Gå til innhold

Neseoperasjon - hvilken klinikk?


Gjest Gjest_Hannah_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hannah_*

Hei alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å ta en neseoperasjon. Dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom, og vet at det er noe jeg vil 100%, så jeg trenger egentlig ikke noen preken om at man må "godta seg selv som en er", og at det er det indre man må jobbe med. Altså, jeg vet dette og har bestemt meg.

Jeg har allid hatt komplekser for nesa. Den er bred og lang, og passer rett og slett ikke inn i ansiktet. Jeg tror, dvs jeg VET, at jeg vil trives mye bedre med meg selv etter en slik operasjon. Må tillegge at jeg er ikke særlig fan av Hollywood-looken hvor ALT er operert. Men hvis man virkelig er misfornøyd med enkelte kroppsdeler, så hvorfor ikke?

Uansett, det jeg driver med nå er å finne riktig klinikk. Har lest litt på forumet her, og det er noen som har tatt neseoperasjon som virker meget fornøyd. Jeg skulle så gjerne ønske at dere kunne si HVILKEN KLINIKK dere har vært hos... Jeg er helt avhengig av å høre andres erfaring.

Så vær så snill, hjelp meg i denne prossessen!! Jeg vil være dere evig takknemlig!! (Høres kanskje litt intens og smågal ut nå, men dette er som sagt veldig viktig for meg)

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er der du er nå, skal ta det i september å gleder meg veldig. Har hatt grusomme komplekser for nesa mi og etter 6 år kan jeg endelig få gjort drømmen (skal sies jeg jobber bort hele ferien for å få penger men det er ABSOLUTT verdt det)

håper noen vil svare når det gjelder klinikker, har hørt Nobel klinikken er anbefalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anbefaller Oslo Plastikkirurgi i Inkognitogaten (i Oslo). :) Jeg skal operere nesen min der om noen måneder, og synes det virker som et veldig bra sted. Hvis man i løpet av ett år etter operasjonen finner ut at man er misfornøyd eller at man må korrigere noe fra operasjonen, får man ny operasjon gratis. :) Dessuten er prisene der mye lavere enn andre klinikker. Det er klinikker i Osloområdet hvor man må betale opp til 60 000 kr for en neseoperasjon, mens her betaler man bare ca 30 000 kr.

Og hva viktigere er: Kirurgen har god utdannelse, og virker både hyggelig og seriøs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Anbefaller Oslo Plastikkirurgi i Inkognitogaten (i Oslo). :) Jeg skal operere nesen min der om noen måneder, og synes det virker som et veldig bra sted. Hvis man i løpet av ett år etter operasjonen finner ut at man er misfornøyd eller at man må korrigere noe fra operasjonen, får man ny operasjon gratis. :) Dessuten er prisene der mye lavere enn andre klinikker. Det er klinikker i Osloområdet hvor man må betale opp til 60 000 kr for en neseoperasjon, mens her betaler man bare ca 30 000 kr.

Og hva viktigere er: Kirurgen har god utdannelse, og virker både hyggelig og seriøs. :)

Nobel klinikk: ca 25000

Colusseumklinikk: ca 27000

Dr.Bunæs: tror det var noe fra 30- 40000

husk det er ikke prisen som betyr noe, for kan være dyre steder som utgjør minst like god jobb som de med litt mindre. Men man bør vel gå etter en klinikk som er annerkjent? skummelt at man skal legge ansiktet i andres hender altså, men tror ikke resultatet kan bli noe verre enn sånn det er nå uansett^^

jeg skal smale nesebroen og tynne tuppen, noen som har noen erfaringer med dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nobel klinikk: ca 25000

Colusseumklinikk: ca 27000

Dr.Bunæs: tror det var noe fra 30- 40000

husk det er ikke prisen som betyr noe, for kan være dyre steder som utgjør minst like god jobb som de med litt mindre. Men man bør vel gå etter en klinikk som er annerkjent? skummelt at man skal legge ansiktet i andres hender altså, men tror ikke resultatet kan bli noe verre enn sånn det er nå uansett^^

jeg skal smale nesebroen og tynne tuppen, noen som har noen erfaringer med dette?:)

