Gå til innhold

samliv


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor ofte er sjelden ?

Mannen min synes vi har aldt for lite sex.Vi har to barn under tre år og en travel hverdag. Jeg har liten lyst og overskudd til sex.Vi har sex ca en gang i uka av og til oftere. Er dette virkelig så lite som mannen min vil ha det til? Jeg har begynt å føle et slags sexpress i mitt eget hjem.Vi prater sammen om dette, men jeg er i grunnen fornøyd slik som det er.Det er mannen min som synes vi har dårlig sexliv -og dermed samliv? Prøver å møtes på halvveien, men hvor lang skal jeg strekke meg. Jeg trodde vi hadde det bra sammen helt til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei Anomym icon_smile.gif

Jeg skal prøve å gi deg et svar selvom jeg ikke er noen samlivsekspert.To barn under 3 år og en blir sliten av det.Der er klart at du ikke har lyst på sex når en er sliten,og to fødler så tett på tar på kroppen.Har du snakket med gubben om det og at han kan avlaste deg litt med ungene.Jeg har ingen små barn og kan også være sliten av andre årsaker,han presser meg aldri til sex selv om han er meget varm blodig mann.Stort sett har vi sex hver kveld og har et godt liv sammen.Min mann er meget flink til å hjelpe meg i huset oh han veit at han får fordeler av det og han har en opplagt kone til enhver tid.icon_smile.gif)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i din situasjon er det kanskje ikke lite sex, men for meg ville det vært altfor lite. Vi har sex gjennomsnittlig (vil jeg tro, fører ikke statistikk!) 7 ganger i uka. Dvs. at noen dager har vi ikke sex, mens vi har sex flere ganger andre dager. Jeg føler meg ikke presset. Nå er min kjære stresset i en eksamenssituasjon, og da er det jeg som synes jeg får for lite. Men jeg vet at det bedrer seg når han er mindre stresset! Jeg synes folk må være litt tålmodige med hverandre.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns tålmodighet er et stikkord her...

Klart du ikke har så vanvittig lyst på sex akkurat nå, det skjønner jeg godt fordi jeg har vært der selv. Jeg har tre barn nokså tett så da de var små, tror jeg nok mannen min også syns sexlivet vårt var ganske labert. Sånn er det bare mens ungene er små og krever masse. Tror det er lurt av dere å prate mye om dette og å dele på ansvaret for ungen ikke minst! Få mannen din til å forstå at han er nødt til å ta sin del og la ham ta det! Vi damer skal liksom alltid ha overordnet oppsyn og ansvar( føler vi selv) Tro meg, det går fint å la ham overta innimellom. Så til slutt...mannen din kan trøste seg med at dersom dere kommer igjennom denne perioden med småbarn så vil forholdet bli styreket og sexlivet...vel, det bli garantert bedre etter hvert som ungene vokser til!!

Klem fra vimseguri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Utrolig lei av menn og sexmas... Utrolig lei av at menn betrakter sex som luft eller næring; at man må ha et minimum av det for å overleve... Jeg nyter sex enormt selv, og har en utrolig god kjæreste. Men alvorlig talt, i perioder i livet FINNES DET FAKTISK VIKTIGERE TING!

Hvorfor måles samlivet i hvor mange ganger sex man har i uka??? Det er da fullstendig uinteressant! Jeg får helt prestasjonsangst av å tenke på det! Og hvis typen min skulle være så ensporet at han lagde et problem av det i tillegg, tror jeg det ville stoppe helt opp for meg icon_smile.gif Ikke mye tenning på en fyr som krever for mye nei... Skikkelig turn off.

