Gå til innhold

Frogner 3. mai 2002


Enkefru Hilb@ Halvorsen

Anbefalte innlegg

Ja, skal vi nu se...

Her har vi min nydelige kjole som jeg kjøpte i London i 1948. Den kostet jo en formue den gang og ble sydd av den kjente hoffskredderen Sir Anthony Edward Heaton.

Det var nu ikke vanlig at han tok i mot mennesker fra lille Norge.

Da var det godt å kjenne dannede mennesker av ærefull engelsk adelsslekt.

Min kusine Maria Magda Lena Dressler von Hüppendorf giftet seg heldigvis med Lord Richard Charles of Lancaster i 1929 og siden den gang har vi i min slekt havet mulighet til å gjøre våre forretninger i de fasjonable forretningene.

Jeg tror jeg skal bruke den på nasjonaldagen. Da skal jeg ut på slottsplassen og hilse vår ærede Kongefamilie.

Ja, skjønt det til stadighet kommer elementer ind i familien der ikke kan kaldes meget adelig.

Jeg skal besøke min venninde Enkefru Siving. Due Jebsen som nu befinder seg på Rikshospitalet.

Heldigvis var det plass til flere av disse enfoldige og enkle arbeiderne på gangene og toalettene slik at min venninde kunde få tre værelser til disposisjon. Det skulde jo bare mangle om en kvinde av Bibbis status måtte klare seg med et rom!

Man klarer ikke lenger ta vare på de menneskene som kommer fra det gode borgerskapet, og nu etter at almuen får lov til å stemme og allting så går alt nedom og hjem.

Nei, nu må jeg se om jeg finder noget mer å ha på meg.

Skal vi se, her under hekletøyet mitt....

Nei se der er fotografiet av min kjære mand, Cornelis, sammen med Per Aabel og jens Book Jensen i 1954 på Theatercaféen.

Jeg tro jeg setter det her over TV´en....

_________________

Enkefru Hilb@ Halvorsen

Enke etter

Overrettsadvokatsakførersenioringeniør Cornelis Edward Halvorsen d.y.1212[ Dette Innlegg er endret av: Enkefru Hilb@ Halvorsen den 2002-05-03 22:48 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Juhuu,Hilb@, Hallo!!!!!!!!!

Jamen taler ikke rygtene sandt, hoerte nemlig naar jeg var nede paa rivieraen I Maanaco at en viss enkefru Hilb@ Halvorsen var aa treffe her paa dette forumet.

Det kan da ikke stemme tenkte jeg for meg selv og antog at jeg var dog blivet rett sloev paa mine eldre dager, men nuh ser jeg ju gjennom mine praagressive glass at det stemmer!

Hvem jeg er? Neimen, Hilb@ har de glemt meg? Det er mig, Fioline Agathe Munther Kopfelstrase. Vi moettes I middags selskapet hos Due Jebsen? Vi skule moetes en dag og gaa en nydelig tur I Frogner parken og stikke ned pa Teater kafeen og ta ett glass port vin?

Erindrer de meg nu? Det ville vaert en sann fornoeyelse aa bli innlemmet I deres fasjonable selskab igjen, jeg har endnu friskt I minne vaar samtale om hvorledes samfundet er I ferd med aa gaa dukken, ingen moral igjen! Bare loese fugler overalt. Nei, nuh er det paa tide at dene byen igjen blir moralens hoeyborg!

___________________________________________

Dannet haandtrykk og luft kyss paa kindet fra Fioline A. M. Kopfelstrase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da forbasket!

Her ruller den ene limousinen forbi etter den andre, det dufter hårlakk og løstenner overalt, men pokker ikke en eneste pirattaxi å oppdrive!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Fioline!

Det var da en meget hyggelig og overraskende hilsen at få!

Jig husker selvfølgelig våre små sammenkomster hos Siving. Due-Jebsen og hans frue. Vi hadde det så koselig og moralsk vennskapelig der i deres flotte leilighet på Frogner. Jig husker også den gang vi var med til ders villa ute på Hovedøen!

Det var nu i en langt mer moralsk og anstendig tid!

Jig synes virkelig at vi skulde treffes og gå tur i Frognerparken!

En søndag hadde vært fint, men jig tror ikke den førstkommende er riktig, for da er det dette forferdelige Djevelens arrangement, Holmenkollstafetten.

Dette forferdelige umoralens løp bringer bare halvnøgne og fulle mennesker ut i vår vakre, men akk så forfallende by!

Nei, vi trenger nu med en gang en moralsk opprydning, og jig hadde håpet at vår statsminister Kjell Magne Bondevik og hans moralske venner skulde klare å rydde opp i umoralen. Imidlertid har jig hørt at denne mannen går på fotballkamper, så der er nok ikke meget at hente der heller!

Jig synes vi kunde møtes nede på Theatercaféen på onsdag til uken og diskutere umoralen og andet viktig over et lite glass portvin.

Kan du sende et brev om det passer, kjære Fioline?

En moralsk hilsen og klem fra din venninde

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nu har jig aldri sett!

Der står denne umoralske skjøgen Væren her på gamle fine Frogner!

Nu står det altså så dårlig til med henne at hun haver vært nødt til at trekke på gaten for å få til livets opphold!

Jig blir forferdet over at vi skal bli utsatt for noe slikt umoralsk her oppe på Frogner!

