Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes folket her det er fryktelig uhøffelig å gifte seg i Norge og IKKE be tanter, onkler og kusiner, fettere osv? (Det synes jeg) Og hva med venner? Alle de det er snakk om å be bor max 3 timer fra den plass vi trolig ville giftet oss om det blir i Norge.

Hvorfor er det uhøflig? Vi ønsker å ha et lite bryllup og inviterer foreldre, søsken og nære venner, vi kan ikke ha et større bryllup en vi egentlig ønsker bare fordi det skulle være uhøflig å ikke invitere slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et supert bryllup. Vielse og lunsj (med enkel men skikkelig kjole) på en restaurant, med kun foreldre, søsken og barn til stede.

På kvelden hadde vi vennefest med kun fingermat og drikke. Bra musikk og masse musserende gjorde det til en super kveld uten 6 timers middag og lange taler :)

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nygift_*

Vi pakka med oss unger og forlovere og dro utelands for å gifte oss.

Stroppeløs brudekjole på meg og "brudeantrekk" på både mann, barn og forlovere, "full pakke". Etter vielsen dro vi til hotellrommet (hadde suite, så det var ordentlig "hyggelig og ordentlig"), drakk champagne og spiste snacks. Forloverene holdt taler.

Så bar det avgårde til en flott gourmetresturant og spiste fire retters middag med knall utsikt før vi tilslutt avsluttet dagen med mere champagne på hotellet.

For vårt vedkommende var dette det perfekte bryllup. Vi kunne ikke tenkt oss å gjøre det på noen annen måte og vi syntes ikke det var stakkarslig med bare 7 i følget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gifteklar_*
Jeg er helt enig at 7 ikke er få når dere gjør det på den måten. Det er bare hvis vi skal gifte oss i kirken at jeg synes det blir litt lite med bare nærmeste familie.

Ser forøvrig det er gode forslag her til hvordan man skal ordne litt mindre bryllup, så jeg får bare fortsette og tenke, og kanskje få enda flere tips her :)

Takk så langt!

Dra utenlands til et bedre sted, sjekk www.sandals.com. Der får man hele bryllupet/seremonien inkludert dersom man skal være mer enn 7 dager tror jeg det var. Så sier man at alle som vil kan komme om de betaler seg selv dit. Da blir antallet lavt pga pris og man slipper dårlig samvittighet for hvem man ikke har invitert. Er selvfølgelig en risiko med de man liker minst og kanskje mange tar seg råd, men det er jo et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...