Jeg har en gutt på to år. Gjennom graviditeten var sexen nesten bedre enn noensinne, sikkert mye på grunn av den nærheten og kontaken vi fikk gjennom dt å skulle få et barn sammen: Etter fødselen var sex i grunnen totalt uinteressant som sådan, tanken på en penis inn der var ganske utenkelig, jeg trodde en stund jeg aldri skulle kjenne meg normal igjen. Ammingen var slitsom, og jeg syntes det var ekkelt å tenke på at han kanskje skulle på melk i munnen dersom vi hadde sex... Så lenge etter fødselen hadde vi rett og slett ikke sex. UTEN AT DET BLE NOE TEMA! Vi hadde faktisk andre ting å tenke på. Vi kunne jo gjøre tusen andre ting som har med nærhet å gjøre. Det må jo ikke på død og liv dreie seg om inntrengning og fullført samleie... ikke for jenter i alle fall, synes gutter har et mye mer sneversynt syn på hva sex kan være, den skal inn, og ut...

Og hvem sier at hans behov må stå i sentrum? Dine og barnas er vel vel så viktige? JA; sex er viktig i et forhold, selvsagt!! Men alvorlig talt, det må være andre måter å "måle" samlivskvalitet på, og ikke minst må man se det i sammenheng med livssituasjonen. Og som kjæresten min sier - "Dersom jeg fikk følelsen av at jeg "fikk viljen min" med deg, er det ingen glede for meg heller, vi må ville det begge to". Dersom mannen din gnåler om dette fordi han kanskje føler seg avvist, kan du kansje heller forklare ham at mangelen på lyst faktisk ikke kommer av ham, men av andre ting. Det bør være en enkel sak å forstå for et vanlig, tenkende menneske med et minimum av innsikt...

Kort og godt, menn bør, om ikke de gjør det tidligere i livet, så ia lle fall når partneren deres har født barn, prøve å vise mer forståelse, og tenke litt med det store hodet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Indianlady: Hjelper din mann deg i huset?

..øhh.. Drar du hjem til han etterpå og hjelper han da eller..?

Skjønner det er mange slitne trippel arbeidene kvinner der ute hvis dette fremdeles er den gjeldne innstillingen...

Hilsen MANN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Indianlady: Hjelper din mann deg i huset?

..øhh.. Drar du hjem til han etterpå og hjelper han da eller..?

Skjønner det er mange slitne trippel arbeidene kvinner der ute hvis dette fremdeles er den gjeldne innstillingen...

Hilsen MANN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis din mann fortsetter med "sexpresset" - da MÅ du si fra til han. Jeg ba min ex om å gå å onanere, og at jeg måtte få lov å si fra når jeg FAKTISK hadde lyst, fordi jeg ikke orket "maset" lenger. Det endte med at vi fikk et mye bedre sexliv etterpå.

Jeg har heller ikke noe særlig lyst på sex hver dag. Jeg er sliten - orker rett og slett ikke og lysten er fullstendig borte. Men når jeg har lyst på sex - da er det fantastisk deilig. Men det går i perioder. en uke - til og med to uker - uten sex og så kan det være tre-fire dager med mye sex og så pause igjen. Vi kvinner (og menn) er forskjellige - og det må også partnerne ta hensyn til.

Det har hendt at jeg har gitt etter og tatt en kjapp en - det har ikke gitt meg noe - men hjulpet mannen. Men spør mannen min - de gangene jeg har lyst - den sexen er verdt å vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Svar til anonym mann!

Ja han hjelper meg i huset,og ser ikke noe nagativt i det nemmlig.Han lager mat også og var det mer du ville vite i samme slengen.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Indianlady: Poenget var vel at dere hjelper HVERANDRE hvis dere bor i samme hus.

Sjelden å høre en mann si at min kone/samboer er så flink som hjelper meg i huset... icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-28 22:44, anonym wrote:

Indianlady: Poenget var vel at dere hjelper HVERANDRE hvis dere bor i samme hus.

Oki missforstått deg litt,ja vi hjelper hvrandre da ...icon_smile.gif

Sjelden å høre en mann si at min kone/samboer er så flink som hjelper meg i huset...  icon_biggrin.gif Det koster ikke noe å rose mannen eller kona for det en gjør,det har noe med takknemlighet og respekt å gjøre synes jeg da icon_smile.gif))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...