Gå til innhold

Brystforstørring med eget fettvev(plastikkirurgene)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ser at det er en klinikk i Norge som tilbyr brystforstørring med eget fettvev....

Noen som har noen erfaring med dette? Funker det? Synes det er rart at andre klinikker kun tilbyr brystforstørring med proteser hvis brystene faktisk kan forstørres med ens eget fett (som blir hentet fra andre områder på kroppen ved fettsuging).

Det jeg tenker er at kroppen vil regagere på fettinjeksjonene i brystet med å prøve å få fjernet fettet som har kommet der på en unaturlig måte.

Mulig at dette kan gi en kortvarig brystforstørrelse, men jeg har mine tvil til at effekten vil være langvarig til det motsatte er bevist.

Noen som har noe erfaring med det og denne klinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så et program om det for en stund siden. Og da ble det fortalt at det ikke er mulig, fordi fettet som blir plasert i puppene vil dø eller noe sånn. Altså ikke vare, slik som f.eks proteser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er en klinikk i Norge som tilbyr brystforstørring med eget fettvev....

Noen som har noen erfaring med dette? Funker det? Synes det er rart at andre klinikker kun tilbyr brystforstørring med proteser hvis brystene faktisk kan forstørres med ens eget fett (som blir hentet fra andre områder på kroppen ved fettsuging).

Det jeg tenker er at kroppen vil regagere på fettinjeksjonene i brystet med å prøve å få fjernet fettet som har kommet der på en unaturlig måte.

Mulig at dette kan gi en kortvarig brystforstørrelse, men jeg har mine tvil til at effekten vil være langvarig til det motsatte er bevist.

Noen som har noe erfaring med det og denne klinikken?

Jeg har selv tatt silikon for to år siden og er veldig fornøyd. Satt faktisk og leste om denne metoden som du beskriver tidligere i dag. Husker ikke hvor men det sto på en liste over ting de ikke anbefalte folk å gjøre med kroppen sin.. Så det spørs om det er så veldig vellykket... Resultatene var vist ikke så bra forsto jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Jente 22
Jeg har selv tatt silikon for to år siden og er veldig fornøyd. Satt faktisk og leste om denne metoden som du beskriver tidligere i dag. Husker ikke hvor men det sto på en liste over ting de ikke anbefalte folk å gjøre med kroppen sin.. Så det spørs om det er så veldig vellykket... Resultatene var vist ikke så bra forsto jeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 22

Hei.

Jeg skal få utført denne operasjonen om ca 1 måned.

Det er uaktuelt for meg silikon, så jeg velger å ta sjangsen på at det mulig å få fettet til å bli i puppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvilken klinikk dette er? Hadde vært interessant å lese mer om emnet.

PS: Jeg vil tro at dersom dette hadde vært et suksessfullt inngrep, hadde ikke silikonimplantater eksistert lenger. Dette har nok vært gjort utallige forsøk med gjennom mange år, men det kan se ut som om det har feilet. Hvis det finnes forskning som viser at dette fungerer vil jeg bli svært overrasket over at det ikke er mer utbredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*
Hei.

Jeg skal få utført denne operasjonen om ca 1 måned.

Det er uaktuelt for meg silikon, så jeg velger å ta sjangsen på at det mulig å få fettet til å bli i puppen..

Hvor tar de fettet fra da? Litt her og der - eller fra ett sted, og fortrinnsvis da fra et sted det allerede er litt for mye? (som oftest er vel det da mage). Mao; tar man liksom fettsuging og "fettpåfylling" i samme slengen? Fettflytting blir vel det da.. he-he.

Til CeeCee - tror det er denne klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Fant svaret selv jeg! Nå har ikke jeg tenkt på å gjøre dette, men synes faktisk dette så ut som et ganske bra alternativ til silikon jeg! Ikke blir man skjært i og samtidig med å få større pupper blir man kvitt litt på mage eller hofter. Ikke så prisen så gærn ut heller - skulle jeg noen gang vurdere å skaffe større pupper selv (svært lite sannsynlig!) ville jeg jamen sjekke ut dette nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fant svaret selv jeg! Nå har ikke jeg tenkt på å gjøre dette, men synes faktisk dette så ut som et ganske bra alternativ til silikon jeg! Ikke blir man skjært i og samtidig med å få større pupper blir man kvitt litt på mage eller hofter. Ikke så prisen så gærn ut heller - skulle jeg noen gang vurdere å skaffe større pupper selv (svært lite sannsynlig!) ville jeg jamen sjekke ut dette nærmere.

Så perfekt ut! Ingen arr...men husk at det maks. kan sprøytes inn 200 g i hver pupp.

Men hvor lenge varer det...og vil det skli ut etterhvert ujevnt?

Konsekvenser? Styggere ved/etter amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått utført dette?

Er nysgjerrig og en smule skeptisk, vil gjerne vite mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det så interessant ut. Det stod at de var langvarig virkning, men ikke hvor lang varig.

