Gå til innhold

Hva er den mest sjeldne rasene du ser i norge?|


bouvier

Anbefalte innlegg

Hvilket av hunderaser treffer man sjelden på i dette landet?

Jeg har aldri møtt på en Cane Corso enda.

Treffer stadig hver dag bc,staffer, collie, schæfer, chihuahua, gårdhund, polarhund, husky etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thai Ridgeback har jeg aldri møtt, tror det kommer ann på hvor i landet man bor også. Det flokkes ikke av hunder i byen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puli, rhodesian righback, kuvazh er de jeg ikke har møtt mer enn em eller to ganger utenfor utstilling. Av små hunder må det være en rase jeg ikke husker navnet på, en langhåret hvit italiensk rase.

Ellers er det ikke ofte jeg ser f.eks. st.bernhard, irsk ulvehund, greyhounds, mynder i det hele tatt annet enn på utstilling og der er jeg ikke så ofte. Ser også sjelden elghunder, men ganske mange fuglehunder på tur med eieren(e). Ser flere shæfere enn golden retrivere, for noen år siden var det motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke så mange huskyer. De er noe av det nydeligste jeg vet, så jeg legger godt merke til dem når jeg først ser dem. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke så mange huskyer. De er noe av det nydeligste jeg vet, så jeg legger godt merke til dem når jeg først ser dem. :rødme:

Du har aldri vært i Finnmark skjønner jeg?

Her kryr det av de =D

Syns det kunne vært flere irske ulvehunder i dette landet...jeg vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri vært i Finnmark skjønner jeg?

Her kryr det av de =D

Syns det kunne vært flere irske ulvehunder i dette landet...jeg vil ha.

Hehe, jeg så faktisk en hel skokk med husky-sledehunder utenfor Kirkenes. :smilbla:

Ellers er jeg enig med deg og det som noen andre nevnte - jeg ser ikke så veldig mange mynder. Dvs, jeg ser noen Salukis, men ikke så mange Irsk Ulvehund, Afghansk Mynde og, ikke minst, Borzoi. :rødme:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er fler mynder i Oslo enn andre deler av landet? Jeg har sett en god del av de myndene som er nevnt hittil, selv om det er lenge siden jeg har sett en Borzoi. Fine hunder :)

Tror aldri jeg har sett en Akita Inu. Huskyer, malamuter og grønlandshunder og diverse krysninger av disse har jeg sett en del av.

Har heller aldri sett en komondor eller puli nei.

Kanskje ikke faraohund heller... men det er lenge siden jeg hadde så peiling på rasene at jeg kunne gjenkjent den på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Den rasen jeg har sett minst, er vel mexikansk nakenhund. Skikkelig tøffe bikkjer. Hadde aldri sett en før ei venninne skaffet seg to stykker..

Ellers har jeg møtt og hilst på veldig mange raser (både gjennom jobb og fritidsinteresse), at jeg kommer faktisk ikke på noen rase jeg ikke har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke så mange huskyer. De er noe av det nydeligste jeg vet, så jeg legger godt merke til dem når jeg først ser dem. :rødme:

Huskyer er det mange av her.

Har enda ikke sett shar pei. Hadde vært moro å hilst på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett én saarloos ulvehund i mitt liv, men så er det en sjelden rase også.

Ellers kommer jeg på maaange raser godkjent av Fci som jeg har til gode å møte på. Skulle bare mangle, det er jo over 400 å ta av.

Shar pei har jeg heller aldri sett live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ringsekretær og har sett mange raser..... Har også vært i utlandet og sett noen av de som er forbudt i Norge, som f eks Tosa og Fila brasileiro. Og flere andre raser som ikke finnes i Norge....

Det var moro å se Hälleforshund på norsk utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett kjempe mange boxere og huskyer. Naboen her har 5 huskyer, og en annen borti nabolaget har to boxere. Boxere er flotte hunder!

Vi har jo en Bichon Havanais og den er relativt sjeldent i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt en shar pei selv, liker dem ikke.

Har en Akita Inu selv:)

Ville gjerne reist til utlandet å få sett Tosa og Mastiff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt en shar pei selv, liker dem ikke.

Har en Akita Inu selv:)

Liker du ikke Shar Pei? :sjokkert:

Jeg har veldig lyst på en Shar Pei, men det er jo så og si umulig å få tak i her i Norge. I hvert fall på denne kanten. Så jeg vil tro de er litt sjeldne ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har møtt ganske mange av de egentlig. så får et par måneder flere med shar pei kull på finn...

Nei, syns de blir for "pysitte" for min del. Denne hunden vi møtte var 6 måneder gammel å livredd valpen min på 8 uker... hehe

Å synes ikke at dem er så fine å se på heller, smak å behag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...