Gå til innhold

Pene/populære jenter med guttevenner


Gjest Huldali

Anbefalte innlegg

Haha, det var litt morsomt å lese at lilleulv ikke skjønte hvorfor alle disse "kameratene" hennes skygget banen da hun fikk kjæreste.

Trodde hun virkelig at alle de guttene bare hang med henne fordi det er så gøy og spille playstation og drikke øl med henne?

At det ikke var noen andre heniskter disse guttene hadde? når gutter bruker timevis av sin tid bare for henge med en jente så er det kun fordi det er gøy og aldri fordi denne "single jenta" var singel?

Fysj og fy hvor liten selvinnsikt mange jenter har.

Eller så er det omvendt, og de tror alle som henger med henne vil ha henne.

det er også veldig morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv
Haha, det var litt morsomt å lese at lilleulv ikke skjønte hvorfor alle disse "kameratene" hennes skygget banen da hun fikk kjæreste.

Trodde hun virkelig at alle de guttene bare hang med henne fordi det er så gøy og spille playstation og drikke øl med henne?

At det ikke var noen andre heniskter disse guttene hadde? når gutter bruker timevis av sin tid bare for henge med en jente så er det kun fordi det er gøy og aldri fordi denne "single jenta" var singel?

Fysj og fy hvor liten selvinnsikt mange jenter har.

det skjedde én gang...

jeg anser meg selv som en person med mye selvinnsikt, men jeg har skjønt at jeg er naiv når det gjelder gutter. jeg tror rett og slett aldri at de har baktanker eller tenker noe mer. på jobb også har jeg gått på en smell opp til flere ganger. Jeg er en veldig åpen person, prater med alle, inkluderer alle og gir av meg selv til alle. og jeg blir like godt kjent med jenter på 20 år som med menn i 40- og 50-årene. Da jeg begynte i it-bransjen var jeg 23 år. Jeg trivdes i jobben min i en mannsdominert bransje, og jobbet med menn i alle aldre. jeg trodde ALDRI at menn på min fars alder tenkte på meg på "den måten". aldri! men der gikk jeg på en smell opp til flere ganger ja :/ og det synes jeg var skikkelig ekkelt. Min far er i 40-årene og jobber i it-bransjen for crying out loud. så jeg så på disse mannfolka som en på nivå med min far. flere ganger begynte gifte menn med barn som jeg trivdes godt med å jobbe sammen med å sende meg meldinger i helgene, sende meg bilde av seg selv o.l. det var så ugunstig det :( jeg har grått flere ganger pga sånne ting!

Jeg fikk ny jobb for et par år siden, og denne jobben var perfekt. I tillegg fikk jeg en bedre stilling etter kort tid og alt var kjempespennende. Jeg fikk ny sjef, som var en mann i midten av 30-årene, og vi skulle jobbe en del sammen. vi fungerte bra sammen vi, men jeg synes egentlig ikke noe særlig om han som var min sjef. det var et eller annet med han som jeg ikke likte, men i jobbsammenheng funka det. jeg er veldig tilpasningsdyktig også... helt til jeg plutselig fikk en lang mail av han som jeg leste på kvelden etter jobb. URK! han gikk ikke over streken, men skrev at det var vanskelig å være min leder pga han ikke klarte å si i mot meg fordi han likte meg så godt osv. jeg ble helt fra meg når jeg fikk den mailen, takler sånn så dårlig. formulerte et svar tilbake som tydelig ga uttrykk for at jeg ikke hadde forstått hva han mente. jeg pratet bare om jobb og holdt en vennlig tone. men dette bare utviklet seg. han prøvde gang på gang å prate med meg om følelser og ting, men jeg ville ikke høre det, så jeg gjorde meg selv umulig å prate med. spilte rett og slett skikkelig dum. til slutt ble situasjonen så uutholdelig at jeg sa fra meg stillingen og flyttet tilbake til den andre avdelingen. etter hvert skiftet jeg også jobb. jeg fikk en lang mail igjen om at han respekterte mitt valg, bla bla, også med tanke på at jeg skulle gifte meg. men han følte som han gjorde osv osv. jeg ble rett og slett forbanna fordi mannen ikke kunne ta et hint. da jeg også fikk mail etter at jeg hadde skiftet jobb, sendte jeg tilbake: jeg beklager at jeg ikke har svart på noe du har sendt meg, men jeg takler slike ting som dette veldig dårlig. jeg hadde foretrukket om du hadde vært mer profesjonell enn dette, som min leder. fikk tilbake igjen en sur mail om at hadde han visst det skulle bli sånn så hadde han aldri gjort som han hadde gjort. herregud hva var det han trodde?? :O for en idiot...