Husk på at prisene du oppgir her er minimumspriser da. :) Som regel er dette kun prisen for nesetuppen og/eller nesevingene. For en full neseoperasjon (altså neserygg, nesevinger, nesetupp osv) er prisene mye høyere på de fleste av disse klinikkene. Jeg har undersøkt mye, og funnet ut at den samme type operasjon (neserygg, nesevinger og nesetupp) koster alt fra 30 000 til 65 000 kroner. Alle klinikkene befinner seg i Oslo. Så det er store prisforskjeller ute og går altså. Det blir som regel dyrere hvis man skal operere neseryggen/nesebroen, siden de da må knekke opp bein og det hele blir litt mer omfattende.

Uansett, ikke gå etter prisene du ser på klinikkens nettsider. Avhengig av hva du skal gjøre med nesen din, kan det fort koste flere titusener mer enn hva som står oppført på prisoversiktene.

Og jeg er selvsagt enig med deg i at kvaliteten på kirurgen/klinikken er langt viktigere enn prisen. :) Men, det er jo ikke til å stikke under en stol at det er snakk om mye penger her, og at folk flest må spare/ta opp lån for å få råd til dette. Og da kan en prisforskjell på 20 000 utgjøre forskjellen på om man får råd til å operere seg eller ikke. Dessuten er det strenge krav til kirurgene i Norge, og de aller aller fleste vet hva de driver med.

Jeg har hørt mye positivt (og ingenting negativt) om en del av de billigere klinikkene. Derimot har jeg hørt en del negativt om en del av de dyrere. Så høy pris er ikke alltid ensbetydende med god kvalitet. :)

Hvilken klinikk skal du operere deg på forresten? :) Jeg skal gjøre det samme som deg. Altså neseryggen og nesetuppen. Gleder meg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg vet bare én ting i alle fall; sjekk klinikkene nøye! Ring rundt til flere klinikker og be gjerne om referansekunder, og sjekk bakgrunnen til kirurgen som skal operere deg.

I Norge har vi generelt stor tiltro til egne ferdigheter, og vi forventer at man får et minimumsnivå av kvalitet på noe så alvorlig som et kirurgisk inngrep.

Det finnes helt klart "bakgårdsklinikker" i Norge også. Hvis noen kan tilby en kirurgisk operasjon til spottpris, går dette oftest ut over noe. Sjekk feks hvordan selve operasjonen arrangerers; hvor mange er til stede? Bruker de egne anestesisykepleiere/leger? Har de egne spesialsykepleiere? Det betyr noe, for meg i alle fall, om klinikken har et team på bare to stykker (kirurg og assistent) eller flere, som hver innehar sin spesialfunksjon (egne anestesileger for bedøvelse).

Jeg hadde ikke vurdert pris i denne sammenhengen, selvfølgelig innen rimelighetens grenser (har nok ikke råd til en Hollywood kjendislege....!). Sjekk om ikke noen av klinikkene tilbyr finansiering.

Generelt sett ville jeg styrt lett unna "billige" klinikker. Gjør forarbeidet grundig nok, og still heller flere enn for få spørsmål. Sjekk utdannings- og erfaringsbakgrunn til teamet som er involvert i operasjonen. Hvor lenge har kirurgen operert, og hvor mange? Det er ikke sikkert at alle klinikker vil oppgi dette, men en lengre samtale vil kunne gi deg et inntrykk av de. Uansett ønsker jeg alle lykke til!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tromsø Pia
Hei alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å ta en neseoperasjon. Dette er noe jeg har tenkt nøye gjennom, og vet at det er noe jeg vil 100%, så jeg trenger egentlig ikke noen preken om at man må "godta seg selv som en er", og at det er det indre man må jobbe med. Altså, jeg vet dette og har bestemt meg.