200g er jo nok det da, det er jo mest folk mest små pupper som er interessert i brystforstørring uansett. Jeg lurer bare på hvor de skulle tatt fettet fra, det er ikke så mange steder på kroppen jeg ville tatt sjansen på å fjerne fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal utføre denne operasjonen i august. Er det noen som har fått en sånn operasjon utført som kan fortelle hvordan resultatet ble? Er litt skeptisk, da levende vev ikke kan overleve uten egen blodforsyning. Velger å prøve likevel, da jeg ikke ønsker implanteter. Håper at noe av fettet holder seg på plass...Ser at de utfører det på 2 steder i Oslo: Plastikkirurgene og Oslo plastikkkirurgi. De hadde vel ikke utført det hvis det er heelt håpløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Fettet vil dø? Hmmm....synes den høres veldig rar ut jeg, da

Fett er levende vev, celler med metabolisme. De vil såklart dø, de får jo ikke tilført næring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre tror jeg ikke vi vil få høre hvordan det tilslutt går med kvinner som har et slikt inngrep. Grunnen er at de fleste vil føle seg lurte og skikkelig flaue når de innser at de har betalt nesten 30 000 (eller hva det nå koster) for "ingenting" (eller noe som varer ganske kort tid), og de vil ikke innrømme det overfor "verden." De innser at de heller burde ha brukt pengene på noe som vil vare mye lenger. Jeg forstår dem godt. Jeg hadde iallefall vært skikkelig flau selv og følt meg skikkelig dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett er levende vev, celler med metabolisme. De vil såklart dø, de får jo ikke tilført næring

Akkurat derfor er jeg veldig skeptisk... 30.000kr rett i dass.

Det ser også ut som dette inngrepet er litt dyrere enn silikon også..silikon har ihvertfall en "holdbarhet" på 10-15år..

Jaja, folk må da bare prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest en del om dette på nettet i dag. Da engelske/ amerikanske sider, for det er ingen god info på norsk.

Etter alt jeg har lest har jeg funnet ut at det er svært få kirurger som ha lært riktig metode, dvs. hvordan utføre inngrepet riktig slik at fettet som blir injesert ikke dør. Man må injesere bittelitt om gangen, og max 150mg. Dette blir gjort via utallige stikk i brystet. Hele operajonen tar mellom 5-8 timer. Dette er inkludert fettsugingen, som man forøvrig må gjøre med spesielle instrumenter. Man kan ikke bruke vanlig fettsugingsinstrument for fettet man suger ut må ikke komme i kontakt med luft, for da dør det. Man må også ha tilstrekkelig med fett.

Holdbarheten var også diskutabel og det er vanskelig å få en normal form på brystene. Dvs. at kirurgen må være veldig godt trent på prosedyren og ha lang erfaring og utdanning. Mellom 20 og 95% av fettet blir absorbert opp av kroppen etter noen få måneder. Hvor mye avhenger av hvor mye erfaring kirurgen har på området.

Jeg kom over bare en forskningsundersøkelse om emnet. Her var det snakk om rekonstruksjon av bryster.

http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00663156

Og en artikkel som viser til en undersøkelse,

http://www.plasticsurgery.org/Media/Press_...gmentation.html

Med de amerikanske prisene, lurer jeg på hva noe sånt koster i Norge. Kanskje gjest som skal operere seg om ca. 1 mnd. kan svare oss på det?

I USA koster denne type inngrep alt fra 7 500 -12 000 dollar.

Silikon koster mellom 6-8 000 og saltvann mellom 5 - 6 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har lest en del om dette på nettet i dag. Da engelske/ amerikanske sider, for det er ingen god info på norsk.

Etter alt jeg har lest har jeg funnet ut at det er svært få kirurger som ha lært riktig metode, dvs. hvordan utføre inngrepet riktig slik at fettet som blir injesert ikke dør. Man må injesere bittelitt om gangen, og max 150mg. Dette blir gjort via utallige stikk i brystet. Hele operajonen tar mellom 5-8 timer. Dette er inkludert fettsugingen, som man forøvrig må gjøre med spesielle instrumenter. Man kan ikke bruke vanlig fettsugingsinstrument for fettet man suger ut må ikke komme i kontakt med luft, for da dør det. Man må også ha tilstrekkelig med fett.

Holdbarheten var også diskutabel og det er vanskelig å få en normal form på brystene. Dvs. at kirurgen må være veldig godt trent på prosedyren og ha lang erfaring og utdanning. Mellom 20 og 95% av fettet blir absorbert opp av kroppen etter noen få måneder. Hvor mye avhenger av hvor mye erfaring kirurgen har på området.

Jeg kom over bare en forskningsundersøkelse om emnet. Her var det snakk om rekonstruksjon av bryster.

http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00663156

Og en artikkel som viser til en undersøkelse,

http://www.plasticsurgery.org/Media/Press_...gmentation.html

Med de amerikanske prisene, lurer jeg på hva noe sånt koster i Norge. Kanskje gjest som skal operere seg om ca. 1 mnd. kan svare oss på det?

I USA koster denne type inngrep alt fra 7 500 -12 000 dollar.

Silikon koster mellom 6-8 000 og saltvann mellom 5 - 6 500.

Og dette tør norske leger å gi garanti på ?!!

Fettet blir ikke i puppene lenge, det vil flyte ut. Puppene kan bli misformede og se ulike ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tviler for at de gir noen garanti. Brystene kan jo bli fine noen få mnd, og har man råd til å kaste bort så mye penger, så hvorfor ikke prøve? Man får mindre fett der man vil ha mindre, og større bryster. (ca. en cup str.)

Selv hadde jeg aldri gjort det, rett og slett fordi jeg ikke er millionær, og fordi jeg ikke vil ha deforemerte bryster etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner merkelig er at denne klinikken skriver at inngrepet kun tar to timer, og at effekten er langvarig. http://plastikkirurgene.no/default.pl?showPage=244

Er det noe jeg ikke har fått med meg kanskje?

Håper virkelig at Gjest som skal ta dette inngrepet, har tilegnet seg rikelig med kunnskap om emnet på nettet, og stilt kirurgen de riktige spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...