Gå til innhold

Huseier fra helvete!


Gjest Irritert

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert

Hei.

Fant ikke en passende kategori for dette, så da slenger jeg det under generell debatt og håper på det beste.

Jeg må bare få ut litt frustrasjon, og kanskje svar på om det er jeg som er vanskelig eller om han jeg leier hos mangler normal folkeskikk, eller rett og slett ikke er i stand til å ta hensyn til andre mennesker.

Her er noe av det han ofte holder på med;

Ser film og spiller musikk så høyt at det rister i veggene, gjerne til 2 om natten på ukedager. Tramper så det som står i hyllene mine klirrer. Setter bilen på tomgang (noen ganger så lenge som en halvtime) rett utenfor det åpne vinduet mitt. Måker snø kl. 8 om morgenen i helgene (igjen rett utenfor mitt åpne vindu). Kommer inn sent on kvelden, etter jeg har lagt meg, og tramper og slamrer med dørene. Snekrer og bråker gjerne hele dagen, flere dager i strekk; sist jeg hadde frihelg måtte jeg rømme huset. I tillegg ser det ut som han ikke jobber for tiden, for han er ALLTID hjemme. Jeg blir gal snart.

Er det bare meg, eller hadde flere reagert på dette? Jeg forstår bare ikke at noen kan ta så lite hensyn. Han vet at huset er "lytt", altså dårlig lydisolert. (I det jeg skriver dette tramper han frem og tilbake oppe, mens vaskemaskinen står og rister). Det er bare litt uforståelig for meg, siden han knapt nok hører at jeg i det hele tatt bor her. Spiller ikke høy musikk, vasker ikke klær når jeg vet han er hjemme (noe som er litt vanskelig, siden han ALDRI drar noen steder), og lager lite bråk generelt. Skulle tro han satte pris på en stille leieboer, og ville gjengjelde tjenesten, men neida.

Greit, det er hans hus, men jeg betaler da for pokker husleie.

*KLIKK* Argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Fant ikke en passende kategori for dette, så da slenger jeg det under generell debatt og håper på det beste.

Jeg må bare få ut litt frustrasjon, og kanskje svar på om det er jeg som er vanskelig eller om han jeg leier hos mangler normal folkeskikk, eller rett og slett ikke er i stand til å ta hensyn til andre mennesker.

Her er noe av det han ofte holder på med;

Ser film og spiller musikk så høyt at det rister i veggene, gjerne til 2 om natten på ukedager. Tramper så det som står i hyllene mine klirrer. Setter bilen på tomgang (noen ganger så lenge som en halvtime) rett utenfor det åpne vinduet mitt. Måker snø kl. 8 om morgenen i helgene (igjen rett utenfor mitt åpne vindu). Kommer inn sent on kvelden, etter jeg har lagt meg, og tramper og slamrer med dørene. Snekrer og bråker gjerne hele dagen, flere dager i strekk; sist jeg hadde frihelg måtte jeg rømme huset. I tillegg ser det ut som han ikke jobber for tiden, for han er ALLTID hjemme. Jeg blir gal snart.

Er det bare meg, eller hadde flere reagert på dette? Jeg forstår bare ikke at noen kan ta så lite hensyn. Han vet at huset er "lytt", altså dårlig lydisolert. (I det jeg skriver dette tramper han frem og tilbake oppe, mens vaskemaskinen står og rister). Det er bare litt uforståelig for meg, siden han knapt nok hører at jeg i det hele tatt bor her. Spiller ikke høy musikk, vasker ikke klær når jeg vet han er hjemme (noe som er litt vanskelig, siden han ALDRI drar noen steder), og lager lite bråk generelt. Skulle tro han satte pris på en stille leieboer, og ville gjengjelde tjenesten, men neida.

Greit, det er hans hus, men jeg betaler da for pokker husleie.

*KLIKK* Argh.

Hvorfor ikke begynne å snekre og bråke litt selv, slik at han kan se hvordan du har det, og innse sine feil? Det trengs ofte en oppvekker for slike mennesker å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på skikkelig dunk-dunk-dunk musikk, som om ikke det er nok så later du som du får et skikkelig muskelanfall og danser hardt bortover gulvet gjennom hele cd'en mens du synger av full hals og vræler det du er god for. Blir hvertfall stille nok da, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme. En gang så hadde vi naboer som snekret og dunket, pulte høyt på natta så vi ikke fikk sove. Når de pulte, så tok jeg løvangen (vaskekosten) og dunket alt jeg kunne i taket. Jeg gikk nesten amok :skratte: men de bare stønnet og hylte videre, idioter.