Jeg har allid hatt komplekser for nesa. Den er bred og lang, og passer rett og slett ikke inn i ansiktet. Jeg tror, dvs jeg VET, at jeg vil trives mye bedre med meg selv etter en slik operasjon. Må tillegge at jeg er ikke særlig fan av Hollywood-looken hvor ALT er operert. Men hvis man virkelig er misfornøyd med enkelte kroppsdeler, så hvorfor ikke?

Uansett, det jeg driver med nå er å finne riktig klinikk. Har lest litt på forumet her, og det er noen som har tatt neseoperasjon som virker meget fornøyd. Jeg skulle så gjerne ønske at dere kunne si HVILKEN KLINIKK dere har vært hos... Jeg er helt avhengig av å høre andres erfaring.

Så vær så snill, hjelp meg i denne prossessen!! Jeg vil være dere evig takknemlig!! (Høres kanskje litt intens og smågal ut nå, men dette er som sagt veldig viktig for meg)

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tromsø Pia

Hei!

Jeg tok en slik operasjon for 4 år siden, og har vært strålende forrnøyd siden!!

Jeg bor i Tromsø, så jeg brukte Stokkan Klinikken her i byen. Det kostet litt under 30000, men absolutt verd det! :)

Jeg hadde konsultasjon en god tid i forveien. Dagen jeg ble operert kom jeg innpå klinikken i 16 tiden. Etter operasjonen lå jeg der i ca 1-2 timer (husker ikke helt presis..), men jeg var iallefall ute derifra før kl 22 på kvelden.

Jeg fikk noen smertestillende med meg, men måtte faktisk bare ta 1 eller 2 av dem. Gjorde faktisk mye overaskende lite ont! :)

Dagen etter ringte legen selv, og spurte hvordan det stod til, og han sa at jeg bare måtte ringe om det var noe jeg lurte på, eller om det skulle oppstå noe som helst! Èn uke etter operasjonen kunne jeg ta av "bandasjen" selv, og det var det!

Ønsker deg LYKKE TIL! Både med avgjørelsen, og operasjonen! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei!

Jeg tok en slik operasjon for 4 år siden, og har vært strålende forrnøyd siden!!

Jeg bor i Tromsø, så jeg brukte Stokkan Klinikken her i byen. Det kostet litt under 30000, men absolutt verd det! :)

Jeg hadde konsultasjon en god tid i forveien. Dagen jeg ble operert kom jeg innpå klinikken i 16 tiden. Etter operasjonen lå jeg der i ca 1-2 timer (husker ikke helt presis..), men jeg var iallefall ute derifra før kl 22 på kvelden.

Jeg fikk noen smertestillende med meg, men måtte faktisk bare ta 1 eller 2 av dem. Gjorde faktisk mye overaskende lite ont! :)

Dagen etter ringte legen selv, og spurte hvordan det stod til, og han sa at jeg bare måtte ringe om det var noe jeg lurte på, eller om det skulle oppstå noe som helst! Èn uke etter operasjonen kunne jeg ta av "bandasjen" selv, og det var det!

Ønsker deg LYKKE TIL! Både med avgjørelsen, og operasjonen! :) :)

Opererte du nesebeinet/neseryggen/nesebroen, eller bare brusken? Hvor lang tid tok det før blåmerker og hevelse var borte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at prisene du oppgir her er minimumspriser da. :) Som regel er dette kun prisen for nesetuppen og/eller nesevingene. For en full neseoperasjon (altså neserygg, nesevinger, nesetupp osv) er prisene mye høyere på de fleste av disse klinikkene. Jeg har undersøkt mye, og funnet ut at den samme type operasjon (neserygg, nesevinger og nesetupp) koster alt fra 30 000 til 65 000 kroner. Alle klinikkene befinner seg i Oslo. Så det er store prisforskjeller ute og går altså. Det blir som regel dyrere hvis man skal operere neseryggen/nesebroen, siden de da må knekke opp bein og det hele blir litt mer omfattende.

Uansett, ikke gå etter prisene du ser på klinikkens nettsider. Avhengig av hva du skal gjøre med nesen din, kan det fort koste flere titusener mer enn hva som står oppført på prisoversiktene.

