Gå til innhold

Brystforstørring med eget fettvev(plastikkirurgene)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flere brystkreftopererte har ihvertfall fått operasjoner hvor fettvev fra magen har blitt operert i brystet og det har verken sklidd ut eller blitt frastøtet kroppen på noe vis. -Men det er en mye mer omfattende prosedyre enn beskrevet her, da vevet fra magen faktisk også må opereres vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_vero_*
Det jeg finner merkelig er at denne klinikken skriver at inngrepet kun tar to timer, og at effekten er langvarig. http://plastikkirurgene.no/default.pl?showPage=244

Er det noe jeg ikke har fått med meg kanskje?

Håper virkelig at Gjest som skal ta dette inngrepet, har tilegnet seg rikelig med kunnskap om emnet på nettet, og stilt kirurgen de riktige spm.

Hei!

Jeg bare lurte på om det er noen som har tatt silikon hos plastikkirurgene?

Kan noen av dere fortelle litt om deres erfaring der i fra?

Og er det noen som kan fortelle litt generellt om det å ta silikon?

For eksempel; kapseldannelse, er det vanlig å få kapseldannelse?, åssen det er å ha silikon når man er gravid, har man lettere får å få kapseldannelse da?

Hvilken inplantate som er best?, er det best å ta over eller under muskelen for og unngå kapseldannelse? og åssen er det hvis man må ta ut inplantatene, blir puppene stygge da?

Håper noen kan hjelpe meg og svare på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare lurte på om det er noen som har tatt silikon hos plastikkirurgene?

Kan noen av dere fortelle litt om deres erfaring der i fra?

Og er det noen som kan fortelle litt generellt om det å ta silikon?

For eksempel; kapseldannelse, er det vanlig å få kapseldannelse?, åssen det er å ha silikon når man er gravid, har man lettere får å få kapseldannelse da?

Hvilken inplantate som er best?, er det best å ta over eller under muskelen for og unngå kapseldannelse? og åssen er det hvis man må ta ut inplantatene, blir puppene stygge da?

Håper noen kan hjelpe meg og svare på dette!

Her finner du nyttig informasjon: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=115105&hl= :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

  • 6 måneder senere...

Jeg har lest en del om dette på nettet i dag. Da engelske/ amerikanske sider, for det er ingen god info på norsk.

Etter alt jeg har lest har jeg funnet ut at det er svært få kirurger som ha lært riktig metode, dvs. hvordan utføre inngrepet riktig slik at fettet som blir injesert ikke dør. Man må injesere bittelitt om gangen, og max 150mg. Dette blir gjort via utallige stikk i brystet. Hele operajonen tar mellom 5-8 timer. Dette er inkludert fettsugingen, som man forøvrig må gjøre med spesielle instrumenter. Man kan ikke bruke vanlig fettsugingsinstrument for fettet man suger ut må ikke komme i kontakt med luft, for da dør det. Man må også ha tilstrekkelig med fett.

Holdbarheten var også diskutabel og det er vanskelig å få en normal form på brystene. Dvs. at kirurgen må være veldig godt trent på prosedyren og ha lang erfaring og utdanning. Mellom 20 og 95% av fettet blir absorbert opp av kroppen etter noen få måneder. Hvor mye avhenger av hvor mye erfaring kirurgen har på området.

Jeg kom over bare en forskningsundersøkelse om emnet. Her var det snakk om rekonstruksjon av bryster.

http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00663156

Og en artikkel som viser til en undersøkelse,

http://www.plasticsurgery.org/Media/Press_...gmentation.html

Med de amerikanske prisene, lurer jeg på hva noe sånt koster i Norge. Kanskje gjest som skal operere seg om ca. 1 mnd. kan svare oss på det?

I USA koster denne type inngrep alt fra 7 500 -12 000 dollar.

Silikon koster mellom 6-8 000 og saltvann mellom 5 - 6 500.

Jeg skal ikke utføre dette selv, men her finner dere ganske god info akkurat dette; http://www.fornebuklinikken.no/index.php?cat=149924 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Noen som har erfaring med denne typen brystforstørrelse? Ønsker bare litt større bryster, og vil ikke ha silikon. Hvor lenge varer dette? Og hvilke krav er det til fettlager på kroppen for å kunne utføre denne operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som har erfaring med denne typen brystforstørrelse? Ønsker bare litt større bryster, og vil ikke ha silikon. Hvor lenge varer dette? Og hvilke krav er det til fettlager på kroppen for å kunne utføre denne operasjonen?