Tenk at denne gravide kvinden trekker på gaten, og forstår hun ikke hva slags sykdommer hun kan påføre både sig selv, og verst av alt de anstendige menneskene hun lurer for penger?

Forresten en slik umoral finnes nok ikke her. Hun burde trekke vekk herfra, før hun ødelegger hele bydelen med sitt nærvær!

Jig får gå ned til hende og gi hende penger til bussen vekk herfra!

*Rusler ned trappen og ned på gaten til Væren*

Heldigvis, der forsvant hun inn i en gammel utslitt bil!

Da sparede jig mine kroner, men tenk hva dette stakkars barnet blir utsatt for av denne forferdelige kvinden!

Jig skal ta det opp med mine venninder, sådan kan vi sammen kjempe med moralen i vår hånd for å redde det lille barnet fra denne skjøgen og hnnes kommunist Kris!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fioline Agathe Munther Ko

Kjaere Hilb@!

Jeg maa si jeg ble meget lettet over at du husker meg! Begynte aa foele meg helt matt ved tanken paa aa renske opp i denne moralske forfalne by paa egen haand. Jeg maatte til og med faa spesial bestilt fra London ett kilo til med luktesaltet mitt slik at jeg ikke skulle daane av anstrengelsene.

Regner med at jeg vil faa god bruk for dette vidundermiddelet som jeg ogsaa har hoert Dronning Maud var saerdeles glad i paa hennes tid, under dette som bare kan sies aa vaere “Djevelens arrangement”, Holmenkoll stafetten.

Tenker med gru tilbake paa en episode som fant sted I det herrens aar 1998 naar jeg gikk en fredfull tur ned Bygdoey Alle og kom I moete med en mann(jeg tror det var en mann, mennesket hadde dog skjegg) og denne kreaturen hadde paa seg *sniff paa luktesaltet * noe som best kan beskrives som en badedrakt!

Man kunne se konturene av hele mannens ‘roer system’ og jeg skjelver ved tanken paa at flere ikledd liknende habitt skal I det hele tatt vaere I naerheten av vaar aerverdige Holmenkoll!

Jo foer vi kan sette vaares hoder sammen, jo bedre er det og onsdag er en ypperlig dag! Skal vi si klokken 15.00 paa Theatercafeen? Saa kan vi ogsaa snakke om hva som boer gjoeres med dette gravide kvinnemennesket som til stadighet staar I vifter med stjerten til forbi passerende biler, er det Vaeren hun heter?

Ser frem til vaares moete!

Dannet haand trykk og luft kyss paa kindet fra din venninnde Fioline Agathe Munther Kopfelstrase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kjempelettet over endelig å ha kommet meg bort fra dette tvilsomme strøket*

Deilig at det var en pirattaxi å oppdrive her tross alt! Vanlig taxi er jo så dyrt, jeg sponser ikke drosjenæringen med menighetens sårt tiltrengte midler, ser du, sjåfør!

Jeg måtte bare en tur nedom byen for å se på et nytt agurkstativ til å sette på bassengkanten vår, og på en eller annen måte må jeg ha rotet meg noe fryktelig bort!

Du kan bare stoppe der borte ved den forgylte porten der, takk!

Tusen takk for turen! Se, her har du 50 kroner!

Hva!!! To hundre kroner???

Det var da sannelig i meste laget...

Kan dü ta en fire-fem agurker som mellomlegg, og så sier vi 140?

Ikke det nei...

Hei, legg fra deg den kjettingen der, det er greit, se her har du 200!

*løper vettskremt ut av bilen*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioline Agathe Munther Ko

Tsk, tsk...Nu gaar det her aldeles for vidt!

Fasjonable, flotte Frogner? Ett tvilsoemt stroek?

Agurk stativ??????

Hilb@? Hilb@?Hilb@@@@@@@?????

Ser de hva dette Vaeren mennesket nu har stelt istand?

Mitt sarte hjerte taaler ikke dette!

*sniff, sniff, sniff* Jeg daaner!

Forulempet og oppskaket hilsen fra dannede(det var dannede, Vaeren!) Fioline Agathe Munther Kopfelstrase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fioline.

Nu blev jig utrolig glad, kjære venninde.

Det var så meget godt at vi igjen kunde oppta kontakten. Det var samtidig godt at se at du hadde de samme moralske og borgerlige holdninger til livet og almuens forferdelige forfall.

Jig tror at vi må følge denne løsaktige og moralsk hensunkne skjøgen Væren nøie!

Det eneste denne kvinden kan håpe på er at hun blir tatt i mot av Vår Herre på den ytterste dag. Vi må jo være så overbærende og storsinnede at vi kan dele himmelen med denne arme synderen!

Dog tror jig at vi sammen med Bibbi må sørge for at barnet deres får et hjem der det kan vokse opp i trygge og gode forhold.

Jig gleder meg at drikke portvin med dig på Theatercaféen neste onsdag klokken 15.00!

Beste hilsner fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren min!

Nå må du snart fostå at din iver etter å bruke alle økonomiske midler på menigheten går på helsa di løs!

Neste gang du drar ut på egenhånd, lover du meg at du har med deg penger til taxi!

Husk jeg er glad i deg!

Klem fra din bøssebærer!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, vennen min! Skal love deg det.

Jeg føler de gamle damene pønsker på ett eller annet, men vet ikke hva!

Glad i deg også, tapre bøssebæreren min!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...