Gå til innhold

Kontaktlinser- hvilke er best?


Rachel

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne med linser i slutten av denne måneden, men først vil jeg undersøke grundig hvilke som er verdt å satse på.

Pris er underordnet- det viktigste er at øynene mine har det bra.

Noen som vil berette om personlige erfaringer med forskjellige linser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Focus Night and Day og er kjempefornøyd med dem. Jeg er av den litt sløve typen og synes det er greit å slippe å ta dem av og på hele tiden. Vet ikke om man får dem som førstegangs linser, men edet er sikkert lurt å prøve linser en stund før man begynner med Night and Day.

Før jeg gikk over til disse brukte jeg Fokus vanlige månedslinser som skal tas av om kvelden og på igjen om morgenen, var fornøyd med dem også.

Men hvis pris er underordnet tror jeg faktisk jeg ville valgt dagslinser. Hvis man likevel må sette inn linser om morgenen er det jo ganske greit å sette inn noen helt nye hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg daglinser. De er mye tynnere enn mnd. linser, og det er deilig å ta på nye linser hver dag også er det mer hygenisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukar dagslinser som heiter SofLens, og er svært nøgd med dei. Aldri hatt noko problem av noko slag, og har brukt dei i ..ehhh... 4 år.

Vil absolut anbefale dagslinser. Det er ikkje SÅ stor skilnad i pris, og både optikar og andre seier at det er sunnare for augo (som slepp å forhalde seg til skraper og riper, og dessutan tyngre og tjukkare linser). Dessutan er det nok langt behagelegare. Mamma har månadslinser (kan ikkje ha dagslinser pga. svært skeive hornhinner), og ho må ofte skifte til briller om kvelden, fordi linsene gjer vondt...

Men, når det gjeld merke og sånt, veit nok optikaren din kva som vil passe deg best.

Lukke til iallefall! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg vil også anbefale dagslinser. Det er absolutt best for øynene dine. Du får da ta på rene linser hver morgen. Når det gjelder merke kan jeg ikke anbefale deg det. Det er nemlig individuelt fra øye til øye hvilke som passer best. Det merke som passer mine øyner tenger ikke å passe dine øyner. Men du får sikkert prøve forskjellige når du går til optiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale dagslinser. Jeg begynte med dem i april etter å ha brukt linser i flere år. Utrolig deilig og behagelig å ha på, merker ikke at de er der. Samt at man slipper å gå og engste seg for å miste dem, for man har alltid nye tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Jeg bruker SoftLens daglinser. Har prøvd mye forskjellig, men synes de er de mest behagelige. Merker ikke at jeg har dem på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Focus dagslinser og er veldig fornøyd med dem. Greit å ta nye hver dag istedenfor å vaske og rense hver morgen og kveld. Koster ca. 1900kr i halvåret.

Brukte månedslinser en stund også, men pga. litt lange negler og slikt så gikk de så fort i stykker at det bare ble tull for meg. Kan tenke meg å prøve Night & Day.. neste gang kanskje.

Men dagslinser anbefales ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også døgnlinser (sitter på 24 timer i døgnet i 30 dager) og er veldig fornøyd med det. De er faktisk bedre for øynene fordi de puster bedre.

Er heller ikke sikker på om du kan begynne med det, men da ville jeg prøvd dagslinser. Litt dyrere, men mye greiere.

Uansett, optikeren vil vite hva som passer best til øynene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også døgnlinser (sitter på 24 timer i døgnet i 30 dager) og er veldig fornøyd med det. De er faktisk bedre for øynene fordi de puster bedre.

Er heller ikke sikker på om du kan begynne med det, men da ville jeg prøvd dagslinser. Litt dyrere, men mye greiere.

Uansett, optikeren vil vite hva som passer best til øynene dine.

Får jeg spørre hvor mye du betaler for Night & Day linsene i halvåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hvor mye du betaler for Night & Day linsene i halvåret?

Jeg går til Synsam og betaler omtrent det samme som jeg gjorde for dagslinsene - litt over 2000 i halvåret tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanessa

Fåes dagslinser eller Night & Day linser med farge da? Jeg bruker brune månedslinser og vil nødig gi slipp på fargen, for den synes jeg er veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som er best for meg - trenger absolutt ikke være best for deg. Jeg ville ha fulgt det optikeren min anbefaler. Selv har jeg brukt Biomedics- og Dailies-linser og er kjempefornøyd med begge deler. Dailies er noe rimeligere enn Biomedics, men er iflg optikeren den beste dagslinsen for meg. Soflens har jeg også prøvd og den sitter ikke godt på meg i det hele tatt. Jeg er godt fornøyd med dagslinser - etter som jeg ikke ser så dårlig uten briller/ linser har jeg ikke behov for døgnlinser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...