Gå til innhold

Elsker han meg eller kaster jeg bort livet mitt?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg møtte kjæresten min mens jeg studerte i en annen by enn hjembyen. Han fikk tidlig vite at jeg gjerne ville dra hjem igjen til alle vennene mine etter endt studietid. Likevel begynte jeg å jobbe i studiebyen både fordi jeg fikk en god jobb - og fordi han ikke var ferdig å studere. Hele tiden har han vært nølende når vi har pratet om å flytte til min hjemby når han var ferdig med studiene. Nå nærmer tiden seg - han er snart ferdig utdannet - og idag sa han at han aldri vil flytte til min hjemby. Om han fikk jobb et annet sted enn der vi bor nå, så flytter han - og om jeg vil bli med, så er det bare fint, sa han. Men aldri om han blir med til min hjemby!

Hva skal jeg gjøre? Jeg har vært ærlig fra første stund, han har vært nølende - og har ikke sagt ifra helt sikkert før nå. Kommer han til å ombestemme seg? Neppe. Er det jeg som er sær fordi jeg absolutt vil hjem igjen? Kanskje, det...

En viktig ting i denne problemstillingen er at vi begge føler at det vi holder på med nå er midlertidig. Vi har få venner i denne byen - og begge føler at noe mangler, at dette bare er en midlertidig fase i livet vårt.

Jeg er veldig glad i ham og har ikke lyst til å miste ham, men jeg har heller ikke lyst til å ofre noe for ham så lenge han ikke ser ut til å være villig til å ofre noe som helst for meg.

Er det noen som har noen gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke så veldig oppløftende ut når han sier "vil du være med så er det bare fint". Tolkning er risky business, men kunne han ha sagt videre at "vil du ikke være med så flytter jeg alene, greit for meg" ? På den annen side må det være helt legitimt å ha motforestillinger mot å flytte til en bestemt by bare fordi kjæresten vil hjem igjen. Er du ute etter å teste om han er så avhengig av deg at han flytter etter deg hvor som helst, så reagerer han nok på det. Kan du forsøke å avklare om hans steile holdning er et forsvar mot å bli overkjørt av deg, eller om han har andre spesielle grunner? Jeg kjenner mange som har vært i samme situasjon, og dessverre har det vært en maktkamp som den ene har vunnet og det andre har tapt, men de har holdt sammen for det....

Jeg har bodd på flere steder såkalt midlertidig, og gjort den erfaringen at det ikke lønner seg å tenke midlertidig. Hva vet vi om hvor lenge vi skal leve eller hva som skjer senere? Jeg vil varmt anbefale den innstillingen at selv om du vet at noe er midlertidig, så lev som om det ikke var det. Det vil heve livskvaliteten, og gi deg mye mer. Prisen du må betale, er en sorg når du forlater det. Likevel vil du sitte igjen med mye positiv erfaring og gode minner.

Så en liten advarsel mot det å flytte hjem igjen. Mange blir svært skuffet når de oppdager at det ikke er som det var, gamle miljøer er oppløst, folk har flyttet andre steder og de som er igjen er opptatt med andre ting. Det er noe spesielt med de vennene du får i ungdomstida, så jeg forstår godt at du vil ta vare på dem, for all del. Men ting forandrer seg, og det er ikke sikkert at du vil oppleve det som positivt å komme tilbake. Men nå vet ikke jeg hvor knyttet du er til hjemstedet ditt.

Før jeg flyttet hjemmefra, kunne jeg ikke tenke meg å bo noe annet sted. Nå er det snudd på hodet. Jeg kan ikke tenke meg å flytte tilbake, selv om jeg har mye kontakt med både venner og familie i gamlelandet. Det har blitt slik fordi jeg våget å satse på et liv på de stedene jeg kom til, selv om det bare var midlertidig.

Ikke gi deg så lett, men prøv å tenke litt nytt også!

12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjæreste som ikke ville flytte hit for at jeg skulle ta min utdannelse..

Selv om han var ferdig med sin..

Hvorfor skal ikke gutter av og til ofre noe?

Men om dere begge er ferdige så må jo dere prøve å finne noe som er best mulig for begge.. Men jeg synes at han virker litt vel negativ. Kanskje dere kunne prøve å se om han ville trives der?

Følg hjerte ditt.. og finn ut om han er verd å dra med? Hvordan ville det bli å være uten ham.. men dra ikke med ham heller før du vet at han elsker deg.. For om han gjør det så,

forandrer det jo alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...