samme skjedde også når jeg jobbet på sørlandet. hadde da litt problemer med å komme inn i miljøet, men et par menn som jobba der var skikkelig trivelige fra første stund. sa alltid fra når de skulle ta lunsj osv. det satt jeg veldig pris på, og vi hadde det hyggelig sammen. da jeg flyttet til oslo, begynte han ene å stadig skulle besøke meg de gangene han var i oslo. noe jeg synes var veldig hyggelig første gang, men etter hvert synes var merkelig. jeg begynte å være opptatt de gangene han var på de kanter, og da ble han sur. fikk etter hvert noen tvilsomme meldinger fra denne karen også...

Ja, jeg har vært så naiv når det gjelder menn. jeg tror de bare tenker vennskap, og det gjør de ikke alltid. men jeg finner alltid tonen med gutter og menn på jobb, mye bedre enn med jenter. og som oftest går det jo bra!

Nå har jeg imidlertid lært, og nesten blitt paranoid etter episoden med sjefen min. så når jeg fikk mail fra en av mine nye medarbeidere om at han var inne og leste om meg på facebook + hadde googla meg og funnet bloggen min fikk jeg nesten panikk og ble sur og utilnærmelig mot han etterpå. han var sikkert bare koselig og interessert som kollega, men sånn blir man jo av å oppleve ting som jeg har gjort. og de gangene det har skjedd, så har jeg blitt så skuffa. aldri smigra...

oj, dette ble langt. men ikke si at jeg ikke har selvinnsikt. du vet ingenting om meg. men naiv på dette området har jeg vært... og kjipt er det. men jeg klarer ikke å tro at menn på alder med min far som er mine kollegaer har sånne kjipe hensikter. :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Kva med gutar som heng med opptekne jenter då?

(Eg har visst harem, det var triveleg)

Opptatte eller ikke, gutter henger etter pene jenter uavhengig om de er opptatt eller ikke. Når jenter stadig vekk får komplimenter av gutter osv er det klart det er mer stas enn å henge med jentevenner der man bare blir en av mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eller så er har det med interesser å gjere, ein del jenter driv med slikt som det som oftast er gutar som driv med. Og då heng ein jo saman med gutane då, sjølv om ein møter haldningar som at gutane berre aksepterer ein fordi dei håper på eit knull, eller at ein berre higar etter komplimenter. Når gutane i så fall ikkje får seg, så er jo det deira problem, og har ikkje noko med jentenes intensjonar for å hengje med gutane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynthia

Jeg har betydelig flere gutte, enn jentevenner. Grunnen til det er at vi har mange felles interesser, jeg kan gjerne klatre, gå i fjellet og gjøre andre ting enn å shoppe hele dagen. Dette er selvfølgelig veldig satt på spissen, men jeg antar at dere skjønner hva jeg mener.

En venn har riktignok gjort kontakten mer sporadisk etter at jeg fikk kjæreste igjen, om det er tilfeldig eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Mitt inntrykk er likevel at de fleste henger sammen med meg fordi vi har god kjemi, og fordi vi har det morsomt sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri giddet å hengt med en pen jente som hadde hatt type.

Dersom hun er singel og jeg singel så hadde det vært noe, men å gå etter damer som har forhold er bare mas.

Men at det er omvendt for kvinner, - ja det tror jeg på, dere synes det er helt reelt og ganske fair og kjempe om en gutt som allerede er opptatt.

Hva kommer det da av jenter liker å henge med gutter?

Er det for vennskap?