Hvorfor ikke begynne å snekre og bråke litt selv, slik at han kan se hvordan du har det, og innse sine feil? Det trengs ofte en oppvekker for slike mennesker å se det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på det. Dvs. jeg bør heller si at jeg har reagert på det. Jeg leide nemlig en gang hos en som bedrev light-varianten av det din husvert gjør. "Min" hadde også for vane å spille musikk høyt innimellom, men det var nå i det minste på normal dagtid (dessuten likte jeg musikken hans) så det valgte jeg å ikke si noe på. Tross alt - hans hus, det skjedde ikke så ofte og det var på folkelig tid av døgnet.

Derimot så var han en "nattevandrer". Dvs. han pleide ofte legge seg sent og da satte han gjerne på oppvaskmaskinen sent på kvelden/midt på natta (sånn i ett -to tida). En ting var nå at selve maskinen ikke var av de mest støysvake, men i tillegg så gikk avløpsrørene ned i veggen like ved hodegjerdet til senga mi. Vet ikke hvor mange ganger jeg våknet og omtrent trodde jeg måtte begynne å svømme da det gurglet og klukket i rørene i det maskinen tappet ut vann.

Til slutt ble jeg så lei at jeg tok det opp med ham og spurte pent om han ikke kunne gjøre unna mesteparten av oppvasken på litt mer rimelige tider av døgnet. Han var ikke klar over at lyden hørtes så godt ned til meg så det ordnet seg etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser film og spiller musikk så høyt at det rister i veggene, gjerne til 2 om natten på ukedager.

Det er ikke greit å ha så høyt støynivå midt på natten. Dette bør du kunne si ifra om.

Tramper så det som står i hyllene mine klirrer.

Tramping er kanskje litt værre å få gjort noe med. Hvis det er veldig lytt, og han har litt tungt ganglag er det gjerne ikke så lett å forhindre det. Hvis han hopper rundt med sko på er det selvsagt rom for forbedring, men enkelte steder er det rett og slett veldig dårlig isolert.

Setter bilen på tomgang (noen ganger så lenge som en halvtime) rett utenfor det åpne vinduet mitt.

Unødvendig å ha bil på tomgang, det er jeg enig i. Men du kan da vel lukke vinduet?

Måker snø kl. 8 om morgenen i helgene (igjen rett utenfor mitt åpne vindu).

Det må han få lov til. Vær glad for at han måker i det hele tatt. Det kommer vel deg også til gode?

Kommer inn sent on kvelden, etter jeg har lagt meg, og tramper og slamrer med dørene.

Han må få komme hjem når det passer han. Bråker han unødvendig mye bør man kunne be han om å dempe seg, men å få bevege seg og åpne/lukke dører må han få lov til, selv sent om kvelden.

Snekrer og bråker gjerne hele dagen, flere dager i strekk; sist jeg hadde frihelg måtte jeg rømme huset.

Det må han da få lov til, så sant det ikke er midt på natten han holder på. Aldri morsomt når nabo pusser opp, men så sant man ikke gjør det om natten får du bare leve med det

I tillegg ser det ut som han ikke jobber for tiden, for han er ALLTID hjemme. Jeg blir gal snart.

Han skal ikke få lov til å være hjemme, i sin egen bolig?

Er det bare meg, eller hadde flere reagert på dette? Jeg forstår bare ikke at noen kan ta så lite hensyn. Han vet at huset er "lytt", altså dårlig lydisolert. (I det jeg skriver dette tramper han frem og tilbake oppe, mens vaskemaskinen står og rister).

Kl er 14. Det må da være et tidspunkt hvor det er helt greit å vakse klær?

Det er bare litt uforståelig for meg, siden han knapt nok hører at jeg i det hele tatt bor her. Spiller ikke høy musikk, vasker ikke klær når jeg vet han er hjemme (noe som er litt vanskelig, siden han ALDRI drar noen steder), og lager lite bråk generelt.

Hvorfor vasker du ikke klær når han er hjemme? At du velger å være unødvendig hensynsfull er da ikke han sproblem.

At du er ekstra stille gjør nok ikke at han føler behov for å være det samme.

Skulle tro han satte pris på en stille leieboer, og ville gjengjelde tjenesten, men neida.

