Gå til innhold

Sjalusi...


-Amor Fati-

Anbefalte innlegg

Fått ny kjæreste, vært smn i tre mnd, alt fryd og gammen, helt til han viser seg å bli til et grønnt troll i fylla....

Han har klikket fullstendig to ganger og skikkelig skjellt meg ut, (helt uten grunn synes jeg). Ene gangen ga jeg en kompis av han klem, og andre gangen ga jeg en kompis av meg klem, helt uskyldige feste-i-lag-klemmer.

Har gidd han advarsel, en gang til og det er slutt mlm oss. Han angrer alltid etterpå og ber om unskyldning,og lover på tro og ære å aldri gjøre det igjen... Er jeg naiv som tror på han?

What to do...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fare for å høres kategorisk ut så har to to valg...

Enten sleper du ham til terapi så han får hjelp med uhumskheten og forlanger at han holder seg på vannvogna (ettersom sjalusien viser seg i fylla) - eller så dumper du ham.

Sjalusi er ødeleggende for dere begge - ikke utsett deg for det... og det blir sjelden bedre :-?

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Amor Fati

Dump denne fyren for godt.

Jeg er liveredd for at han kan finne på å gå løs på deg neste gang.

Da vet ikke jeg hva jeg gjør......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Han burde få hjelp for sinnet sitt det er nå helt sikkert. Men du kan jo la hver å klemme på folk når du vet at han blir som han blir.

Om han bare er slik i fylla, da synes jeg det blir vel drastisk å gå i fr ahan uten at han får en mulighet til å forbedre seg. Men igjen du må gjøre ditt for at han ikke behøver bli så agresiv mot deg. Liker han ikke at du klemmer andre, ha respekt nok for han til å ikke gjøre det.

Det er lettere å gjøre noe med sine egne handlinger, enn å få andre til å forandre seg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snakk om sjalusi her inne for tida!

For det første; sjalusi er ingen kronisk sykdom som ikke kan helbredes. Selv er jeg lykkelig gifteklar med et "grønt troll" (3,5 år langt forhold) som nesten er kvitt sjalusien. :D

Selvfølgelig må du vurdere hvor mye energi du vil bruke på dere to, forholdet er ungt, men bryr du deg om han så gir du ikke opp.

Han innrømmer ihvertfall at han er irrasjonell og sjalu, og da er han også klar for å jobbe med seg sjøl. Trollet kommer også bare frem når han får alkohol i blodet, selvfølgelig et uttrykk for ekte følelser, men lettere å kontrollere.

Noen tips:

* bruk tida på å bli bedre kjent, og finn evt. ut hvor skoen trykker hos han. Har han opplevd utroskap før? Sender du ut signaler som oppfattes negativt hos han fordi han ikke kjenner deg godt nok? Spør og grav, og snakk om alt som kan gjøre at han er usikker på seg selv og på deg.

* Bli enige om at han skal moderere alkoholforbruket i situasjoner der det ligger til rette for sjalusiutbrudd. Jeg kan merke når min kjære har fått så mye at han ikke er helt "seg selv", og setter jeg en stopper FØR det går for langt. Det har også litt å gjøre med om han har en god eller en dårlig dag.

* Vær veldig flink til å uttrykke hvor fantastisk du syns han er. Gi han ekstra oppmerksomhet i sammenhenger der det inntaes alkohol, og særlig i forkant. Da føler han seg trygg på at det er HAN du vil ha, selv om det myldrer av kjekke mannfolk rundt dere.

* Bruk hodet, du skal ikke unngå alt du tror kan trigge sjalusien hans, men ta litt hensyn.

* Ser du ingen bedring i oppførselen hans; foreslå samtaleterapi.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...