Gå til innhold

Gifte seg på et isflak


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell

Jeg stemmer for photoshop. ;)

Hvorfor fryse seg halvt ihjel på et isflak sammen med seler som kan grise til kjolen og i værste fall ende opp med en knekt hel pga ustabilt underlag? Man kan tross alt ikke ende opp med noe så fælt på bryllupsdagen sin! :fnise:

For ikke å snakke om å ødelegge neilelakken! Fryktelig fort gjort på de derre isflakene, egentlig. Ugjevnt unnerlag å allting. Lett å snuble. Særlig med brudekjole på. Tenk deg to kriser av verdensformat på en gang, da. Både knekt hæl og ødelakte neiler. Det er ikke bra, assa!

:dåne:

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe særlig kontroller oppi der, da? Tviler jeg på. Ihvertfall ikke midt i fellesferien. :goodbye:

De kontrollerer ikke ved nordpolen, men du må nødvendigvis gjennom enten Barentshavet eller Grønlandshavet for å komme dit fra Norge, og det området er det som får definitivt mest oppmerksomhet fra kystvakten og Orion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for photoshop. ;)

Hvorfor fryse seg halvt ihjel på et isflak sammen med seler som kan grise til kjolen og i værste fall ende opp med en knekt hel pga ustabilt underlag? Man kan tross alt ikke ende opp med noe så fælt på bryllupsdagen sin! :fnise:

Jeg trodde det stod knekt SEL og lurte veldig på hvordan det skulle gå til... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Du kan jo ta med deg pingvinger hjemmefra da. Jeg er sikker på at Akvariet låner ut til ett slikt verdig oppdrag. Pluss at pingvinene for en fin opplevelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig at pingvinane ser på det som ferie? Og vi likar vel alle å reise, ikkje sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og hva med å ha noen pingviner der også? Disse vil jo passe inn i et brudefølge da de allerede har smoking på seg :jepp:

Hahah, jeg dauer. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pingvinbryllup var det første ønsket mitt, men det er så langt til sydpolen. Og så er det over (eller under, blir det vel) 60 kuldegrader der! På nordpolen er det "bare" 0 (kilde : Aftenposten)! Så vi satser på sommerbryllup 2011.

Enkelte rare råd her, synes jeg. Farge selene røde, liksom? Og vi bare "Se, det er det et fint isflak med seler!", og skipperen (eller kapteinen eller styrmannen eller hva det heter) bare "Ja da styrer jeg dit.", og brudgommen bare hopper over på isflaket med malingen og bare "Vent litt, jeg må bare male selene" og jeg bare "Fort deg litt, jeg fryser" og selene liksom bare "Plopp!" ned i vannet. Og så ut igjen for å finne et nytt isflak og så har vi det gående. Det synes jeg høres stressende ut. Og unødvendig. Vi har bare fem ukers ferie som andre folk, og har ikke tenkt å bruke alle på båten. Vi skal på bryllupsreise også. :bryllup:

He he he. ohh.

Jeg bor på Svalbard, og sommerbryllup her er absolutt mulig, vi har det i 2011. Hvite seler finns desverre kun på våren, i april, kvitunger. Å kjøre båt i arktis krever isklasse-sertifikater av båten, dette må du forhøre deg med sysselmannen om. Seler som sådan er ganske skvetne og ligger ikke i ro på isen, hvalross derimot kan gjøre det. Oppe på moffen som allerede var foreslått, vær forberedt på lite is, det er en sandbanke. Om nordpolen er målet er det lettest tilgjengelig med fly i april fra Longyearbyen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Salvesen

Orker ikke "dans på lokalet"-bryllup, altså... :P

Hva behager? Dere skal gifte dere, og så blir det ingen storfest på lokalet? For tjukke og for smale? Med fin servering og et strøkent personale? Stå der med en vaffel? Vanilje og pistasje? Ligne en gudinne og få oss i ekstase? Ingenting av det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen polfarer men ser likevel en utfordring eller to her 😄

Kult konsept, liker når folk ikke er helt A4 ☺️

Men bare det å komme seg på et isflak er utfordrende så vidt jeg har forstått.

Jeg var på Svalbard for tre år siden og var med på sånn sightseeng-båt. Var ikke sånn veldig mye is der da, men noen lurte på om vi kunne gå på et sånnt isberg, det kunne vi ikke fordi det det er så mye sikkerhetsgreier rundt det. De har visst lett for å tippe rundt + at de ikke kommer inntil med båt slik ar det er greit å komme i land. Det er også mye høyere fra vannflaten til "kanten" enn det ser ut til på lang avstand.

Men om dere får det til håper jeg du legger ut bilde her, hadde vært kjempemorsomt å se 😄

Finnes jo andre plasser med kule "kulisser" da.. Island, Shetland, under vann (dykking) med seler eller et eller annet svømmende rundt.. Hehe

Anonymous poster hash: 8346e...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Seriøst?

Var i bryllup for to år siden hvor paret svidde av +500.000 på bryllupsdagen, blir litt unødvendig og for overdådig spør du meg. Min generasjon fatter ikke slik, tipper derfor at dere også er et ungt par under 30.

Du er klar over statistikken ikke sant, at voldsomt mange ekteskap ender i grus, så er ett slik sirkus verdt det? Det er mulig å gifte seg uten å ta helt av og leie inn ett sirkus m.m.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, made4u skrev:

Seriøst?

Var i bryllup for to år siden hvor paret svidde av +500.000 på bryllupsdagen, blir litt unødvendig og for overdådig spør du meg. Min generasjon fatter ikke slik, tipper derfor at dere også er et ungt par under 30.

Du er klar over statistikken ikke sant, at voldsomt mange ekteskap ender i grus, så er ett slik sirkus verdt det? Det er mulig å gifte seg uten å ta helt av og leie inn ett sirkus m.m.

 

Du er klar over at tråden er 6 år gammel......

Anonymkode: c6c18...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at tråden er 6 år gammel......

Anonymkode: c6c18...0b7

Nope, sjekker aldri slik, men ble det nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 17.34, AnonymBruker skrev:

En Pet-klassiker til glede for nye lesere! :hoppe:

Anonymkode: f9f93...80d

JAAA! Vil ha mer!

Anonymkode: 30c44...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JAAA! Vil ha mer!

Anonymkode: 30c44...ecd

 

Anonymkode: a8180...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...