Hva slags vennskap er det da? Når den ene parten er småkåt og driver vennskapet av lyst og begjær og håp om å få seg et nummer, man investerer tid og ressurser med å komplimentere en jente, være i hennes nærhet, hjelpe henne dersom det lar seg gjøre, være smiskende og glad og nyttig. - Med den konsekvens at at dama blir enda mer utilnærmlelig, ennå mer distansert, - ser kameratene rett inn i øynene, - jammen vi er jo bare venner!

Uff og uff ikke rart at jeg rett og slett avskyr og henge med kvinnfolk i min umiddelbare nærhet, attraktive jenter som påstår at de er såpass naive at dem ikke "forstår" hvorfor en gutt skal gidde å vise interesse for ingens skyld.

Er det veldig vanskelig for jenter å skjønne at uten gutters lyst på damer så er jenter flest ganske så uinteressante?

Jenter som er i veien både på jobb og i det sosiale liv, flørter med noen og ikke alle, er leende og gøyal og sender blikk, - viser halvhjertet "vennlig" interesse, - ellers er overlegen og utilnærmelig, - ja det kaller jenter vennskap. Ser dem ikke selv at for mange gutter så er slike kvinnfolk en belastning? En byrde? hæ, man får ikke konsentrert seg fordi jenta skal hele tiden sjekke "vennskapet" og hengi tankene på helt andre ting enn jobb.

Også sier jenter at dem ikke vet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei illustrasjon: dersom Per slutar å henge med meg fordi eg får kjærast, så har ikkje eg dårlege antenner dersom eg blir sur for det. Om eg ikkje skjønner at det er fordi Per har vore interessert i meg, treng det fortsatt ikkje vere mine dårlege antenner, Per treng ikkje ha tedd seg slik at eg burde skjønne det. Det finst masse menn og gutar som har jentevener utan å tenkje koffert. Diverre er det haldningar som "ho har gutevener fordi ho får så mykje merksemd der" og "klart dei håper på eit knull, gudane veit kva dei gjer i portaledge'n" som gjer at sjalusi ofte bryt i stykkar venskap mellom dei to kjønna. Det synst eg er leit, og det trur eg ikkje eg er aleine om heller.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri giddet å hengt med en pen jente som hadde hatt type.

Dersom hun er singel og jeg singel så hadde det vært noe, men å gå etter damer som har forhold er bare mas.

Dette sier jo mer om ditt eget forhold til det motsatte kjønn, enn om vennskap mellom ulike kjønn generelt. Det finnes mennesker - både gutter og jenter - som kun betrakter individer av motsatt kjønn som mulige erobringer. Disse vil aldri kunne forstå et oppriktig vennskap mellom jente og gutt. Og så finnes det de som ikke bryr seg så mye om innover- og utovertiss at det skulle være verken hindring eller forstyrrende for vennskap mellom mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dele interesser? klatre i fjell og bære ryggsekken hennes? Drikke øl med henne for å dele ølen man har allerede kjøpt inn?

Hva er egentlig interessen for damer til gutter når det eneste dere ønsker dere er "vennskap", - hva slags vennskap er det da? Basert på uærlighet? Basert på mistillit? Så lenge guttene ikke prøver seg så er det vennskap? Med en eneste gang de gir et skrått smil for å få gjenytelser for alle komplimentene så skal jenta se i taket? Late som om hun ikke forstår hva som foregår?

Ikke bare ser det ut til at dere mangler bakkekontakt, det virker som om dere ikke skjønner andre menneskers motiv for å henge med dere.

Er dere så innbilske at dere tror at den eneste grunnen til at gutter vil henge med jenter er for å "dele interesser"????

Alle gutter vil jo være sammen med en jente som han er glad i og som man deler interesser med. Det er bare dere som klarer å skille mellom brunst og vennskap, - og den karen dere er glad i, dem dere deler interesser med, de dere henger med, - ja de lar dere være venner, - mens de ukjente typene, - ja de er noe "mere" de kan dere være elskerinner til.

og da må en gutt spørre seg selv? Hvem gutt skal han være? Skal en gutt være "venn" dele interesser, prate lange samtaler, - sette igang med alskens utflukter, være i nærheten av hverandre og være tilstedet, - kun for å bli avvist? For å få avslag så henger man sammen?

Eller vil han gutten være de guttene som slipper alle ulempene, behøver ikke henge med damer unødig, trenger ikke å være "tilstede" kun for syns skyld, men heller være den rakkern av en elsker som kun dukker opp når han er kåt og går når hun er kåt.