Greit, det er hans hus, men jeg betaler da for pokker husleie.

*KLIKK* Argh.

Kan du ikke ta en prat med han? Det er ikke sikkert at han vet hvor godt du hører han. Bråk om natten er selvsagt ikke greit, men å komme å klage på at han er for mye hjemme og at han vasker klær midt på dagen bør du holde for deg selv. Klager du på det vil du kun fremstå som urimelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Irritert

Problemet er bare at jeg er litt konfliktsky, ellers skulle jeg nok tatt det opp for lenge siden. Sa fra en gang han spilte musikk kjempehøyt mens han vasket. Jeg hadde hatt dagen fra helvete på jobb, med århundrets verste hodepine. Så frem til å ta det med ro da jeg kom hjem. Men den gang ei. Spurte han om han var klar over hvor lytt det var, men han så ut som han ikke forsto helt hva jeg mente, for så å gi beskjed om at han skulle ha fest den kvelden. Tror bare han driter i om det plager meg. Så da sa jeg bare at jeg ikke klarte være der i det bråket, og dro på besøk til foreldrene mine. Stakk innom litt senere på kvelden for å hente noe, og det var helt stille. Festen var avlyst, men han kunne ikke bruke ti sekunder på å sende meg en melding for å fortelle det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert

Dette er til gjesten med en rekke sitater;

Selvfølgelig skal han få være hjemme i sitt eget hus, jeg mente det da ikke sånn. ;) Dette er jo ikke noe jeg ville funnet på å sagt til ham, bare noe som irriterer meg litt fordi det aldri er stille når han er hjemme. Og jeg liker litt fred og ro etter en lang dag på jobb.

Og såklart lukker jeg vinduet om bilen står på tomgang, men jeg synes det er forferdelig unødvendig å ha bilen på mens han selv er inne i huset og leter etter noe, eller hva f det nå er han gjør når han tramper rundt omkring. ;) Og hva om han gjør det når jeg ikke er hjemme? Jeg har katter. Skal de puste inn den dritten, bare fordi han ikke gidder å slå av motoren? Vanskelig for de å lukke vinduene.

Og jo, det kommer meg til gode at han måker snø, men når han har holdt meg våken halve natten, blir jeg en smule irritert når han i tillegg vekker meg kl.8 neste morgen. Og jeg måker snø, jeg også, bare så det er sagt. :) Dessuten ser jeg ikke hensikten med å måke snø rett utenfor vinduet mitt. Det er under tak, og den halve centimetern som flyr dit, er ikke i veien for noe som helst, så å skrape metallskoffla bortover muren er bare unødvendig bråk.

Grunnen til at jeg ikke vasker klær når han er hjemme, er fordi han har gitt beskjed om at det bråker. Og det gjør det, det merket jeg godt da han var borte, og jeg var der oppe og matet katten hans. Hele gulvet rister. Så jeg prøver å gjøre det når jeg vet han er borte. Ligger ikke i min natur å bråke bare for å ta hevn. Jeg bare sitter og irriterer meg istedet, helt til jeg må skrive med en masse usakligheter på et forum. ;)

Jeg vet jeg burde snakke med han, men det er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Har samme problem med min roomie. Har soverom vegg i vegg i et EKSTREMT lytt hus(null isolasjon). Har tatt det opp med henne 100 ganger, men hun gjør fremdeles:

- føner håret klokken tolv om natta på rommet sitt

- ringer en venn og snakker i telefonen til klokka 01.00

- ringer en venn halv sju om morgenen og ler høyt

- har kjæresten på besøk 5 ganger i uka og snakker i mange timer på soverommet

- sier "men du har da øreplugger" når jeg bemerker det

- slamrer skapdører midt på natta

- setter på vaskemaskina midt på natta

- tramper som en elefant rundt i huset midt på natta

- baker etter klokka elleve om kvelden i ukedagene

- om jeg prøver å gjøre stua litt "min", finner jeg pyntegjenstandene foran døra mi senere.

- pirkete, alt skal være sterilt

Jeg har bestemt meg for å flytte på nyåret. Enkelte mennesker går det bare ikke an å snakke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, utrolig irriterende med naboer/huseiere som ikke kan ta litt hensyn.

Har bare ett eneste godt råd - og det er å prøve ut ørepropper. Det funker for meg :) Jeg sa også i fra til naboen min om trampingen hans :fnise: , men så klart han må jo få leve også.. Det ble allikevel litt bedre, men siden han også er en nattevåker/vandrer så har øreproppene blitt et must. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmanuelle: Jeg må bare spørre: Leier dere der begge to eller er det hun som eier leiligheten?

