Gå til innhold

Terasse i hagen, har du forslag?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi bor i et lite gammel hus i sentrum i en liten kommune. Hadde vært så herlig med en liten avskjermet uteplass i sommermnd.

Stua vår er heller ikke av den største, så litt avkobling ute hadde vært midt i blinken for oss!! Vi er glade i å kose oss ute med grilling og det som hører med..

Nå har vi heller ikke veranda e.l., men på hageflekken vår (som ser ut som en trekant) er det i den øverste delen av trekanten planert flatt en fin avsats av tidligere huseier. Her er det sol hele dagen i sommermnd!

Drømmen er altså å få en terasse der...

Det vi også må gjøre er å sette opp et ganske høyt tett gjerde øverst i toppen av denne trekanten, for på den ene siden er det gangvei med litt "trafikk".

Vi hadde tenkt at platten/terassen skal lages av "trykkimprignert" plankegulv med et lite gjerde i venstre side av fronten. (nedenfor der er det et blomsterbed).

Vi er så usikre på hvordan og hva vi skal starte med, hadde vært herlig å ha den klar til 17. mai...

Bør man legge en matte underst og støpe fast noen punkt i bakken som man bygger ramme på?? Hvor høyt skal det være, hadde ikke tenkt at den skulle være så høyt frå bakken. Eller???

Er det noen med forslag blir jeg kjempeglad for det!!

Hilsen icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt vanskelig å si ettersom jeg ikke vet hvordan der er rundt stedet der terrassen skal være.

Det er nok lurt å støpe noen fundamenter og legge rammen på.

Jeg tror faktisk at jeg ville kjøpt en bok eller tatt kontakt med en snekker. Det er ikke så lett som det ser ut som.

Hvis dere skal bygge et høyt gjerde kan det også hende at dette krever tillatelse fra kommunen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av meg skulle bygge en platting og de fikk tak i de der bjelkene som jernbanesvillene ligger på.(skjønner?)

Da ble det ett fundament uten at man måtte støpe iallefall den delen,de er jo ganske stødige.

Ett gjerde må du kanskje søke om,på div.byggshoper har de sikkert noen tips å komme med,men ett støpt fundament kommer du sikkert ikke utenom.

Hva med å mure opp deler av skjermingen så du får en liten utegrill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes ei bok som heter "Terrasser og uteplasser" (husker ikke forfatteren). Der er det beskrevet mange ulike måter å lage terrasse på, så noe av det må vel passe for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...