Gå til innhold

Blod i avføring


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *lurer*

Lurer på om det er noen med legekunnskaper her. Nesten hver gang byturen har blitt litt for fuktig har jeg blod i avføringen dagen etter. Har det aldri ellers. Har heller aldri smerter i endetarmen. Noen som vet hva dette kan være? Kan man være allergisk for alkohol og reagere på denne måten? (eneste logiske forklaringen jeg kan komme på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er mye som kan spille inn. Er det klart rødt blod eller koagulert brunt blod?

Det kan være sår i tarmen, hemorider.

Ta deg en tur til legen du så får du tatt noen avføringsprøver for å sjekke hva det kan være. Det finnes enkle prøver på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta til legen.

Hvis det skulle være noe alvorlig, så er det best å oppdage det så tidlig som mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt her, kan det være hemorider. Det tror jeg det pleier å være i de fleste tilfellene, og ikke noe mer alvorlig, men for å være sikker, ville jeg tatt en tur til legen for å sjekke at det ikke er f. eks tarmkreft.

Du kan jo også ta en titt på http://lommelegen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ved blod i avføringen som du ikke vet årsaken til skal du alltid kontakte lege, selv om det normalt sett ikke er noe veldig farlig. Det sier i alle fall legeboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Magesår kan gi blod i avføringen. Hemorider gir også det.

Du skal ikke gå rundt og tro noe om dette. Dette krever et legebesøk. Der får du avgitt avføringsprøve som blir sendt inn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSol

Det kan også være ulcerøs colitt. Alkohol er sterkt for magen. Hør med legen din du så finner du det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette bør du ta opp med legen din. Har selv ulcerøs colitt og slet da med blod i avføringen, men i tillegg hadde jeg problem med at jeg måtte ofte på toalettet og det bare "rant" av meg, kan også være magesår elller morbus chrom (som er en litt verre utgave av ulcerøs colitt) eller det er rett og slett bare en hemorride. Du bør vertfall få det sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...