Gå til innhold

Skal muligens flytte til Oslo, hjelp!


Snop

Anbefalte innlegg

studenthybler går uansett ikke pga katten :)

har muligens 2 venninner som skal flytte til oslo samtidig, er det sånn passe enkelt for 3 venninner å finne leilighet eller prioriterer utleiere barnefamilier til store leiligheter tror dere?

Hvis dere er 3 som skal leie sammen blir det plutselig mye enklere for deg, særlig prismessig. Mange leier ut til studenter, noen bryr seg ikke om det er katt med mindre allergi.

Jeg anbefaler å sette inn annonse på finn.no, det er utrolig hvor mye henvendelser man får, til mye bedre priser enn hvis man svarer på annonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

studenthybler går uansett ikke pga katten :)

har muligens 2 venninner som skal flytte til oslo samtidig, er det sånn passe enkelt for 3 venninner å finne leilighet eller prioriterer utleiere barnefamilier til store leiligheter tror dere?

Oops, glemte katten!

Tror nok det skal gå greit å finne leilighet med tre venninner. Som tidligere nevnt i tråden er Nordstrand/Ekebergområdet villastrøk, hvor det nok er mange sokkelleiligheter/praktikantboliger/annekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 venninnene kunne jeg visst ikke bo med. De var for skeptiske til å bo med en syk person. Forståelig nok, men... trist.

Da er jeg tilbake til plan A, finne noe alene :)

Håper jeg finner noe til 6500kr inkl strøm, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på toppen av Ekeberg, og det er, som mange sier, massevis av eneboliger med sokkelleilighet. Et annet alternativ er å se i Oslo sør, f.eks. Skullerud, Bøler, Østensjø; der er det blokkebyer med ganske rimelige priser, og reiseveien til skolen vil innebære buss+trikk (dersom du f.eks satser på å bo langs 79-bussen kan du bytte til trikk ved Sæter). Kan hende du kan finne deg en ett-roms i disse områdene.

Å overleve på 3000 utenom husleie er ok i Oslo, og dersom du bosetter deg på Ekeberg/Bekkelaget/i Gamlebyen, trenger du neppe sporveiskort heller, med mindre du ikke er frisk nok til å gå/sykle. Men Gamlebyen blir vel snart dyrt, pga utbyggingen i Bjørvika, så da må du kjappe deg og finne noe snart!

Jeg har vokst opp på Bekkelaget, og det er en fin bydel. Svært stille og rolig, pene eneboliger/villaer og fint for katten. Bor du her, får du ikke mye liv og røre, men det er da også bare 10 min til sentrum med trikk og buss. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tineline, Bekkelaget/Ekeberg høres ut som en vinner da :) Jeg får bare krysse fingre, tær, bein og armer for at jeg finner noe der til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Den 6. februar 2010 at 15.30, Snop skrev:

tineline, Bekkelaget/Ekeberg høres ut som en vinner da :) Jeg får bare krysse fingre, tær, bein og armer for at jeg finner noe der til sommeren!

Ser at dette er fra 2010.. Men må bare spørre: ordnet det seg for deg?:) 

jeg er nemlig i helt samme situasjon nå.. Veldig bekymret med tanke på katten som betyr alt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3. februar 2016 at 20.52, Suppetuppe skrev:

Ser at dette er fra 2010.. Men må bare spørre: ordnet det seg for deg?:) 

jeg er nemlig i helt samme situasjon nå.. Veldig bekymret med tanke på katten som betyr alt for meg.

Ja, ordnet seg kjempefint! La ut annonse på Finn.no og fikk så mange telefoner at jeg måtte ta den bort ;) den ene leiligheten jeg hadde på et tidspunkt fikk jeg faktisk på grunn av katten - huseieren ville at barna skulle ha en katt å kose med i hagen, haha...

Så lenge du ikke bor i bykjernen, er det lett å slippe ut katten. Se spesielt på Nordstrand, Bekkelaget, Ekeberg, gjerne også Tåsen og Grefsen. Holtet er nært sentrum, og har både 18 og 19-trikken. Mange villaområder på vestkanten også, som egner seg for pus. Bygdøy er kjempefint. Alle disse har gode kollektivforbindelser, noen bedre enn andre, men direkte til sentrum uansett 😊 

Legg ut annonse, du. Det er verdt det, og det ordner seg :) skriv noen ord om hvor snill pus du har, og at du har gode referanser (enten fra tidligere leieforhold eller sjef). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. februar 2016 at 0.38, Snop skrev:

Ja, ordnet seg kjempefint! La ut annonse på Finn.no og fikk så mange telefoner at jeg måtte ta den bort ;) den ene leiligheten jeg hadde på et tidspunkt fikk jeg faktisk på grunn av katten - huseieren ville at barna skulle ha en katt å kose med i hagen, haha...

Så lenge du ikke bor i bykjernen, er det lett å slippe ut katten. Se spesielt på Nordstrand, Bekkelaget, Ekeberg, gjerne også Tåsen og Grefsen. Holtet er nært sentrum, og har både 18 og 19-trikken. Mange villaområder på vestkanten også, som egner seg for pus. Bygdøy er kjempefint. Alle disse har gode kollektivforbindelser, noen bedre enn andre, men direkte til sentrum uansett 😊 

Legg ut annonse, du. Det er verdt det, og det ordner seg :) skriv noen ord om hvor snill pus du har, og at du har gode referanser (enten fra tidligere leieforhold eller sjef). 

Å herlighet så fantastisk! Tusentakk for svar!:) har brukt mye tid og tårer på å bekymre meg over pus, men dette letter jo 10kg fra skuldrene mine<3

Han er en ragdoll som er mest inne, men vil at han skal få mulighet til å lufte seg å få gå ute også. Han går jo ute å utforsker litt rundt huset her jeg bor nå, og føler at jeg ikke kan ta fra han den gleden:-) 

veldig godt at det ordnet seg for deg! Da gjør det kanskje det for meg også:-D igjen, Tusentakk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...