Og jeg er selvsagt enig med deg i at kvaliteten på kirurgen/klinikken er langt viktigere enn prisen. :) Men, det er jo ikke til å stikke under en stol at det er snakk om mye penger her, og at folk flest må spare/ta opp lån for å få råd til dette. Og da kan en prisforskjell på 20 000 utgjøre forskjellen på om man får råd til å operere seg eller ikke. Dessuten er det strenge krav til kirurgene i Norge, og de aller aller fleste vet hva de driver med.

Jeg har hørt mye positivt (og ingenting negativt) om en del av de billigere klinikkene. Derimot har jeg hørt en del negativt om en del av de dyrere. Så høy pris er ikke alltid ensbetydende med god kvalitet. :)

Hvilken klinikk skal du operere deg på forresten? :) Jeg skal gjøre det samme som deg. Altså neseryggen og nesetuppen. Gleder meg! =)

Oi, 65 000 er myye penger:O kjenner noen som har tatt neseoperasjon å de har ikke gått ut med mer enn 25 000, men har dog bare tatt å fjernet en markant "ørnenese"

jeg vet ikke hvilken klinikk enda, hadde tenkt på Colusseum klinikken, men dette er visst verre enn jeg trodde, ser det er veldig mye man må finne ut på forhånd her utenom pris, dumt ikke bare kirurgene kan være det de utgir seg for, at man skal betale så mye å sette lit til de når det kan være snakk om at de ikke har ordentlig utannelse en gang:s men ja, er villig til å gjennomføre det uansett, har gledet meg i så mange år nå:)

Skal bli så utrolig deilig å tenke at det er øynene mine og ikke den forbaskede nesen som står i fokus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rita_*
Hei alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å ta en neseoperasjon.

Hvordan nese har du? Spiss, lang, "ørnenese"? Jeg har spiss og tynn nese.

Brusken er enormt hard, kjennes som ben.

Jeg er bare 24 og kunne tenke meg å operere, men frykten for at det skulle gå galt er stor!

Tross alt nesa..som sitter midt i ansiktet ;S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tromsø Pia
Opererte du nesebeinet/neseryggen/nesebroen, eller bare brusken? Hvor lang tid tok det før blåmerker og hevelse var borte? :)

Jeg opererte nesebeinet. De "meislet" ned kulen på nesa, og fjernet en del brusk for å smalne nesetippen. Jeg var egentlig ikke så blå og hevet i det hele tatt. Litt mørkere under øynene i noen dager, men etter en uke når jeg tok bort "bandasjen" var jeg helt fin.. Husker at mange syns det var rart at det ikke skulle vises mer at jeg var nyoperert midt i ansiktet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gjennomgå en slik operasjon. Har tenkt på det i mange år. Jeg har bestilt time til konsultasjon både hos Nobel klinikken og bunæs. Noen som har erfaringer derfra??

Lykke til til deg som også skal gjennomgå dette. Håper vi får flåtte neser etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg skal også gjennomgå en slik operasjon. Har tenkt på det i mange år. Jeg har bestilt time til konsultasjon både hos Nobel klinikken og bunæs. Noen som har erfaringer derfra??

Lykke til til deg som også skal gjennomgå dette. Håper vi får flåtte neser etterpå:)

Dette virker som dyre operasjoner og med høy kostand. Jeg regner med at dere ikke betaler for dette selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker som dyre operasjoner og med høy kostand. Jeg regner med at dere ikke betaler for dette selv!

Jo, må man ikke det da? Kan man få det dekket? I såfall hvordan går man frem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, må man ikke det da? Kan man få det dekket? I såfall hvordan går man frem??

Du får det ikke dekket om det kun er en "skjønnhetsfeil", da skal det ihvertfall være ganske ille. Puseproblemer etc er nok det som må til (desverre!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg opererte nesebeinet. De "meislet" ned kulen på nesa, og fjernet en del brusk for å smalne nesetippen. Jeg var egentlig ikke så blå og hevet i det hele tatt. Litt mørkere under øynene i noen dager, men etter en uke når jeg tok bort "bandasjen" var jeg helt fin.. Husker at mange syns det var rart at det ikke skulle vises mer at jeg var nyoperert midt i ansiktet! :)

Oj, håper jeg er like heldig. :) Har hørt om folk som har blitt både blå og gule i hele ansiktet etterpå. :S

Gjorde det vondt når narkosen/bedøvelsen begynte å gå ut?

