Gå til innhold

akupunktur mot migrene?


ashera

Anbefalte innlegg

I går var jeg for første gang hos fysioterapeuten og fikk akupunktur mot migrene. Har anfall 6 -8 ganger i måneden, og det hjelper med zomig, men jeg er ikke så glad i å spise piller så ofte. Fysioerapeuten kikket på tungen min, tok pulsen og satte nåler både her og der. Ble utrolig døsig og fikk en behagelig følelse i kroppen mens det hele sto på. Nå venter jeg spent på om jeg merker noen endring - skal dit neste uke også. Han sa at mange merker en betydelig bedring etter 2 - 3 behandlinger. Noen av dere som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

Nå har ikke jeg migrene, men jeg gikk til akupunktur på grunn av spenningshodepine og astmaplager. Etter 2-3 behandlinger merket jeg absolutt bedring. Synes akupunktur er en fin behandlingsform, og det hjelper meg bedre enn medisiner osv.

Selv om du ikke skulle merke stor bedring etter 2-3 behandlinger heller så bør du ikke gi opp. Noen ganger kan det ta litt lenger tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff....stakkars deg som har migrene. Det er et helvete!

Har migrene selv, og til høsten skal også jeg begynne på akupunktur.

Min tante og min mor har begge benyttet seg av akupunktur mot migrene, og dette har hjulpet dem svært godt :)

Tror det er verdt å prøve ut i alle fall. Man føler seg ikke så bra av å hele tiden putte innpå med piller. Men apropos piller... nå i eksamenstiden har jeg vært tvunget til å ty til tabletter. Bruker zomig og inderal mot smertene, men ellers går jeg på betablokker. Har du prøvd det? Dette hjelper meg utrolig godt, kan anbefale det på det sterkeste! Jeg har tenkt å gå på dette 1-2 år nå, så trapper jeg ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Samboern har migrene. Akupunktur har han ikke prøvd, men han har prøvd homeopatmiddler med gode resultater. Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke prøvd akupunktur, men fotsone terapi, og det har hjulpet meg. ville ikke begynne på medisiner, så derfor var dette et godt alternativ for meg. kan anbefale alle å prøve alternativ medisin. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har slitt med migrene i alle år siden hun fikk menstruasjon.

Hun tok akupuntur for lenge siden, og det hjalp henne godt.

Tok ikke vekk all migrenen. Hun måtte fremdeles slite med den som hadde sammenheng med eggløsning, men den hjalp veldig godt på den som kom i helgene når hun kunne slappe av, og stressmigrenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tasse

Jeg har migrene og spenningshodepine, og har prøvd litt av hvert - uten hell. :(

Akupunktur var bortkastet for meg, men har jo hørt at det skal ha så gode resultater....12 behandlinger uten virkning er vel et tegn på at det ikke var greia for meg.

Har også prøvd osteopati, fysioterapi, psykomotorisk, Zomig, Naramig - nå er jeg desperat og prøver healing!!

Vet'a søren hva jeg skal tro, men har ingenting å tape (koster meg ikke noe). Vil i allefall prøve det meste før jeg sier at ingenting hjelper.

Plages av dette så og si daglig. Kan ha en uke innimellom som jeg er i helt fin form, men de gode dagene er few and far between...

Håper akupunktur hjelper for deg!!

Tasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også vært plaget 1-2 ganger om dagen, og hatt noen dager innimellom hvor jeg har vært bra. Jeg har tatt mye tabletter. Dette er ikke noe jeg liker, men på grunn av studier (klare å gjennomføre et forholdsvis normalt liv) har tabletter vært et must. Jeg har også tatt all slags behandling i denne tiden. Har vært innom det aller meste. Nå har jeg tatt akupunktur en periode og føler at det har hjulpet litt. Har nå også en periode hvor jeg ikke tar tabletter. Dette fordi en kan få hodepine av tablettene. Dette har gått greit for meg, og jeg tror ikke det ville gått så bra uten akupunkturen. Første gangen jeg tok akupunktur hadde det veldig god effekt på meg.

Prøv, og ikke gi opp...en dag finner en forhåpentligvis svaret!

Klem fra en som har "hovedfag" i migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min ble kurert for migrene etter 4 behandlinger. hun har slitt med det i 20 år.

Jeg slet skikkelig med stive nakkemuskler, hodepiner og bihullebetennelse.Har vært til behanlding 6 ganger nå og føler meg som et nytt menneske!

før det hadde jeg prøvd alt piller, fysioterapi, kiropraktor mm...

Prøv det skader ikke og du vil merke hvis det hjelper deg :)

Lykke til!

Krysser fingerene at det hjelper og at du blir fort bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...