Jeg ville aldri latt meg operere hos Plastikkirurgene. Jeg har en venninne som fikk brystene ødelagt etter å ha tatt operasjon der.Har også googlet han og finner flere som har hatt store problemer i etterkant. Han har antagelig brukt gamle proteser og ALT for store. Den ene "eksploderte" inne i brystet hennes. Hun ble lagt inn med store smerter natten etter inngrepet og var på sykehuset i mer eller mindre 4 uker. Store smerter, skyhøy CRP og høy feber. Har fremdeles STORE smerter og har vært nødt til å fjerne deler av de brystene hun hadde. Hun får heldigvis hjelp av Norsk Pasientforening. (ALLE kan få hjelp der om noe går galt) Og Tammy Fiabema har visst flere alvorlige klager mot seg. (noe han ikke innrømmer så klart.) Billigst er sjelden best og det er ingen som skal være nødt til å leve med smerter eller deformerte bryster. Og går det galt er han ikke villig til å ta ansvar. Visst du er så heldig å få tak i han er han ufin, frekk, sint og det eneste du får tilbud om er ny operasjon. Etter å ha sett hva min venninne har vært igjennom hadde han ikke fått lov til å sy et kutt i fingeren min en gang... Vær så snill og finn noen andre som VET hva de driver med og betal heller litt mer. Det vil garantert være verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonpupper er det styggeste jeg vet, dere kvinner vet ikke hvor unaturlig det føles å kose med to baller med syntetisk materiale. Gi meg en naturlig kvinne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonpupper er det styggeste jeg vet, dere kvinner vet ikke hvor unaturlig det føles å kose med to baller med syntetisk materiale. Gi meg en naturlig kvinne!!!!

Takk for denne nyttige informasjonen og proklamasjonen av ditt hat for silikonpupper i en tråd om brystforstørrelse med eget fettvev.

---

Jeg er litt nysgjerrig på denne metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har gjort dette under øynene for snart 2 år siden ble jevnt å fettet drar ingen steder fra meg uheldigvis da det ble satt inn alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor store pupper har dere som har/skal forstørre puppene?

Jeg er så tynn at jeg er helt flat, og tror ikke det er noen steder på kroppen min de kunne funnet fett til å forstørre puppene.

Om jeg bare var en B-cup hadde jeg vært fornøyd:(

Hilsen en 75AA som har prøvd flere typer p-piller, forskjellige kremer, konsekvent massering over laaange perioder, overspist og drukket protein shakes UTEN Å LEGGE PÅ SEG EN DRITT. Ser ut som en 12 år gammel gutt. Alle som tror de er "feite" og klager over formene sine... fy faen, sier jeg bare.

Kan ikke ta silikon heller fordi typen synes det er overfladisk.... samtidig som han mobber meg for hvor flat jeg er og alle eksene hans er over gjennomsnittet store (C-D cup)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest gjest

Skulle gjerne hørt hvordan det gikk med personen som skulle operere seg i august 2009. Ble det gjennomført tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for 1,5 år siden på Fornebuklinikken. Ble fortalt at de la inn litt mer enn man ville ha fordi kroppen kvittet seg med ca 30% av det man fikk sprøytet inn.

Resultatet rett etterpå var kjempe flott- de både så og kjentes helt naturlige ut...... Men etterhvert som månedene gikk så ble de mindre. Det endelige resultatet ble vel at kroppen kvittet seg med ca 60-70% tenker jeg. Så jeg synes det alt i alt ble mye penger men lite pupp!

Fikk sprøytet inn 500 ml fett og fikk D-cup men etterhvert så ble det til en B-cup ( hadde A-cup i utgangspunktet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Breast implantation er en slags plastisk kirurgi, og noen går gjennom denne prosedyren på grunn av noen problemer og noen for å gjøre det ser attraktivt.

____________________

Microdermabrasion

Endret av sammathew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 9.4.2012 den 23.45, Pokie skrev:

Jeg gjorde dette for 1,5 år siden på Fornebuklinikken. Ble fortalt at de la inn litt mer enn man ville ha fordi kroppen kvittet seg med ca 30% av det man fikk sprøytet inn.

 

Resultatet rett etterpå var kjempe flott- de både så og kjentes helt naturlige ut...... Men etterhvert som månedene gikk så ble de mindre. Det endelige resultatet ble vel at kroppen kvittet seg med ca 60-70% tenker jeg. Så jeg synes det alt i alt ble mye penger men lite pupp!

