for dagens barn på klassetur til brannstasjonen; stadig oftere er brannhelten en kvinne.

Kvinner i brannberedskapen er få, noe over hundre på landsbasis, men antallet øker. Svært mange av dem er ansatt i løpet av de siste årene.

kilde: http://www.fagbladet.no/samferdsel_og_teknisk/article5616368.ece

Vet du hvorfor disse overlever i yrket?

Fordi de har et stort flertall av mannlige kolleger som stiller opp. Det merkes ikke nevneverdig at det er et og annet kvinnfolk med, fordi det store flertallet er fysisk sterke menn.

Det er når antallet kvinner øker at problemene vil komme. Da må kvinnene klare å ta i et tak, og i stedet for å se seg om etter en mannlig kollega som kan hjelpe, vil de måtte stole på andre, like veike kvinnfolk.

Den jobben som skal gjøres er nøyaktig den samme, den blir ikke annerledes fordi om det blir flere kvinner i yrket.

Det kan få fatale følger dersom skadde personer skal evakueres fra brennende bygninger, og det møter mange kvinnelige brannkonstabler som ikke klarer å gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...