TS: Synes du skal begynne å se deg om etter et annet sted og bo...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle
Emmanuelle: Jeg må bare spørre: Leier dere der begge to eller er det hun som eier leiligheten?

TS: Synes du skal begynne å se deg om etter et annet sted og bo...:)

Foreldrene hennes eier, så hun bor gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff TS! Jeg føler med deg, det er nemlig fler som føler at de har "huseieren fra helvete". Det har heldigvis bedret seg her i det siste, men vi har hatt våre runder her ja. Han har holdt på å bygget og dunket og bråket siden vi flyttet inn (han sa riktignok ifra, men vi trodde ikke det lille prosjektet han hadde gående skulle vare i flere måneder) i tillegg kommer han å omtrent river ned døra og kjefter på oss bare vi rører oss. Vi tør nesten ikke ha besøk her lenger, da vi får kjeft og blir beskyldt for å ha fester når vi har 2 mennesker på besøk. Utrolig kjedelig situasjon å klare å rote seg opp i, og vi er mildt sagt både slitne og lei.. det at jeg har en psykisk sykdom og snart skal gjennom en svært tung behandling hjelper ikke spesielt mye på :trist:

Hadde jeg vært deg og hadde hatt muligheten til å sagt opp ville jeg heller gjort det og flyttet så fort som mulig. Hvis du ikke finner noe nytt bosted med det samme er det kanskje muligheter for å bo hjemme hos mor og far en periode mens du finner noe nytt?

Lykke tl hvertfall, og vit at vi er flere i samme båt :gjeiper:

PS: Det kan kanskje være en ide å kontakte leieboforeningen?

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene hennes eier, så hun bor gratis.

Da er det vel ikke så rart at hun føler at det er hennes leilighet, (selv om hun burde forstå at hun ikke kan gjøre akkurat som hun vil til alle døgnets tider når det er en annen som bor i leilighten) men må bare si at jeg synes det er toppen av frekkhet å sette dine ting tilbake utenfor soveromsdøren din. Jeg hadde ikke tatt fem flate øre for å nevne dette til foreldre i forbindelse med oppsigelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert

Jeg ser jeg ikke er alene, nei. Synes den var drøy den med hun som setter pyntetingene tilbake. :kjefte: Jesus Christ, for et menneske altså. Tror det er like greit du flytter.

Huff TS! Jeg føler med deg, det er nemlig fler som føler at de har "huseieren fra helvete". Det har heldigvis bedret seg her i det siste, men vi har hatt våre runder her ja. Han har holdt på å bygget og dunket og bråket siden vi flyttet inn (han sa riktignok ifra, men vi trodde ikke det lille prosjektet han hadde gående skulle vare i flere måneder) i tillegg kommer han å omtrent river ned døra og kjefter på oss bare vi rører oss. Vi tør nesten ikke ha besøk her lenger, da vi får kjeft og blir beskyldt for å ha fester når vi har 2 mennesker på besøk. Utrolig kjedelig situasjon å klare å rote seg opp i, og vi er mildt sagt både slitne og lei.. det at jeg har en psykisk sykdom og snart skal gjennom en svært tung behandling hjelper ikke spesielt mye på :trist:

Huff, du har det nok mye verre enn meg. Han jeg leier hos er jo tross alt en ok fyr, har aldri kjeftet for noe. Han er bare veldig dårlig til å ta hensyn. Og flytting er ikke en mulighet enda. Er kjempevanskelig å finne plass å bo med husdyr. Og jeg bor heller her i ti år til, enn å kvitte meg med de, så da blir det vanskelig. Men jeg skal ikke klage lenger, jeg. Om jeg sier fra til han, og det fremdeles ikke bedrer seg, så blir det en annen sak. Må bare tøffe meg opp litt først. ;)

Lykke til da, Envy. Høres ut som en skikkelig drittsekk han huseieren "din". Man skal jo ha lov å røre seg, og ha folk på besøk uten å få kjeft. Håper du finner en annen plass å bo, spesielt siden du har det litt vanskelig fra før. Ting blir nok ikke bedre av å måtte gå å liste seg rundt i sitt eget hjem, i frykt for å bli bitt hodet av.

(Forresten, hvorfor er bekreftelseskoden ALLTID "farge" eller "hei"? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...