Fikk sprøytet inn 500 ml fett og fikk D-cup men etterhvert så ble det til en B-cup ( hadde A-cup i utgangspunktet)

Jeg lurer på om du ser noen effekt av dette i dag, eller er alt forsvunnet - isåfall hva sier klinikken til det. 

Er du selv fornøyd? Har du merket at fettet som skulle være i puppene har lagt seg på en annen plass?

Anonymkode: 8c8b0...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette.

Skal på ettårs-kontroll om en mnd. 

Er veldig fornøyd, puppene mine ser helt ekstremt bra ut om jeg får si det selv, og det har ikke akkurat manglet på komplimenter fra menn jeg har vært med heller. Hadde godt utgangspunkt, jeg var egentlig ikke noe opptatt av størrelse, men etter å ha hoppet litt opp og så ned igjen i vekt så føltes brystene litt tomme ut. Jeg ville få dem fylt ut, men egentlig ikke gå noe særlig opp i størrelse, og iallefall ikke sånn at folk merket det. Silikon var helt uaktuelt, det er nok mer for dem som vil gå veldig opp, og jeg hadde jo veldig fine naturlige bryster og ville ikke fucke opp formen. I tillegg hadde jeg begynt å få litt vel store lår og flanker til tross for at jeg var slank, så fettsugingsdelen var jo også et ønske.

Det var litt voldsomt i starten, de fyller jo på litt ekstra siden ikke alt fettet overlever, i tillegg hovner man jo veldig opp. Hadde noen mega-struttepupper og det var litt vanskelig å skjule at jeg hadde operert. Gjør det på vinteren iallefall når man kan ha store gensere, det er mitt tips. Du må jo gå rundt i kompresjonstøy der du har fettsugd også. Ingenting vondt i puppene utover noe ømhet, det er fettsugingen som tar på, du føler deg kjempestøl ganske lenge etterpå. Men jeg tok bare en langhelg fra jobb (opererte en torsdag, tilbake på jobb mandag) og hadde null problemer. Og så var det ikke mye fett jeg fjernet, men til gjengjeld fra flere steder på kroppen.

Når hevelsen var over så fikk jeg mer normale pupper, tok kanskje 4-5 mnd eller noe før de var der de er nå. Etter dette har de holdt seg i størrelse så langt jeg kan se. Ca et år siden operasjon nå. Der jeg har blitt fettsugd er det fremdeles litt numment et av stedene, og føler det er litt klumpete der. Har tatt litt eximia og lymfedrenasje, det hjelper godt, er bare for sløv til å gå ofte. De fleste arrene er fremdeles røde, men det er jo bare "myggstikk", så det er ikke noe som vises veldig godt likevel. De rundt brystet bleknet raskest og er uansett under puppen og armen, så ikke særlig merkbart. Er de på beina som sikkert tar årevis før de blekner, men der har jeg så mye sår og blåmerker uansett at det ikke er noe folk ser. Igjen, den brystforstørrelsen er peace of cake, det er fettsugingen som er den store operasjonen her.

Det koster mye penger for tilsynelatende lite, dette var fysisk flisespikkeri og ekstrem forfengelighet, det skal jeg være ærlig på. Jeg hadde fine pupper og bra kropp fra før, her betalte jeg nesten 60 000  for å flytte noen for andre umerkelige gram med fett fra 5-6 steder på kroppen og til puppene. I tillegg har jeg alltid vært selvsikker på kropp, så det er ikke som om jeg gikk fra å ikke tørre å gå i bikini eller føle meg vel naken til å få et nytt liv. Men det er likevel helt seriøst de beste pengene jeg har brukt i mitt liv, jeg bare ser og føler meg så utrolig bra ut. Hadde lett gjort det igjen. Har forøvrig OK med penger, langt i fra rik, men også sånn at 60 000 langt i fra er noe svimlende sum for meg. 

De få som vet om det syntes det var galskap at ei med så fin kropp ville operere, samtidig tror jeg det er nettopp sånne som meg hvor det bare skal små justeringer til som er de perfekte kandidatene og som også blir mest fornøyde, det er ikke for dem som vil gå fra overvektig til slank eller A-cup til C-cup.

Siden jeg er helt ræva på å kjøpe rett BH så vet jeg ikke helt hvor stor forandringen er i cupstørrelse, men jeg brukte jo som oftest den klassiske 85Ben før og bruker nå som oftest 85C, så 1 cupstørrelse da.

Anonymkode: c76d9...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...