Dette virker som dyre operasjoner og med høy kostand. Jeg regner med at dere ikke betaler for dette selv!

Hvorfor regner du med det? Hvem ellers skulle betalt dette, dersom man ikke gjorde det selv? De fleste som tar denne operasjonen er faktisk voksne mennesker, som ikke lenger blir forsørget av mor og far. ;)

Selv har jeg spart i månedsvis for å få råd. :) Og jeg er glad jeg er i stand til å betale det selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*drar opp tråden* ;)

Bare lurte på et spørsmål med konsulatsjon. Har da bestemt meg for å operere hos Bunæs, å lurer på hvordan man går fram med en sånn time? ringer man bare det offensielle nummeret på nettsiden? står ikke noe informasjon om dette. På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Vanessa_*
Er der du er nå, skal ta det i september å gleder meg veldig. Har hatt grusomme komplekser for nesa mi og etter 6 år kan jeg endelig få gjort drømmen (skal sies jeg jobber bort hele ferien for å få penger men det er ABSOLUTT verdt det)

håper noen vil svare når det gjelder klinikker, har hørt Nobel klinikken er anbefalt!

oi dette innlegget er fra 2008. Vel, da regner jeg med at du har gjennomgått det jeg har tenkt å gjøre om ikke så lenge. Har ikke bestilt time eller noe, driver fortsatt og samler info og prøver å finne ut om hvilket klinikk jeg skal stole på. jeg har et par spm og er desperat for svar :/

- Hva er navnet til legen som opererte deg?

- Var du fornøyd med resultatet? Hvis ja, hvilket klinikk?

- Og for 2 dager siden bestilte jeg time for å snakke med en kirurg(fikk prate med dr A. kalaaji), det virket som han visste hva han drev med, men så ble jeg spurt om hvordan jeg ville at neseformen skulle være, da følte jeg meg litt dum for jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forklare og ville samtidig ikke risikere noen misforståelser, er det vanlig eller en fordel å ha med for eks et bilde og forklare at ja ca sånn skal jeg ha det og det osv??

- også har jeg skjev neserygg, han sa at jeg kunne få behandlet det gratis.

Hvordan skal jeg gå frem, vel jeg vet at jeg skal snakke med fastlegen min men hva skal jeg si osv

han sa også at han ikke kunne fikse skjevheten til neseryggen min fordi den ikke er skjeiv nok.hæh? den er tyyyyyyydelig skjeiv, hvorfor sa han det? Jeg burde ha vært flinkere med å stille alle spm jeg hadde:(

plz folkens, disse spørsmålene er kjempe viktige for meg å få svar på. *håper på svar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Mariann

Hei alle sammen!!

Ser at disse meldingene er litt gamle, men tenker kanskje at det er noen her som følger med allikevel?? Jeg har fulgt med litt i en annen tråd om neseoperasjon i Polen. Det er visstnok dyktige plastikkirurger der og man får veldig bra resultat. Prisene er ikke så ille heller. Man kan få en operasjon ned i 6000 kroner. Vet ikke om jeg tør å operere meg så billig... Hun som har blitt operert i Polen betalte visstnok ca 15.000, men har fått sinnsykt god behandling og oppfølging. Vurderer dette ganske sterkt, men er enda usikker...dette er liksom bare 1 av mange....Noen andre som har gode erfaringer med neseplastikk i utlandet??? Kan dere anbefale det???

Dere kan følge neseooperasjonen i Polen her....

http://www.plastikkirurgi.nu/forum/neseplastikk/809-neseoperasjon-i-polen.html

Hva tenker dere? Vil veldig gjerne høre om flere har gjort dette andre steder enn i Norge....

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...