Kvinners brunst er et sammensatt fenomen. Det er ikke slik at den gutten jenta viser interesse for og henger sammen med er nødvendigvis den samme gutten hun drømmer om natten når hun ligger alene i sengen og onanerer. Da tar tankene en annen form, en utilgjengelig gutt, en som er mer enn en venn og mindre vennskap, ikke en som henger med dama for sin egen fånyttes skyld, men en dreven rev som plukker jentene etter at andre gutter har geleidet dem, det å høste lykken av andre gutters sååing, - å ta snvarveier til ligg og knull. ja hvem er det som ikke ville hatt den type vennskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinners brunst er et sammensatt fenomen. Det er ikke slik at den gutten jenta viser interesse for og henger sammen med er nødvendigvis den samme gutten hun drømmer om natten når hun ligger alene i sengen og onanerer. Da tar tankene en annen form, en utilgjengelig gutt, en som er mer enn en venn og mindre vennskap, ikke en som henger med dama for sin egen fånyttes skyld, men en dreven rev som plukker jentene etter at andre gutter har geleidet dem, det å høste lykken av andre gutters sååing, - å ta snvarveier til ligg og knull. ja hvem er det som ikke ville hatt den type vennskap?

Fnis. Verden er festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter iherdige forsøk på å være bare venner med gutter, har jeg kommet frem til at det ikke funker. Ikke for min del, ihvertfall.

Før eller siden (som regel før), så kommer de til å prøve seg, og etter de har blitt avvist, så blir de kjempesnurtne. Og bare for å vise hva slags framifrå personer de er, så slenger de litt med leppa. Siste var: "Tror du jeg henger med deg fordi du har så jævla bra personlighet, eller??".

Ehh, ja... Vettu, det trodde jeg.

Jeg mener helt fullstendig bestemt at gutter og jenter kan ha platoniske forhold, men jeg har enda til gode å få den teorien bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tror du jeg henger med deg fordi du har så jævla bra personlighet, eller??".

Men seriøst; denne kommentaren illustrerer vel at det i alle fall ikke var personligheten hans du fant tiltrekkende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Eg skjønar at eg lever i ei verd som er heilt ulik waco sin. Det er greit. Viss han har rett har eg eit skikkeleg harem, som ikkje skjønar eller vil forholde seg til at eg har type, og som heller ikkje ser ut til å gjere så mykje for å gje meg kompliment. Så viss dei då går rundt og håper eller trur at det på eit punkt skal bli puling, ja då er det deira problem, ikkje mitt. Eg kan leve med det, eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menn = svin
Flere ganger begynte gifte menn med barn som jeg trivdes godt med å jobbe sammen med å sende meg meldinger i helgene, sende meg bilde av seg selv o.l. det var så ugunstig det :( jeg har grått flere ganger pga sånne ting!

Ja, jeg har vært så naiv når det gjelder menn. jeg tror de bare tenker vennskap, og det gjør de ikke alltid. men jeg finner alltid tonen med gutter og menn på jobb, mye bedre enn med jenter. og som oftest går det jo bra!

Kjenner meg godt igjen, ja og vil legge til at menn er noen svin som tenker med underlivet sitt selv om de har 20 barn og en solid kone. Tydeligvis.

Pene jenter finner tonen med eldre menn og tenker ikke over at de eldre mennene, gift eller ikke, faktisk tenker sex når de snakker med jentene på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigress, hvorfor må du gjøre det så vanskelig? Misforstå med vilje, vi snakker ikke om alle disse mennene som er i parforhold som prøver seg på deg når du også er i parforhold, det skjer mye sjeldnere, og oftest er det jenta i forholdet som er initativtakeren da.

Vi snakker om disse tilfellene lilleulv beskrev og lille-mor fortalte om, de tilfellene hvor det er åpentlyst at en gutt prøver seg, det vil si tilbringer tid alene med dem.

Når du har "mannevenner" tigress, er ikke det i samsvar med mannen din? At dere har fellesmiddager eller er det karer du stikker bort og spiller playstation og tar en pils med?

For det er de tilfellenne vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...